Учні набагато легше сприймають та запам’ятовують інформацію, подану в аудіо- та відеоформаті. Такий спосіб подання матеріалу пробуджує їх зацікавленість у предметі, особливо в умовах дистанційного навчання, коли відсутній безпосередній зоровий контакт з вчителем та однолітками.
У 2020 році, Національною академією педагогічних наук України, а саме інститутом інформаційних технологій і засобів навчання було проведено онлайн опитування «Потреби учителів у підвищенні фахового рівня з питань використання цифрових засобів та ІКТ в умовах карантину». Ще одне опитування проводилося в березні – квітні 2020 року центром інноваційної освіти «Про. Світ» на тему: «Дослідження стану реалізації дистанційного навчання в Україні».
Участь в першому дослідженні брало 607 працівників сфери освіти. В рамках цього опитування було поставлено питання про те, які онлайн ресурси використовують респонденти під час дистанційного навчання. Результати були наступними: авторські уроки на каналі YouTube – 72,9%; EdEra – 42,3%; Prometheus – 32,5%; онлайн курси МОН з підготовки до ЗНО – 27,3%; відео уроки на ТРК «Київ» - 22,8%; цифрова освіта «Дія» - 15,4%; відео уроки на місцевих телеканалах – 11,8%.
В опитуванні від «Про. Світ» участь брало 5410 респондентів з 24 областей. Результати цього опитування: Viber - 92,5%; електронна пошта - 71,5%; YouTube - 63,9%.
Як бачимо, YouTube досить активно використовується в якості ресурсу дистанційного навчання по всій території України. Цей хостинг, власником якого нині є Google, пропонує користувачам зручний інтерфейс, широкий спектр навчальних відео та якісне з’єднання.
Наведемо ще декілька переваг використання YouTube в процесі дистанційного навчання:
- використання YouTube дає змогу завантажити відеоматеріал та переглянути його в будь-який час через мобільний гаджет;
- кожен учень може сам вирішувати, в якому темпі йому зручніше засвоювати матеріал: невеликими фрагментами відео чи весь одразу;
- учні покращують навички самостійної роботи з інформацією, декілька разів переглядаючи незрозумілі їм моменти й осмислюючи їх;
- інформація у формі відео легше засвоюється учнями, пробуджує їх зацікавленість у предметі.
Існує неймовірно велика кількість YouTube каналів, які допоможуть кожному учневі покращити навички спілкування англійською мовою, вимову слів, а також суттєво розширити словниковий запас. Наведу декілька прикладів каналів:
1. Learn English With TV Series (23 травня 2016 р.; 3,74 млн підписників) – доволі цікавий канал, який пропонує розбір виразів та слів англійської мови у контексті відомих телевізійних серіалів, фільмів й мультфільмів. Розбирається, як вимова, так і значення фраз.
2. Learn English Through Story (31 липня 2017 р.; 207 тис. підписників) – цей канал більше підійде для тих, хто вже має певний рівень володіння англійською мовою. Кожне відео містить інформацію про відомі історичні постаті, і хоча пояснень не пропонується, ви легко можете ввімкнути субтитри й спробувати розібрати цей захопливий матеріал про життя видатних особистостей.
3. English Maria (21 жовтня 2016 р.; 413 тис. підписників) – молодіжний канал, який розбирає ключові моменти та питання, які виникають в учнів під час вивчення англійської мови, і робить їх легшими та доступнішими для розуміння.
4. mmmEnglish (5 вересня 2015 р.; 3,85 млн підписників) – канал, який розбирає граматичні правила англійської мови у формі гри. Приклади є доволі ґрунтовними, а для кращого запам’ятовування, вони підкріплюються відео супроводом.
5. English with Lucy (6 січня 2016 р.; 5,69 млн підписників) – канал, який базується на вивчені правильної вимови та розширенні словникового запасу. Також, проглядаючи відео, ти вивчаєш особливості вимови різних регіонів Великої Британії.
Відповідно до кількості підписників стає зрозуміло, що перераховані канали точно не залишать глядачів байдужими. А зацікавленість – це перший крок до ефективного вивчення іноземної мови.
Отже, YouTube легко і варто застосовувати. Цей онлайн ресурс суттєво розширює можливості викладачів в умовах дистанційного навчання, дає змогу зробити «суху» книжну теорію ближчою до реалій сьогодення та до досвіду самих учнів, що робить матеріал цікавішим та зрозумілішим.
|