Дата зміни інформації:

Півчук В. І. “ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ”

IV курс, Початкова освіта

Парфенова Ю. А.

Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж»

Біла Церква

Сучасне суспільство стрімко переходить на використання комп’ютерних технологій та залучення їх у будь-яких видах роботи, особливо в освіті. У зв’язку з цим, одним з головних завдань є навчити населення використовувати інформаційно-комунікативні технології для формування всебічно розвиненої особистості.

В наш час вчитель не є основним джерелом знань для учнів, багато інформації вони  отримують через інформаційно-комунікаційне середовище, тобто телебачення, фільми, ігри, відео, Інтернет та різноманітну науково-популярну літературу. Тому вчитель має місію навчити дітей правильно користуватися комп’ютерними технологіями, не для гри, а для отримання корисної інформації та для всебічного розвитку.

Основними напрямками ІКТ у початковій школі є: проведення уроків-презентацій, використання електронних навчальних посібників, розв’язування інтерактивних кросвордів, тестовий комп’ютерний контроль, комп’ютерні дидактичні ігри, Інтернет ресурси.

Проведення уроків-презентацій. В ході уроку використовується презентація, створена вчителем із залученням анімацій, ілюстрацій, відео. Такі уроки не тільки заощаджують час, але й розвивають інтерес до навчального предмету, тому що за допомогою презентації дитина зацікавлюється матеріалом і краще його сприймає.

Використання електронних навчальних посібників. Такий посібник є зручним, тому що його можна використовувати в будь-якому місці, в будь-який час. Для того щоб використовувати електронний посібник, вчитель має заздалегідь продумати план його побудови, знайти та проаналізувати потрібну інформацію, виділити головне, після цього можна застосувати його в дію. Хід уроку визначає та продумує вчитель, а посібник є тільки інструментом досягнення мети уроку.

Розв’язування інтерактивних кросвордів. Їх можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Вони розвивають пам’ять, кмітливість та вчать працювати з додатковою літературою. Такі кросворди зазвичай використовують для перевірки знань учнів.

Тестовий комп’ютерний контроль. Використовують для перевірки засвоєного матеріалу, найкраще давати кожного дня, для того, щоб тестовий контроль не виникав страху, а здавався буденною справою.

Комп’ютерні дидактичні ігри. Розвивають інтелект, пошукову та пізнавальну активність. Через гру дитина краще сприймає інформацію.

Інтернет ресурси. В них міститься багато різноманітної інформації. Вчитель має слідкувати за тим,  для чого учень використовує та які відвідує сайти.

Розвиток комп’ютерних технологій просувається все далі й далі, в результаті чого з’явилась інтерактивна дошка, що поєднує можливості звичайної дошки з комп’ютером. Таким чином, вона стає великим екраном, на якому за допомогою дотику можна відкрити програму або намалювати малюнок, після чого цей малюнок можна зберегти у вигляді файлу. Дослідники зазначили, що з використанням інтерактивної дошки результати дітей покращились та з’явилось бажання вчитися.

Також, ІКТ надає можливість проведення дистанційного навчання, через Інтернет, навіть в режимі реального часу. Учні та студенти мають право навчатися тоді, коли їм зручно, в тому темпі та в ті терміни, які вибирають самі.

Вчителі початкових класів мають володіти різними напрямками використання ІКТ та вміти застосувати їх в потрібний момент. А також вчитель має опанувати інформатичні компетентності, тобто володіти методиками та знати санітарно-гігієнічні вимоги для використання комп’ютера.

Отже, підготовка вчителя початкових класів до роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями є складним процесом. Якщо вчитель досконало володітиме ІКТ та вдало застосовуватиме їх під час уроків, це забезпечить активний навчальний процес.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Заболотний В.Ф. Дидактичні засади застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. Наук: спец. 13.00.02 “Теорія та методика навчання (фізика)” /В.Ф.Заболотний. – Київ. – 2010. – 38 с.
  2. Коваль Т.І Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності: навч.- метод. Посіб. / Т.І. Коваль. – К. : Вид. центр НЛУ, 2009. – 380 с.
  3. Козлакова Г.О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: Монографія. – К. : ІЗМН, ВІПОЛ, 1997. – 180 с.
  4. Кабінет інформатики VLM [ Електронний ресурс ] : [ Веб-сайт ]. – Режим доступу : klua ( дати звернення 15.01.2018). – Назва з екрана.
  5. Інформатика для всіх [ Електронний ресурс ] ; [ Веб-сайт ] – режим доступу : allinfua (дати звернення 23.01.2018) – Назва з екрана.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *