III курс, факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Паршукова Л.М., старший викладач
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
В кожній сучасній сім’ї є комп’ютер. Розвиток технологій не стоїть на місці, тому ще маленькі діти вже вміють користуватись комп’ютером.Діти яким ще немає 7 років проводять майже рік за комп’ютером, телефоном чи іншим гаджетом. Підлітки проводять сім годин в день за ком’ютером.
Школярам необхідно писати конспектитареферати закомп’ютером та шукати інформацію в інтернеті. Багато професій тісно пов’язані з комп’ютерними технологіями.Комп’ютери це цікава іграшка для дітей та дорослих. Діти шукають собі друзів в Інтернеті, а про реальних друзів забувають. Така дитина стає замкнутою від соціального життя.
Відеоігри – це спроба дитини підпорядкувати собіреальність. У віртуальному світі, діти надягають маску певного персонажу і асоціюють його з собою і хочуть бути на його місці. Такою реальністю дуже легко навчитися керувати. Деякі психологи стверджують, що діти проходячи черговий рівень в відеогрі , отримують відчуття ейфорії. Для дорослої людини комп’ютерна граможе стати другим життям. Що ще можна сказати про дитячу психіку.
Дитинавкомп’ютернійгрі сама все вирішує і тому відчуває певнусилу і розум. Діти яким не дають батьки само реалізуватися частіше стають залежними від ігор. Тому, якщо дитина не має змоги знайти себе в реальному життівона шукає самореалізацію в віртуальному світі .
В ігровій індустрії є багато жанрів ігор серед якихможна виділити рольові.В рольових іграх дитина відіграє роль певного героя. Самев рольових комп’ютерних іграх відбувається найвищий рівень входження в відео гру. В деяких випадках у дитинивтрачається індивідуальність, тому із-за цього дитина представляє себе в вигляді ігрового персонажа. Діти порівнюють свої дії з діями ігрового персонажа. Комп’ютерна залежність може виникати і від Інтернету, а не тільки від відеоігор.
Наслідки ігрової залежності:
- Дитині стає важче спілкуватись;
- Невиправдане хвилювання;
- Усіма силами намагається залишитись в віртуальному світі незважаючи на вказівки батьків;
- Вираження поведінки;
- Агресія до оточуючих;
- Розвиток мови на низькому рівні ;
- Надмірна емоційність;
- Розлад сну;
- Проблеми з знаходження дитини в соціумі;
- Порушення концентрації дитини.
Відеоігри порушують сон дитини. Це негативно впливає на самопочуття дитини.
Інтерес дитини до комп’ютера можна направити в інше русло, наприклад до створення певних програм , що в майбутньому може бути його роботою.Щоб не дати стати дитині ігроманом батькам потрібно приділяти більше їй уваги, наприклад пограти в якусь гру.
Деякі відеоігри є корисними для дітей. Це: ігри на логіку, увагу, пам’ять, інтелект і інші якості. До них відносяться різні ребуси і головоломки, ігри – стратегії не всівимагають швидкої реакції і уважності.
Існують розвиваючі та корисні ігри для дітей дошкільного та шкільного віку, які познайомлять дитину з рослинним і твариннимсвітами,так само навчать цифрам, буквам і зроблять вплив на розвиток моторики рук, пам’яті, логіки,уваги, музичного слуху чи спілкування.
Якщо підібрати правильну гру і обмежити час перебування дитини за комп’ютером, то результатом комп’ютерноїгри стане вироблення уміння правильно та швидкоприймати рішення. Завдання батьків полягає в тому, щоб дитині підібратирозвиваючіі корисні для неї ігри.
Отже, батькам слідзвертати увагу на якість і кількість комп’ютерних ігор в які грає дитина, зацікавити дитину повчальними і розвиваючими іграми, та старатися не допускати використання ігор, які не впливають на розвиток і стежити за часом, який дитина проводить за комп’ютером.
Література