Маліцький М.Д.
Студент ІІ курсу, факультету фізики, математики та інформатики
Науковий керівник: Бондаренко Т.В.
Кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
ПОДКАСТИНГ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ
Подкастинг на сьогодні є актуальною інтернет-технологією. Термін «подкаст» виник з поєднання двох слів: iPod та broadcasting. Подкаст – це спосіб публікації потоку медіафайлів (аудіо mp3 або відеотрансляції) у всесвітній мережі Інтернет. Подкастинг передбачає ідею вибору вмісту, який ви бажаєте слухати чи переглядати, на відміну від традиційного радіо, де ви обмежені тим, що передає радіостанція. Головна перевага подкастів полягає в тому, що ви можете слухати їх у зручний для вас момент, коли це вам потрібно.
За змістом подкасти можуть бути схожі на радіошоу. Існують подкасти інтерв’ю, подкасти лекцій, музичні подкасти та навіть відеоподкасти, але головне спільне для них - це використання усного формату.
Подкасти можуть покращити навчання учнів та підвищити їхню мотивацію, незалежно від форми навчання – чи це дистанційне, очне або комбіноване. Ці короткі та динамічні аудіозаписи надаються учневі як важливий додатковий ресурс. Подкасти, подібно до відеороликів, не замінюють традиційні методи навчання, але вони виступають як цікавий допоміжний інструмент для стимулювання дослідницького підходу у дітей.
Існують різні методи інтеграції подкастів у навчання. Наприклад, можна запропонувати учням прослухати один з подкастів вдома, а потім під час уроку провести дискусію чи мозковий штурм на основі головної теми подкасту.
Подкасти можна використовувати для розвитку навичок скетчингу, давши завдання створити скетч на аркуші паперу під час прослуховування подкасту. Учні можуть малювати невеликі ілюстрації, записувати цитати різними шрифтами та кольорами, робити власні спостереження та висновки. Якщо є сюжет, то можна намалювати комікс та застосувати фантазію, додаючи різні елементи, наліпки та блискітки. Це зробить процес слухання подкасту більш захопливим та креативним.
Дедалі більше подкастів спрямовані на підготовку учнів до ЗНО, тож, якщо діти висловлюють свої скарги про те, що важко вивчати велику кількість матеріалу з підручників, можна рекомендувати їм користуватися корисними аудіозаписами для підготовки.
Подкасти також можуть бути корисними для покращення навичок сприйняття іноземних мов на слух. Вони допомагають учням розуміти іноземну мову і вдосконалювати вимову під час навчання іноземних мов.
Отже, подкасти є важливим інструментом для сучасного вчителя в освітній діяльності, поліпшують навчання через обговорення, стимулюють творчість та покращують навички мовного сприйняття, роблячи уроки цікавішими для учнів.
Список використаних джерел
1. Osvitoria. URL: https://osvitoria.media/experience/ne-skysnuty-na-dystantsijtsi-osvitni-podkasty-shho-rozburhayut-uchnivsku-uyavu/
|