Дата зміни інформації:

Форум


Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.






Pages: [1] 2
Author Topic: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
Nika-
Kolomiiets
Новачок
Posts: 12
Post ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 17, 2021, 09:20

11 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила COVID-19 глобальною пандемією. Карантинні обмеження стали викликом для кожної країни як в питанні здоров’я, економіки, так і в плані здобуття освіти. Організація навчання в умовах віддаленого формату кардинально змінила традиційну форму проведення уроків. Мета нашого дослідження – визначити академічні проблеми учнів зарубіжних і вітчизняних середніх шкіл під час реалізації дистанційного навчання.
Експеримент по визначенню складностей та переваг дистанційного навчання проводився у штаті Джорджія (США) у State School of Public Health (SSPH). У ході дослідження був використаний метод анкетування. Для школярів, які зголосились взяти участь у дослідженні, провели одноразове 6-хвилинне онлайн-опитування. Аналіз анкетування дав можливість встановити зниження мотивації серед опитаних учнів. Це пов’язано з тим, що такі важливі етапи, як, наприклад, випускний, не відбуваються фізично, як того очікують респонденти. Учні втрачають досвід соціалізації, ефективну комунікацію, відносини з оточуючими послаблюються.
Загалом, під час дослідження в анкетуванні взяли участь 184 школярі, більшість з яких віддали перевагу синхронній формі навчання (30,1%). Наприклад, вони вказали: «Я краще навчатимуся, якщо зможу спілкуватися зі своїм викладачем під час відео зустрічі. Якщо в мене виникає питання, можна відразу запитати та не чекати сповіщення у вигляді електронного листа». «Перебування в класі з наставником та іншими студентами дозволяє не тільки навчатися, а й комунікувати. Це те, що не можна отримати при асинхронному навчанні» [1].
64,5% учнів зазначили, що перехід до дистанційного навчання збільшило академічне навантаження. Перевантаження навчання відбулось переважно у формі нових завдань, які були додані, а саме: письмові роботи, есе, дискусії. Незважаючи на те, що перехід до дистанційного навчання був різким та викликав занепокоєння у багатьох учнів, вони повідомили і про деякі позитивні результати. Більше третини школярів акцентували увагу на відсутності необхідності їздити до школи, що призвело до економії витрат (144 відповіді).
Учні дали ряд порад у відповідь на запитання, пов’язане з тим, що саме керівництво та викладачі можуть зробити для покращення досвіду дистанційного навчання. Після аналізу якісних тверджень, зроблених школярами, були обрані 5 актуальних пропозицій: потреба в надійній технології; більша гнучкість в оцінюванні; покращення швидкості відповіді викладачів на повідомлення учнів; навантаження домашніми роботами, із врахуванням зайнятості учня; підготовка викладачів до викладання в Інтернеті [2].
Враховуючи, що непередбачувані зміни також вплинули на викладання, мотивацію та підготовку викладачів, пропозиції учнів вжити певних заходів для покращення їх дистанційного навчання були враховані і сприяли удосконаленню освітнього процесу. Незважаючи на безпрецедентні події, які призвели до необхідності для учнів завершити очний весняний семестр 2020 року за допомогою дистанційних підходів, це дослідження виявило, що школярі все ще мотивовані вчитися та вчасно виконувати свої завдання.
На нашу думку, аналіз досвіду високорозвинених країн Америки, Європи у галузі дистанційних технологій навчання збагачує вітчизняну науку і дає поштовх до нових теоретичних і практичних розробок в Україні. Завдяки сучасним зарубіжним досягненням у галузі інформаційних технологій дистанційне навчання нині зазнає оновлень, які дозволяють навчальним закладам різних рівнів надавати свої освітні послуги на відстані у зручний для учнів спосіб без шкоди для якості.
З цією метою українськими науковцями у 2020 р. було проведено дослідження стану реалізації дистанційного навчання в Україні [3]. Одним із питань анкети було визначення основної проблеми у реалізації дистанційного навчання. За даними всіх респондентів найпоширенішою проблемою є те, що не всі учні виходять на зв’язок (роблять домашнє завдання, беруть участь в онлайн-уроках тощо). Таку відповідь надали близько 73% опитаних (в анкетуванні взяло участь 4053 респонденти). На відміну від американського досвіду, в якому учням було комфортно працювати в синхронному стилі викладання, 38% українських вчителів зазначили, що складно зібрати дітей для занять в один час, тобто перевагу учні надають асинхронному стилю викладання.
Це ще стимулюється надмірним використанням українськими вчителями месенджерів. Основним каналом комунікації в школах є месенджер Viber. На думку українських дослідників, це відбувається через те, що до карантину вже існували Viber-групи і це вже був налагоджений та зручний канал комунікації. Безумовно, він є хорошим точковим та одноразовим рішенням у період форс-мажорів, проте для ефективної роботи в умовах дистанційного навчання варто обрати інструменти з різними функціями, щоб підходити до роботи комплексно [3, с. 36].
Також є різниця між американською та українською системами при реалізації дистанційного навчання в оцінці виконаних учнями завдань: 73% українських вчителів надають перевагу оцінюванню у форматі тестів та 23% – презентацій (в американській освітній системі надається перевага письмовим завданням у вигляді написання творів, есе тощо).
Аналіз досвіду зарубіжних колег дозволив українським науковцям прийти до висновку, що вітчизняне дистанційне навчання наразі не відповідає реаліям у школах і потребує швидких та докорінних змін. Ми солідарні з думкою переважної більшості українських дослідників про необхідність удосконалення законодавчої бази, збільшення доступу вчителів до сучасної техніки. Переконливі позитивні результати роботи зарубіжних вчителів у реалізації дистанційного навчання дають можливість українським вчителям зрозуміти, що навички роботи в режимі онлайн є вимогою часу, а не точковою проблемою в умовах пандемії.

