Дата зміни інформації:

Павленко А. О. “ДЕЯКІ ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

IV курс, Інститут комп’ютерних систем

Кафедра системного програмного забезпечення

Одеський національний політехнічний університет

Одеса

В зв’язку із швидкою інтеграцією інформаційно-комунікаційних технологій у найрізноманітніші галузі життєдіяльності людини, в навчальному процесі дедалі частіше використовується програмне забезпечення (ПЗ) різних категорій (вільне програмне забезпечення, комерційне тощо) [1], як навчального характеру, так і інструментального.

Виходячи із цього зі збільшенням обсягів використання ПЗ, збільшується і абсолютна кількість проблем, які можуть виникнути у особи, що навчається, при його використанні.

Надамо узагальнений опис деяких із цих проблем:

  • нестача необхідної документації для цільового використання – ця проблема може виникнути, коли викладачем не надано актуальних методичних вказівок для виконання певного завдання. Актуальність методичних вказівок є надзвичайно важливою, оскільки при модифікації програмної системи міг бути змінений її функціонал або інтерфейс користувача, що може призвести до неможливості використання нових версій програмної системи для виконання завдання, або ж до збільшення часу на пошук необхідної функції відповідно. Рішенням цієї проблеми є своєчасне оновлення методичної бази;
  • застарілі версії програми – ця проблема витікає із попередньої. Для уникнення постійного оновлення методичних вказівок відповідно до актуальної версії ПЗ, або з причини відсутності необхідних функцій у нових версіях програм, може виникнути ситуація, коли користувачі програму навмисне не оновлюють, що в результаті може вилитись у проблеми із безпекою такого застосунка. Рішенням цієї проблеми є або видозміна завдання на виконання таким чином, щоб відсутня функція не була задіяна при його виконанні у новішій версії програми, або ж пошук і використання продуктів-аналогів, які мають увесь необхідний функціонал [2];
  • демо-версії платних застосунків – ця проблема виникає, коли для виконання певного завдання необхідне довгострокове використання програми, яка для безкоштовного використання доступна тільки протягом короткотривалого періоду. Для вирішення цієї проблеми необхідно або навчальному закладу мати на своїй базі повні оплачені версії таких застосунків, або ж викладачеві варто давати завдання, пов’язані із використанням такого роду застосунків, на виконання у групах по декілька осіб.

Отже, із усього вищесказаного, можна прийти до наступного висновку: у навчальному процесі бажано використовувати актуальні версії безкоштовного програмного забезпечення, які повністю задовольняють за своїм функціоналом завданню, що має бути виконане з використанням цього програмного забезпечення; завдання в свою чергу має супроводжуватись актуальними методичними вказівками.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. БілогубкаМ.Я. Проблеми вибору програмного забезпечення для освіти / М. Я. Білогубка. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2014. – №7. – С. 7–9.
  2. Крутієнко О. М. Використання вільного і безкоштовного програмного забезпечення в навчальному процесі ЗНЗ/ О. М. Крутієнко. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2014. – №5. – С.20–21.