Дата зміни інформації:

Форум


Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.






Pages: [1] 2
Author Topic: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
GoogleUser-
73
Новачок
Posts: 6
Post ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 17, 2021, 09:21

В «Концептуальних засадах реформування середньої освіти» МОН України зазначається: «Школа має бути в авангарді суспільних змін … застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи … ІКТ суттєво розширять можливості педагога … таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності.» [3].
Новітні інформаційно-комунікаційні технології активно застосовуються для передачі інформації і забезпечення взаємодії педагога і учня в системах освіти. Сучасний педагог, незалежно від навчального предмета, повинен не тільки володіти знаннями в сфері ІКТ, але і бути фахівцем щодо їх застосування у своїй професійній діяльності.
Технологія мобільного навчання (mobile learning, m-learning) – це технологія використання мобільних сервісів, як відокремлено, так і в сукупності з іншими інформаційно-комунікаційними технологіями, незалежно від місця і часу. Процес навчання організовується за допомогою портативних пристроїв (ноутбуки, смартфони, планшети) і передбачає доступ учнів до освітніх ресурсів, використання мобільних додатків, веб-сайтів, зв'язок з іншими користувачами, створення інтерактивного контенту в навчальному класі та за його межами.
Основна мета мобільного навчання – зробити процес навчання гнучким, доступним і персоналізованим. В якості його основних завдань можна розглядати:
- зв'язок в зручний час і в будь-якому місці, що розширює можливості колективної роботи;
- оптимізацію використання мобільних засобів, наявних в учнів;
- компактне зберігання матеріалу;
- інтенсифікацію процесу навчання;
- відповідність розвитку рівня освіти сучасним соціальним потребам і інтересам учнів, які всюди користуються мобільними пристроями.
Технологія доповненої реальності (англ. Augmented reality - «розширена реальність») - це технологія, що дозволяє накладати інформацію поверх зображення реального світу, поєднання на екрані двох спочатку незалежних просторів: світу реальних об'єктів навколо людини і віртуального світу. Також використовуються такі синоніми терміну: «розширена реальність», «поліпшена реальність», «збагачена реальність».
Доповнена реальність являє собою новий спосіб подачі інформації за допомогою мобільного пристрою, роблячи її набагато наочніше і привабливіше. Використання доповненої реальності сприяє підвищенню мотивації учнів до процесу навчання. Величезною перевагою застосування доповненої реальності є її наочність, інформаційна повнота та інтерактивність.
Серед технологій доповненої реальності для навчання можна виділити AR-додатки (LiCo.Organic, AR Анатомия 4D+, Star Walk 2 Free, Electricity AR та ін.), AR-кубики; журнали з AR; AR-книги; навчальні посібники з доповненою реальністю; AR-підручники; 3D розмальовки; карти, глобуси з AR тощо.
Все, що потрібно для роботи з ТДР це мобільний пристрій зі встановленим на ньому додатком і один з засобів навчання (книга, журнал, навчальний посібник), на якому встановлено мітки. З наведенням гаджету на сторінку, картку, схему інший об’єкт зміткою, камера розпізнає її і передає на мобільний пристрій або комп’ютер. Спеціально створена програма «прив’язує» до мітки віртуальний об’єкт доповненої реальності і виводить його на екран [2].
Доповнена реальність — це одна з найсучасніших технологій візуалізації навчальної інформації, що має ряд переваг:
- Наочність. У віртуальному просторі можна деталізовано розглянути будь-який процес або об’єкт.
- Інтерактивність. Учень може стати свідком історичних подій, власноруч провести дослід або ж вирішити задачу в ігровій та доступній для розуміння формі.
- Дистанційність. Особливо актуальною є дана перевага в умовах пандемії COVID-19.
Отже, застосування технологій мобільного навчання, зокрема доповненої реальності, збільшить мотивацію до навчання у сучасних учнів та підвищить рівень засвоєння навчального матеріалу.

Nika-
Kolomiiets
Новачок
Posts: 12
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 17, 2021, 09:48

Шановний авторе, доповнена реальність має й свої недоліки. Найголовніший з них - виникнення залежності. Як запобігти виникнення такої залежності в учнів? Ігнорування цієї проблеми може призвести до втрати школярами зв'язку з реальністю.

