Дата зміни інформації:

КРАВЧЕНКО Н. Г. “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ”

ІІ курс природничо-географічний факультет

Науковий керівник

Бойко І. С. викладач-стажист

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

На сьогоднішній день невід’ємною частиною нашого життя стали інформаційно-комунікаційні технології. Науково-технічний прогрес не стоїть на місці, розвивається фактично погодинно, розповсюджується і, безумовно, впливає на усі сфери життєдіяльності людини. Окремі аспекти впровадження ІКТ в галузь освіти розглядали ряд педагогів, серед яких О. Замулко, Н. Шумська, Л. Боднар, О. Тасенко, Н. Кононенко, І. Родигіна.

Задля повноцінної підготовки учнів до життя в сучасному суспільстві, необхідно їх залучати до вивчення ІКТ та практичного використання отриманих знань.

Потребам сучасного процесу навчання відповідає така організація діяльності учнів, яка формує власний досвід пізнання, виробляє життєво важливі компетентності й спонукає до активного самостійного набуття нових знань на основі раніше засвоєних [1, с. 4]. ІКТ дозволяють здійснювати самостійне опрацювання матеріалу, не затрачаючи багато часу на пошуки в паперових підручниках потрібного матеріалу.

Л. Боднарвважає важливим для шкільної хімічної освіти використання нових інформаційних технологій навчання, які дають змогу розв’язувати такі дидактичні завдання:

− вивчення явищ та процесів у мікро- та макросвіті, у складних технічних і біологічних системах на основі використання засобів комп’ютерної графіки та комп’ютерного моделювання;

− подача в зручному для вивчення масштабі перебігу різних хімічних та фізичних процесів, які реально протікають із дуже великою або дуже малою швидкістю [2, с. 10].

До комп’ютерних технологій відноситься використання сучасних баз інформації, гіпертекст, мультимедіа, тобто комп’ютерні засоби навчання. Комп’ютерні засоби навчання Н. Шумська називає інтерактивними, оскільки вони реагують на дії як учителя, так і учня. Комп’ютер – це джерело інформації і наочний посібник; індивідуальний інформаційний простір і тренажер; засіб діагностики, контролю та моделювання [3, с. 5; 5, с. 24].

Ще Констянтин Дмитрович Ушинський – один із засновників педагогічної науки, відмітив, що дитяча природа вимагає наочності. Тому засоби комп’ютерної графіки ефективно можна використовувати для візуалізації лекції. Також за допомогою спеціалізованих програм можна проводити небезпечні досліди, заміняючи їх віртуальними.

Серед усіх ІКТ  мультимедіа є найважливішою технологією для системи шкільної освіти.[4, с. 38]Ефективність використання мультимедіа полягає у використанні комбінування інформації в різних формах: текст, звук, відео-, дво- та тривимірна графіка і тому подібне. Мультимедіа – ключ до підвищення уваги учнів, забезпечення підвищення мотивації, зацікавленості до навчання.

На сьогодні існує дві форми застосування комп’ютерів у навчанні:

  1. Навчання, підкріплене комп’ютером.
  2. Навчання за допомогою комп’ютера. За санітарно-медичними нормами старшокласники можуть працювати на комп’ютері 20–25 хв. на день, тому доцільнішим, як вважає Н. Шумська, буде навчання, підкріплене комп’ютером [3, с. 5].

 Отже, використання комп’ютера у навчальному процесі на даному етапі розвитку суспільства – це гостра необхідність удосконалення, сприйняття та засвоєння матеріалу. Відповідно до освітнього стандарту застосування ІКТ на уроках хімії – це необхідний чинник реалізації дидактичних цілей і завдань. Впровадження ІКТ відкриває нові, практично необмежені можливості для творчого розвитку учнів та учителів, дає можливість підвищити рівень індивідуалізації навчання.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Родигіна І. В. Використання інформаційних технологій у процесі вивчення історії хімії / І. В. Родигіна, К. М. Родигін // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2009. – № 4. – С. 28–29.
  2. Бондар Л. Інформаційні технології при викладанні хімії / Л. Бондар, О. Міщенко // Хімія. – 2011. – Жовтень. – № 29. – С. 10–13.
  3. Використання інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках хімії / [Автор-укладач О. І. Замулко]. – Черкаси: ЧОІПОПП. – 2007. – 32 с.
  4. Кононенко Н. Мультимедіа на уроках хімії / Н. Кононенко // Біологія і хімія в школі. – 2009. – № 4. – С. 38–39.
  5. 5. Шумська Н. Комп’ютернітехнології у навчанніхімії / Н. Шумська // Біологія і хімія в школі. – 2006. – № 6. – С. 24.