Дата зміни інформації:

ГОНЧАР В.О., ЗАХОБА І.І. “МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Тягай І.М., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Сучасний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) розкриває широкі можливості Інтернет для його використання в освітній галузі, зокрема в процесі навчання математики. Застосування Інтернет-технології започаткувало нову форму освітнього процесу, яка отримала назву – електронне навчання (E-learning). Однією з активних форм E-learning є мобільне навчання (M-learning), яке все більше набуває популярності серед сучасної молоді. M-learning поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що базується на застосуванні мережі Інтернет, і в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості.

В.О. Куклєв [1] розглядає мобільне навчання як навчання за допомогою мобільних засобів, незалежно від часу та місця, з використанням спеціального програмного забезпечення на педагогічній основі міждисциплінарного та модульного підходів. С.О. Семеріков визначає мобільне навчання як підхід до навчання, за якого на основі мобільних електронних пристроїв створюється мобільне освітнє середовище, де здобувачі освіти можуть використовувати їх у якості засобу доступу до навчальних матеріалів, що містяться в Інтернеті, будь-де та будь-коли [3].

Таким чином, мобільне навчання є, з одного боку, різновидом дистанційного навчання, а з іншого – комп’ютеризованого. Основне його призначення все-таки полягає в тому, щоб покращити знання учнів в тій темі, в якій вони бажають, і в той момент, коли їм це потрібно.

Навчання за технологією М-learning висуває на передній план такі дидактичні принципи:

індивідуального підходу. Використовуючи М-learning можна через мобільний пристрій надати навчальному процесу індивідуальності. Учні мають можливість вибору змісту навчання з урахуванням їх інтересів, у результаті чого мобільне навчання стає орієнтованим та індивідуалізованим;

активності і самостійності. Використовуючи М-learning, учні мають можливість пройти навчання самостійно в зручний для них час, створюються умови для підвищення активності, проявуініціативи в процесі групового навчання у взаємодії з іншими учнями;

цілеспрямованості та системності [2].

В процесі навчання за моделлю мобільного навчання учень має можливість спілкуватись з вчителем постійно за допомогою послуг мережі Інтернет – на відміну від традиційного навчання, де таке спілкування можливе лише в межах навчального закладу. Учитель відіграє роль консультуючого керівника, який спрямовує діяльність учня.

В порівнянні з традиційним мобільне навчання надає можливість моніторингу навчання в реальному часі та високу насиченість контенту, що дозволяє розглядати його не лише як засіб навчання, а й як інструмент спільної роботи, спрямованої на підвищення якості навчання.Впровадження елементів мобільного навчання в освітній процес середньої школи дозволить уникнути негативних наслідків неконтрольованого використання мобільних пристроїв через їх активне залучення до процесу навчання замість адміністративних заборон.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Куклев В.А. Становлениесистемымобильногообучения в открытомдистанционномобразовании: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: спец. 13.00.01 “Высшееобразование. Педагогикавысшейшколы” / КуклевВалерийАлександрович – Ульяновск, 2010. – 515 с.
  2. Мобільне навчання: завжди та всюди [Електронний ресурс] / С.В. Шокалюк, О.О. Теплицький, І.О. Теплицький, С.О. Семеріков // Нова педагогічна думка. – 2008. – Режим доступу до ресурсу: http://elibrary.kdpu.edu.ua/jspui/handle/0564/927.
  3. Семеріков С.О. Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі: монографія / Семеріков С.О. ; науковий редактор академік АПН України, д. пед. н., проф. М.І. Жалдак. – Кривий Ріг : Мінерал ; К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. – 340 с.