GoogleUser-
74
Новачок
Posts: 15
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 17, 2021, 09:57

Пані Ніко, скажіть, будь ласка, які застосунки ви порадили б для вчителів, на противагу Viber?

GoogleUser-
70
Новачок
Posts: 4
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 17, 2021, 09:58

Шановний авторе! Яке Ваше ставлення до реалізації дистанційного навчання в українських школах у порівнянні з зарубіжними? Простіше кажучи, де краще реалізовано віддалене навчання?

Nika-
Kolomiiets
Новачок
Posts: 12
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 17, 2021, 10:15

Quote from GoogleUser70 on March 17, 2021, 09:58
Шановний авторе! Яке Ваше ставлення до реалізації дистанційного навчання в українських школах у порівнянні з зарубіжними? Простіше кажучи, де краще реалізовано віддалене навчання?

Дякую за запитання! З власного досвіду можу зазначити, що дистанційне навчання в українських школах, на жаль, виконується у форматі самостійної роботи. Тобто, учні вивчають матеріал самостійно і відправляють виконані завдання на перевірку вчителям. Ситуація в зарубіжних школах є полярною. Як приклад оглянемо дистанційне навчання у Фінляндії. Там працюють на платформі Wilma, де батьки бачать відгуки про своїх дітей; учні отримують завдання і оцінки, а вчителі проводять онлайн уроки двічі на день. З цієї інформації ми можемо зрозуміти, що зарубіжні школи найбільше використовують метод синхронного навчання, де учні і викладачі працюють в режимі реального часу.

GoogleUser-
71
Новачок
Posts: 17
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 17, 2021, 10:16

Пані Ніко, які додатки ви можете запропонувати для організації синхронного навчання? Який з них є найбільш ефективним?

Nika-
Kolomiiets
Новачок
Posts: 12
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 19, 2021, 22:33

Quote from GoogleUser74 on March 17, 2021, 09:57
Пані Ніко, скажіть, будь ласка, які застосунки ви порадили б для вчителів, на противагу Viber?

На мою думку, такі засоби комунікації як Google Meet, Microsoft Teams та Zoom є найсприятливішими.

Nika-
Kolomiiets
Новачок
Posts: 12
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 19, 2021, 23:28

Quote from GoogleUser71 on March 17, 2021, 10:16
Пані Ніко, які додатки ви можете запропонувати для організації синхронного навчання? Який з них є найбільш ефективним?

Дякую за запитання! Для синхронного навчання найбільш ефективними є додатки для відеоконференції, а саме: Zoom, Google Meet та Microsoft Teams. З власного досвіду можу сказати, що Microsoft Teams є найкращим, адже з його допомогою можна не лише проводити відеоуроки, а й створювати групи.

GoogleUser-
71
Новачок
Posts: 17
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 21, 2021, 11:07

Пані Ніко, нажаль в нас існує така проблема, як недостатнє забезбечення учнів та вчителів тезнічними засобами навчання, як ви вважаєте, чи може це бути причиною поганої відвідуваності занять?

GoogleUser-
72
Новачок
Posts: 12
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 21, 2021, 23:56

Пані Ніко! В своїй статті Ви пишете про різницю в оцінюванні виконаних учнями завдань при дистанційному навчанні в американській і українській навчальних системах. Скажіть будь ласка, як можна вирішити проблему академічної доброчесності в оцінюванні при дистанційному навчанні?

GoogleUser-
75
Новачок
Posts: 8
Post Re: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД У ВИВЧЕННІ ВПЛИВУ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА УЧНІВ
on: March 23, 2021, 13:39

Пані Ніко! На вашу думку, в чому перевага чи недоліки зарубіжного дистанційного навчання над українським?

Pages: [1] 2


Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.3 ; Page loaded in: 0.174 seconds.