I-й курс магістратури, Факультет інформатики
Науковий керівник:
Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук,
професор кафедри теоретичних основ інформатики
Національній педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Змішане навчання –це різновид гібридної методики, за якоїздійснюється поєднання онлайн-навчання, традиційного та самостійного навчання. Це не просто використання сучасних інтерактивних технологій на додаток до традиційних, а якісно новий підхід до навчання – різновид «перевернутого» навчання.У даній освітній концепції поєднуютьсятакож індивідуальне онлайн-навчання із заняттями в групах з викладачем. Це можливість ознайомитися з необхідним для уроку матеріалом за допомогою інтернету та гаджетів перед заняттям– продивитися відео з необхідним матеріалом та набути тих знань, які знадобляться під час наступного заняття, а переглянувши вправи, можна попрактикувати набуті знання[1].
До того ж учень сам вирішує, скільки часу присвятити перегляду відео та виконанню завдань, скільки разів йому необхіднопрослухати матеріал. Така система дає змогу навчатися у власному темпі, у зручний для учня час і в зручному місці. А на заняттях можна займатися найнеобхіднішим —застосовувати ці знання під контролем викладача, а не витрачати час на «теорію»! Вчитель не є єдиним носієм знань, а лише модератором у навчальному процесі.
На своїх уроках я використовую безоплатний онлайн-сервіс Kahoot, за допомогою якого створюють інтерактивні навчальні ігри: вікторини, обговорення, опитування. Найчастіше я використовую гру «обговорення»: додаю всіх учасників, створюю тему для обговорення, про яку заздалегідь повідомляю учнів, всі учасники відповідно можуть написати свої думки або ж запитання, які їх турбують. Після обговорення і вирішення усіх питань, я створюю вікторину, за допомогою якої визначається рівень ознайомленості учасників або ж рівень їхнього розуміння тієї чи іншоїтеми.
Використовуючи технологію змішаного навчання у своїй роботі,я можу зробити такі висновки. Використання технології змішанного навчання
-надає більшу свободу учням –де і коли скористатися онлайн-сервісом – особистий вибір кожного (наприклад, три рази на день по 10 хвилин чи 30 хвилин за один раз);
– виховує самостійність та відповідальність студента;
– розвиває в учнів відчуття впевненості у собі через попередню підготовку, а отже знімає страх перед публічним вивченням нового матеріалу;
– скорочує час на перевірку домашніх вправ, тож з’являється більше часу для групових та парних комунікативних завдань, де викладач лише виконує роль фасилітатора (помічника);
– підвищує емоційний інтелект за допомогою постійної взаємодії студентів у групі, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу;
– персоналізує процес навчання через залучення технологій;
– підвищує особисту мотивацію за допомогою комунікативної діяльності в групах.
У ході написання магістерської роботи я розробляюWeb-сайт«Технології змішаного навчання» (рис.1) для спеціалістів– майбутніх учителів інформатики, який містить такі пункти:
- Змішане навчаня. Основні поняття.
- Основні компетентності викладача в застосуванні змішаного навчання.
- Моделі змішаного навчання.
- Методичні рекомендації для підготовки вчителів в умовах змішаного навчання.
- Організаційно-педагогічні передумови впровадження змішаного навчання.
- Приклади розробки уроків з використанням змішаного навчання, які можна буде використовувати на інших заняттях.
Рис.1 Сайт «Технології змішаного навчання»
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