Дата зміни інформації:

ЛИТВИНОВА С.Г. “ВИКОРИСТАННЯ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ”

доктор педагогічних наук,

старший науковий співробітник

Інститут інформаційних технологій

 і засобів навчання НАПН України

 

Одним із завдань підготовки майбутніх вчителів інформатики є володіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіях, що є основою для професійного зростання і ефективного використання в професійній діяльності. В сучасних умовах розвитку і широкого застосування комп’ютерної техніки випускники закладів вищої освіти (ЗВО), зокрема викладачі інформатики, мають бути здатними самостійно добирати засоби для вирішення професійних проблем за допомогою сучасних цифрових технологій.

Стрімкий розвиток  цифрових технологій спонукає викладача ЗВО включати в курс навчання технології, що можуть стати  у пригоді сучасному випускнику. Так в останні роки набули широкого розповсюдження хмарні сервіси Googleі Office 365 які знайшли своє місце в системі освіти для організації групової роботи, співпраці, реалізації проєктів, виконання практичних завдань. Ці сервіси забезпечують низку організаційних заходів, зокрема реалізацію електронних журналів, мережного спілкування, підтримки дистанційного навчаннятощо.

Для підтримки професійного рівня вчитель інформатики має постійно ознайомлюватися і вивчати новіпрограмні продукти, що можуть у майбутньому стати складовою змісту навчання в закладі загальної середньої освіти. Наприклад використання і створення об’єктів доповненої реальності (AR).Серед основних переваг впровадження в професійну підготовку доповненої реальності можна зазначити

  1. Підвищення рівня підготовки фахівців з використання програм для викладання тем:
  • «Комп’ютерна графіка» (створення 3D зображень і об’єктів);
  • «Опрацювання мультимедійних об’єктів» (робота зі звуком, відео-фрагментами);
  • «Служби Інтернету» (використання web-орієнтованих засобів програмування (створення додатків));
  • «Мобільнідодатки» (ввести тему в освітнійпроцес продоступні та актуальні засоби навчання та комунікації).
  1. Підвищення якості освітнього контенту:
  • Представлення основних цифрових засобів, щовивчаються у вигляді 3D-обєктів;
  • насичення змісту підручників відео-фрагментами (інтерв’ю, демонстраціями, екскурсіями);
  • підтримка системи формуючого оцінювання на засадах використання тестів, розроблених засобами AR.
  1. Реалізація діяльнісного підходу в навчанні.
  2. Підвищення якості навчання за рахунок активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти.

Використання AR у підготовці майбутніх вчителів інформатики включає такі етапи навчання: створення 3D-об’єкту; вибір та розміщення на платформі AR; надання об’єкту додаткових властивостей (звук, відео, зображення, текст); перевірка якості створеного об’єкта; збереження QR-коду (або маркерів); розміщення QR-коду в мережі Інтернет (блог, сайт)для використання в мобільному додатку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Iatsyshyn, Anna V., Kovach, V.O., Lyubchak, V.O., Zuban, Y.O., Piven, A.G., Sokolyuk, O.M., Iatsyshyn, Andrii V., Popov, O.O, Artemchuk, V.O., BurovYu., Lytvynova S.H.: Applicationofaugmentedrealitytechnologiesforeducationprojectspreparation. CEUR WorkshopProceedingsof CTE-2019,  2019. Vol-2547. Pр.181-200. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2547/paper14.pdf.