Дата зміни інформації:

Паршукова Л.М. “ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ”

Паршукова Л.М., ст. викладач

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Інноваційні освітні технології увійшли в усі галузі сучасного життя. Тому виникла нагальна потреба використання комп’ютерів в процесі вивчення шкільних дисциплін. Інформація, що подається в підручниках швидко втрачає актуальність та застаріває. Одним за способів урізноманітнення та оптимізації освітнього процесу є вивчення інформатики з використанням інноваційних технологій, комп’ютерної техніки та найактуальнішої інформації, взятої з мережі Internet.
Час від зародження ідеї до створення і поширення нововведення, та до його використання називають життєвим циклом інновації. життєвий цикл інновації розглядається як інноваційний процес, при урахуванні послідовності проведення робіт.
Ідеєю втілення інноваційних технологій в освітній процес передбачається досягнення мети високоякісної освіти. Освіти такого рівня, що забезпечить конкурентноздатність учня, та забезпечить йому належні умови для самостійного досягнення поставленої цілі.
Втілення інноваційних технологій в освітній процес навчання інформатики став останнім часом предметом теоретичних та практичних досліджень. На сучасному розробляються уроки з використанням інноваційних технологій, де предметом вивчення є не лише інформатика як шкільний предмет, а виклад матеріалу здійснюється долаючи дисциплінарну розрізненість наукового знання. Навчальний час, що вивільнився за рахунок цього можна використовувати для профільної диференціації.
Оскільки, на сучасному етапі розвитку суспільства, ручна праця активно замінюється на машинну, різко міняється ситуація на ринку праці. Однією з основних вимог роботодавців стає уміння користуватися комп’ютером. Як наслідок, освоєння комп’ютерних технологій має відбуватися вже в закладах загальної середньої освіти, для того, щоб випускник якнайшвидше включався в життя суспільства. Для того, щоб ефективно використовувати комп’ютер, треба вміти скоріше не програмувати, треба уміти володіти ефективно готовими програмами, що дозволяють вирішувати дуже різні задачі.
Під час вивчення курсу «Методика навчання інформатики» основний акцент при доборі матеріалу для розробки планів конспектів уроків робиться на розвиток творчості учнів під час вивчення інформатики. В процесі навчання широко використовуються інноваційні технології з врахуванням специфіки профільності класу.
Застосування інноваційних технологій в освітньому процесі оптимізує процес викладання інформатики, активізує творчий підхід до вивчення теоретичного матеріалу в розрізі дуальної освіти. Це нова форма роботи, яка викликає зацікавленість і учнів, і вчителя, адже вивчення теорії відбувається в ході виконання практичних завдань.

Використання інноваційних технологій у процесі вивчення інформатики дає змогу покращити зміст навчання, вдосконалити методи і форми навчання, активізувати та індивідуалізувати його. Але слід зазначити, що ніяка, навіть найдосконаліша комп’ютерна навчальна програма не замінить вчителя. Тільки він повною мірою може керувати освітньою діяльністю учнів, залишаючись центральною фігурою процесу навчання [1,2].

Використання інноваційних освітніх технологій на уроках інформатики дозволяє:

  • за обмежений термін часу донести більший об’єм навчального матеріалу;
  • постійно оновлювати теоретичні відомості новими фактами та подіями.

Більш активному веденню дискусії сприяють яскраві малюнки до теми, відеокліпи та голосовий супровід. Учень комфортніше і розкутіше почуває себе під час проведення нетрадиційного уроку, адже він сприяє більш вираженому індивідуальному підходу до кожного учня, особливо до того, у якого неповністю сформовані навчальні навички, оскільки він  має змогу включитися в загальну дискусію.

Ми вважаємо, що завдяки використанню інноваційних технологій на уроках інформатики можна значно розширити коло навчальних задач, включаючи в освітній процес задачі нового типу. Це здійснюється перш за все тому, що потужні обчислювальні можливості комп’ютерів надають змогу використовувати в освітньому процесі задачі з великим обсягом обчислювальної роботи, а графічні можливості ПК дають змогу значно збільшити кількість задач, орієнтованих на розв’язування графічними методами, що сприятиме розвитку творчого мислення та активізації самоосвіти учня [2,1].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Паршукова Л.М. Розробка дидактичних і методичних засобів з інформатики / Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/handle/6789/2764
  2. Паршукова Л.М. Розробка дидактичних і методичних засобів з інформатики/ Л.М. Паршукова // тези доповідей ІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет – конференції. – Умань.-2014.- С. 33-36 /Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/handle/6789/2764