Інформаційні технології – це умова сьогодення, що дає змогу створити суспільство, що базується на знаннях. Вони різко ввірвалися в усі сфери нашого життя та стають такою ж реальністю, як телефонний зв'язок чи подорожі літаком і полегшують спілкування та співпрацю. Суспільство має усвідомити великі можливості, привнесені новими інформаційними технологіями та навчитися правильно застосовувати їх в освіті. «Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті, окрім усього іншого, є обов’язковою передумовою формування інформаційного суспільства у широкому розумінні», – зазначив Василь Кремень [1].
Сьогодні підручники не задовольняють всі вимоги, які поставлені до проведення живого уроку, щоб обидві сторони навчального процесу були задоволені після його закінчення. Нам пощастило, адже сучасна освіта дає право вчителю англійської мови вибирати засоби навчання за своїм бажанням, а не користуватись лиш одним певним підручником.
Ми маємо навчати нове покоління дітей, які з народження знайомі з сучасною технікою, люблять і вміють користуватись нею, тому їм легше поринути в процес навчання, якщо вчитель говорить до них «їх мовою», даючи можливість показати учням свої знання не тільки в предметі, а й показати себе у володінні технічними засобами, а також проявити художній хист.
Практичний досвід викладання англійської мови , який я споглядала під час практики, свідчить про те, що на сучасному етапі навчання іноземних мов значну увагу необхідно приділяти застосуванню мультимедійних технологій, у яких одночасно використовують тексти, графіку, відеоматеріали, звукові ефекти та анімацію. Все це є сукупністю аудіо та візуальних ефектів разом з інтерактивним програмним забезпеченням, які впливають на емоційні та понятійні сфери, сприяють більш ефективному засвоєнню мовного матеріалу. Поєднання візуального зображення, тексту і звукового супроводження надає можливість для комплексного розвитку навичок мовної діяльності учня під час вивчення іноземної мови . Відомо, що ефективність навчання збільшується у разі використання наочних ілюстрацій, а мультимедійні засоби об’єднують відео-, аудіо-матеріали, ілюстрації, таблиці тощо на одному носії [2].
Слід зазначити, що Інтернет природно увійшов у життя людей і є одним з найефективніших засобів, що допомагають урізноманітнити процес навчання і ефективно здійснювати головну мету в навчанні іноземних мов - оволодіння іншомовним міжкультурним спілкуванням через формування й розвиток міжкультурної комунікативної компетенції.
Враховуючи те, що проектна діяльність — одна із форм підвищення якості викладання, використання ІКТ у поєднанні з методом проекту дозволяє учням на практиці застосовувати свої знання, навички та уміння, тому є однією з форм дослідницької та пізнавальної діяльності, під час якої успішно реалізується кооперативне співробітництво, яке сприяє підвищенню мотивації вивчення іноземної мови. Центром такого робочого процесу стоїть сам учень з можливістю вільного висловлення своїх думок.
Отже, говорячи про позитивні сторони навчання англійської мови із застосуванням ІКТ, слід зазначити, що про них свідчить успішне розв’язання основних освітніх завдань:
- загальнокультурний розвиток учнів;
- вдосконалення навичок володіння комп’ютером;
- підвищення рівня володіння англійською мовою;
- створення сприятливого психологічного клімату;
- підвищення мотивації і інтересу до вивчення предмету;
- можливість реалізації індивідуалізації навчання;
- підвищення естетичного і емоціонального рівня уроку за рахунок використання музики, анімації;
- підвищення об’єму виконаної на уроці роботи;
- економія витрачання матеріалів учителем;
- підвищення авторитету вчителя.
Таким чином, переваг у використанні ІКТ доволі багато, проте не можна зловживати комп’ютерізацією. Необхідні «критерії корисності» застосування комп’ютера на уроках. Вважаю, що їх можна визначити так: та чи інша комп’ютерна технологія є доцільною, якщо вона дає можливість отримати такі результати навчання, які не можна отримати без застосування цієї технології.
Список використаних джерел
1. Василь Кремень. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і формування інформаційного суспільства. // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах, 2006. - № 6 - С. 4
2. Омельяненко Г.А. Інформаційно-навчальне середовище: дидактичний аспект.http://intkonf.org/omelyanenko-ga-informatsiyno-navchalne-seredovischedidaktichniy-aspekt/
|