Дата зміни інформації:

Яценко С.Є., Демчук К.М. “ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ ЗАГАЬНООСВІТНІХ ШКІЛ В УМОВАХ РІВНЕВОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ”

ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ ЗАГАЬНООСВІТНІХ ШКІЛ В УМОВАХ РІВНЕВОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ

Яценко С.Є., кандидат педагогічних наук, доцент

Національний педагогічний університет

 імені М.П.Драгоманова

Демчук К.М., магістрантка

Національний педагогічний університет

імені М.П Драгоманова

Проблема реалізації диференційованого навчання далеко не нова для сучасної української школи. Однак, реформування системи шкільної освіти спонукає переглядати заявлені раніше тези. Принципова різниця нового у даному підході полягає в тому, що кожен учень має власний вектор розвитку, жодних планок досягнення. Усі результати успішні, а припущені помилки то маркери, що спонукають до руху вперед. Завдання вчителя розкрити горизонти розвитку, створити умови успішного просування кожного до власної мети і власними темпами.

Допрофільне навчання (основна школа) передбачає широку диференціацію від вибору підручника, до інструментарію навчання. Разом з тим залишаються актуальними єдині вимого до впровадження диференційованого навчання

  • відкритість рівня навчальний досягнень повинно здійснюватись на всіх етапах навчання, учням повинні бути зрозумілі і відомі компетенції, якими вони мають оволодіти;
  • обрана вчителем методика навчання повинна бути спрямована впершу чергу на розвиваючий компонент ;
  • всі учні повинні знати змістовий компонент, що допоможе їх оволодіти математичними компетенціями ;
  • облік індивідуального темпу навчальних досягнень учнів;

Досягти найбільшого ефекту під час навчання математики в умовах рівневої диференціації, стає можливим з використанням сервіс Google Classroom.

Адже, сучасна освіта в умовах рівневої диференціації стикається із проблемами часу та об’єктивного об’єднання учнів у групи, відповідно до мети завдання. Часу досить часто не вистачає, щоб приділити увагу кожному учневі, або хоча б групам учнів. Як наслідок, частина матеріалу виноситься на самостійне опрацювання або доопрацювання. Розподіл учнів на групи не завжди носить об’єктивний характер, адже на учня під час роботи в класі впливають і інші обставини: хвилювання, вид темпераменту, однокласники, розмови сусіда за партою і т.п.

Сервіс Google Classroom може допомогти у вирішенні цих проблем.

Отже, які ж особливості роботи в класі:

  1. Налаштування класу. Для кожного класу створюється свій ключ доступу, який учень та інші вчителі використовують для приєднання до спільноти.
  2. Створення та розповсюдження завдань. При створенні завдання у вигляді Google-документа, платформа буде створювати і поширювати індивідуальні копії документа для кожного учня в класі за бажанням вчителя, що значно спрощує технічні аспекти освітнього процесу.
  3. Обмеження в часі. При створенні завдань вчитель може вказати термін виконання роботи. Коли учень здає завдання до завершення терміну виконання, на його документі з’являється статус «Перегляд», що дозволяє вчителеві оперативно перевірити роботу. Після перевірки вчитель може повернути роботу учневі на доопрацювання.
  4. Контроль за виконанням завдань. За усіма завданнями вчителю можна спостерігати одночасно, і контролювати виконання роботи над окремими завданнями відразу в декількох класах.
  5. Комунікування в класі. Завдяки поєднанню можливостей сервісу «оголошення» і коментування завдань в класі, вчителі та учні завжди підтримують зв’язок і слідкують за станом виконання (перевірки) кожного завдання.

Сервіс дозволяє поєднувати процеси вивчення, закріплення та засвоєння навчального матеріалу, які під час традиційного навчання відокремлені один від одного.

Отже, вчитель може поширювати теоретичні матеріали, завдання, запитання, завдання з тестом, групувати за темам і т.п. Ці можливості вирішують поставлені проблеми. Завдяки моніторингу за виконаними завданнями вчитель може зробити висновки про кожного учня та за потребою ускладнювати завдання, тобто диференціювати учнів за рівнями навченості. Але перед кожним створеним завданням потрібно чітко поставити обов’язковий рівень підготовки (наприклад, обов’язкова кількість набраних балів). Час на уроці, до прикладу, для написання конспекту, вивільняється. Замість цього можна обговорити проблеми, які виникли при проходженні тесту чи вирішенні проблем.

Якщо ж вчитель на основі отриманих даних (оцінок або набраних балів за тести) вже здійснив диференціацію учнів на групи, то за допомогою служби Груп Google він може надсилати повідомлення відповідно тим групам, які їх потребують. Група містить адреси електронної пошти учасників. Використовуючи групу, можна виконувати такі завдання:

  • Спілкування і взаємодія з групами користувачів. Наприклад, використання груп може знадобитися в співпраці вчителя з учнями, які пишуть Манівські роботи.
  • Керувати доступом до документів, сайтів, відеозаписів та календарів. Надавати доступ до змісту цілим групам замість того, щоб вказувати окремі адреси. Вчителі можуть додавати або видаляти учасників групи, і зміни моментально будуть застосовані до всіх документів, доступ до яких надано цій групі.

Використання Google-груп дає вчителеві можливість швидко викладати в групі домашні завдання, електронні підручники, конспекти, завдання практичного змісту, проектну тематику; координувати навчальну діяльність учнів під час роботи над проектами; викладати результати навчальної діяльності учнів (творчих завдань, рефератів, індивідуальних навчально-дослідницьких завдань тощо) на власних сторінках у групі та організовувати їх обговорення.

Порівнюючи особливості роботи в Google класі можна зробити висновок, що за це є потужним інструментом для здійснення продуктивної диференціації навчання.

Можливості сервісу Google Classroom:

  • відкрите пред’явлення рівня обов’язкової підготовки;
  • забезпечення рівня навчання вище обов’язкового засвоєння матеріалу;
  • всі учні проходять через етап опорних знань, через етап роботи над обов’язковими результатами;
  • послідовне просування за рівнями;
  • облік індивідуального темпу досягнення обов’язкових результатів;
  • відповідність змісту, контролю і оцінки прийнятому рівневому підходу;
  • добровільний вибір засвоєння і звітності.

Бачимо, що можливості сервісу співпадають з вимогами до здійснення рівневої диференціації.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Каштан Н. Б. Використання хмарних технологій в освітньому процесі сучасного навчального закладу / Н. Б. Каштан // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2016. – Вип. 13(2). – С. 135-137. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2016_13(2)__43.
  2. Google Класс. [Електронный ресурс] / Справка-Класс. – 2015. Режим доступа: https://support.google.com/edu/classroom/answer/6020279?hl=ru&ref_topic=6020277
  3. Пліш І.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти в школах приватної форми власності [Електронний ресурс] / І.В. Пліш // Інформаційні технології і засоби навчання. − 2012. – №1 (27). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua.
  4. Тарасова С.М. Інформаційно-комунікативні технології в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом/ науковий вісник МДУ імені В.О. Сухомлинського, Випуск 1.31. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2010. – ст.173-180.