Дата зміни інформації:

КОБЧИК С. О. “МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ”

I-й курс магістратури, Факультет інформатики

Науковий керівник:

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук,

професор кафедри теоретичних основ інформатики

Національній педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

 

Змішане навчання –це різновид гібридної методики, за якоїздійснюється поєднання онлайн-навчання, традиційного та самостійного навчання. Це не просто використання сучасних інтерактивних технологій на додаток до традиційних,  а якісно новий підхід до навчання – різновид «перевернутого» навчання.У даній освітній концепції поєднуютьсятакож індивідуальне онлайн-навчання із заняттями в групах з викладачем. Це можливість ознайомитися з необхідним для уроку матеріалом за допомогою інтернету та гаджетів перед заняттям– продивитися відео з необхідним матеріалом та набути тих знань, які знадобляться під час наступного заняття, а переглянувши вправи, можна попрактикувати набуті знання[1].

До того ж учень сам вирішує, скільки часу присвятити перегляду відео та виконанню завдань, скільки разів йому необхіднопрослухати матеріал. Така система дає змогу навчатися у власному темпі, у зручний для учня час і в зручному місці. А на заняттях можна займатися найнеобхіднішим —застосовувати ці знання під контролем викладача, а не витрачати час на «теорію»! Вчитель не є єдиним носієм знань, а лише модератором у навчальному процесі.

На своїх уроках я використовую безоплатний онлайн-сервіс Kahoot, за допомогою якого створюють інтерактивні навчальні ігри: вікторини, обговорення, опитування. Найчастіше я використовую гру «обговорення»: додаю всіх учасників,  створюю тему для обговорення, про яку заздалегідь повідомляю учнів, всі учасники відповідно можуть написати свої думки або ж запитання, які їх турбують. Після обговорення і вирішення усіх питань, я створюю вікторину, за допомогою якої визначається рівень ознайомленості учасників або ж  рівень їхнього розуміння тієї чи іншоїтеми.

Використовуючи технологію змішаного навчання у своїй роботі,я можу зробити такі висновки. Використання технології змішанного навчання

-надає  більшу свободу учням –де і коли скористатися онлайн-сервісом – особистий вибір кожного (наприклад, три рази на день по 10 хвилин чи 30 хвилин за один раз);

– виховує самостійність та відповідальність студента;

– розвиває в учнів відчуття впевненості у собі через попередню підготовку, а отже знімає страх перед публічним вивченням нового матеріалу;

– скорочує час на перевірку домашніх вправ, тож з’являється більше часу для групових та парних комунікативних завдань, де викладач лише виконує роль фасилітатора (помічника);

– підвищує емоційний інтелект за допомогою постійної взаємодії студентів у групі, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу;

– персоналізує процес навчання через залучення технологій;

– підвищує особисту мотивацію за допомогою комунікативної діяльності в групах.

У ході написання магістерської роботи я розробляюWeb-сайт«Технології змішаного навчання» (рис.1) для  спеціалістів– майбутніх учителів інформатики, який містить такі пункти:

  • Змішане навчаня. Основні поняття.
  • Основні компетентності викладача в застосуванні змішаного навчання.
  • Моделі змішаного навчання.
  • Методичні рекомендації для підготовки вчителів в умовах змішаного навчання.
  • Організаційно-педагогічні передумови впровадження змішаного навчання.
  • Приклади розробки уроків з використанням змішаного навчання, які можна буде використовувати на інших заняттях.

Рис.1 Сайт «Технології змішаного навчання»

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.     Змішане навчання[Електронний ресурс]. Режим доступу:  : https://osvitoria.media/experience/shho-take-zmishane-navchannya-ta-yak-jogo-vykorystovuyut-u-shkoli/