Дата зміни інформації:
ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики
Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет Імені Павла Тичини
Умань
Тренажерне прикладне програмне забезпечення – це програмний педагогічний засіб, який симулює певну реальну або навчальну ситуацію: експеримент або дослід, приклади певного явища в природі та техніці. Слід також розрізняти таких два поняття як модель та симулятор.
Модель – це представлення реального об’єкта або явища за допомогою певної формалізованої мови описання, що відтворює, імітує, відображає принципи внутрішньої організації або функціонування, певні властивості, ознаки чи характеристики об’єкта дослідження – математична модель. Симулятор – це більш наближений до реальності спосіб представлення об’єкту або процесу за допомогою графічних, анімаційних та мультимедійних засобів.
Головними завданнями або ж забезпеченням програм-тренажерів є:
· послідовне виведення на екран завдань заданої складності з вибраної теми;
· контроль за діями користувача з розв’язання запропонованого завдання;
· миттєву реакцію на неправильні дії;
· виправлення помилок користувача;
· демонстрацію правильного розв’язання завдання;
· виведення підсумкового повідомлення про результати роботи користувача (можливо, з рекомендаціями чи порадами) [1].
Першим симулятором вважається відеогра як симулятор ракети, але зображення ігрового інтерфейсу не збереглося. Наразі у комп’ютерних іграх цей жанр поділяється на симулятори автомобілів, наземних бойових апаратів, космічних кораблів.
Комп’ютерні тренажери були і є незамінними при підготовці майбутніх космонавтів і пілотів надшвидкісних літаків. Дана практика поширилася і на навчальний процес у школі, яка дала змогу формувати практичні уміння і навички школярів при вивченні навчальних предметів та застосовувати набуті знання на практиці, оскільки вивчення шкільних дисциплін також невід’ємне від тренування: учень має впевнено розв’язувати задачі і вправи, виконувати завдання різного характеру, набувати навичок безпомилкового письма і здійснення відповідної діяльності на рівні автоматизму.
На даний час існує безліч різних тренажерів для удосконалення умінь та навичок школярів в оволодінні навчальним матеріалом з математики. У шкільній системи буде ефективним використання таких програм: Динамічна геометрія, Functor, Graphics, GrapWin, Poly (геом. просторові фігури, розгортки, правильні многогранники), Чарт, Flat Graph, Algebry, Discriminant, Gauss, GaussWin, Gorner, InFunction, Krug, KvadYr, Primer6 (дії з десятковими дробами), Sistema koordinat, Математика – тренажер арифметичних дій, Математика – тренажер добування квадратного кореня тощо [2].
Оцінювання виконання завдань та вправ на тренажерах здійснюється автоматично, тому вчителю не треба витрачати час для того, щоб перевірити завдання. Програми-тренажери можна використовувати для різних типів уроку та на будь-якому етапі уроку. Крім того, учні можуть самостійно використовувати їх для самопідготовки та самонавчання. Це є ефективний засіб та метод для поліпшення навичок усіх учнів від першого по одинадцятий клас.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
- Використання інноваційних цифрових освітніх ресурсів «Симулятори» на уроках фізики в ПТНЗ. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nadoest.com/vikoristannya-innovacijnih-cifrovih-osvitnih-resursiv-simulyat.
- Комп’ютерні тренажери. [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://wiki.kspu.kr.ua/index.php/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%BF%E2%80%99%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96_%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B8.
Scroll Up