GoogleUser-
73
Новачок
Posts: 6
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 17, 2021, 10:15

Quote from Nika Kolomiiets on March 17, 2021, 09:48
Шановний авторе, доповнена реальність має й свої недоліки. Найголовніший з них - виникнення залежності. Як запобігти виникнення такої залежності в учнів? Ігнорування цієї проблеми може призвести до втрати школярами зв'язку з реальністю.

Дякую за запитання! Так, при неправильному підході до використання доповненої реальності може виникнути залежність, тому вчителю необхідно зберігати почуття міри у використанні гаджетів під час навчального процесу, сучасні технології у жодному разі не повинні переважати над процесом живого спілкування педагога з учнями.

GoogleUser-
74
Новачок
Posts: 15
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 17, 2021, 10:23

Пані Юліє, скажіть, будь ласка, чи переконані Ви, що лише застосування доповненої реальності в освітньому процесі може забезпечити колосальних успіх у розвитку навчання?

GoogleUser-
71
Новачок
Posts: 17
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 21, 2021, 10:53

Пані Юліє, навіть якщо мобільний додаток є безкоштовним, то гадаю книги, журнали та карти з спеціальними значками можуть бути достатньо дорогими, як переконати батьків, що це необхідні витрати для навчання?

GoogleUser-
72
Новачок
Posts: 12
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 22, 2021, 11:37

Як я розумію, пані Юліє, «доповнена реальність» - це пасивне навчання (наочність, спостереження і т.д.). А чи є можливість «доповненої реальності» залучати учнів до активного навчання? Адже відомо, що те, що я чую, я забуваю; те, що я бачу, я пам'ятаю; те, що я роблю, я розумію.

GoogleUser-
75
Новачок
Posts: 8
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 23, 2021, 14:50

Шановний авторе, чи будуть актуальні технології доповненої реальності для учнів усіх вікових категорій та мовних рівнів?

GoogleUser-
73
Новачок
Posts: 6
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 23, 2021, 16:35

Quote from GoogleUser74 on March 17, 2021, 10:23
Пані Юліє, скажіть, будь ласка, чи переконані Ви, що лише застосування доповненої реальності в освітньому процесі може забезпечити колосальних успіх у розвитку навчання?

Дякую за запитання. У жодному разі. Колосальних успіхів у розвитку навчання може забезпечити лише поєднання усіх видів, методик та технологій освітнього процесу, головною з яких є живе спілкування вчителя з учнем. Доповнена реалість - сучасна технологія, яка лише допомагає візуалізувати навчальний матеріал.

GoogleUser-
73
Новачок
Posts: 6
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 23, 2021, 16:36

Quote from GoogleUser71 on March 21, 2021, 10:53
Пані Юліє, навіть якщо мобільний додаток є безкоштовним, то гадаю книги, журнали та карти з спеціальними значками можуть бути достатньо дорогими, як переконати батьків, що це необхідні витрати для навчання?

Дякую за запитання. Переконувати, звертаючись до раціонального мислення співрозмовника, наводячи аргументи, логічно обгрунтовувати, пояснювати. Звичайно, витрати на будь-які навчальні матеріали, у тому числі друковану продукцію з технологією доповненої реальності - особиста справа батьків. Ідеальним, на мою думку, було б, щоб документами з AR була забезпечена кожна шкільна бібліотека за кошти державного чи місцевого бюджетів для задоволення 100% потреб учнів.

GoogleUser-
73
Новачок
Posts: 6
Post Re: ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
on: March 23, 2021, 16:37

Quote from GoogleUser72 on March 22, 2021, 11:37
Як я розумію, пані Юліє, «доповнена реальність» - це пасивне навчання (наочність, спостереження і т.д.). А чи є можливість «доповненої реальності» залучати учнів до активного навчання? Адже відомо, що те, що я чую, я забуваю; те, що я бачу, я пам'ятаю; те, що я роблю, я розумію.

Дякую за запитання. Однією з переваг технології доповненої реальності є саме інтерактивність. Учень має змогу особисто стати свідком подій, стати їх безпосереднім учасником, розв'язувати задачі, проводити досліди і т.ін.

Pages: [1] 2


Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.3 ; Page loaded in: 0.166 seconds.