Дата зміни інформації:

ТЮТЯ М. М. “ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ТЕСТІВ В ІНТЕРАКТИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ PLIKERS”

ІІ курс магістратури, факультет початкової освіти

Науковий керівник:

Ткачук Г. В., доктор педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Останніми роками інформаційні і телекомунікаційні технології посіли важливе місце в освітньому просторі. Комп’ютер у навчанні – це особливе джерело подання інформації, що дає змогу більш глибоко освоювати різний матеріал. Комп’ютерне навчання набуло сьогодні широкого розповсюдження, й інтерес до нього весь час зростає. Науковий прогрес вплинув на саме сприйняття процесу навчання тому кожен елемент освітнього процесу потребує змін.

Проблема перевірки чи актуалізації опорних знань, використання тієї чи іншої методики тестування завжди залишається актуальною, особливо в період розвитку інформаційних технологій[3, c.127]. Сьогодні існує ряд ефективних засобів для організації тестування знань учнів, одним з таких засобів є сервіс Plickers [1].Основна ідея такого сервісу – простота проведення тестування, максимальна інтерактивність, швидке оцінювання. Від учня вимагається подати правильну відповідь просто перевернувши картку, а учителю потрібно оцінити результати, натиснувши декілька посилань в браузері.

Особливістю створення та організації тестів в межах цього сервісу є потреба в реєстрації, яка виконується дуже швидко, особливо якщо у користувача є обліковий запис в системі сервісів Google.

Другою особливістю сервісу є можливість створення класу або мережі класів (рис.1). Це виконується через запис у відповідному вікні «Додати класи». За один раз можна додати до восьми класів. Кожен клас в Plickers можна формувати довільно, і їх компонування залежить від мети тестування.

Рис.1 Фрагмент сервісу Plickers на етапі створення класів

До класу потрібно додати учнів. Це можна зробити вручну або ж скопіювати список з будь якого документа, що суттєво спрощує роботу і для кожного з них буде власний QR-код [2].

Після створення мережі класів можна створювати бібліотеку питань і для зручності в розділі YourLibraryдоцільно створити папку з назвою теми опитування, тоді при тривалій роботі буде простіше обрати відповідні питання. Окрім створення папок з питаннями є можливість створення груп з тестами, які вже будуть груповані в один базис, проте в безкоштовній версії ця можливість обмежується 5 питаннями.

Для створення питань тесту існує три способи. В першому ви можете скористатися доступними питаннями з розділу Public, в іншому випадку є нова можливість додати питання просто скопіювавши з файлу чи сайту, або заповнити форму власноруч. Для того щоб заповнити форму питання потрібно обрати тип питання, а саме правильна відповідь чи формат типу «так/ні», потім заповнити поля питання та відповідей, обравши правильну. Також до питання можна додати фото з вашого сховища і далі натиснути «Додати питання» чи «Створити нове». Маючи перелік питань чи групу його потрібно прикріпити до раніше створеного класу.

Далі необхідно завантажити програму на смартфон, яка доступна з офіційного магазину додатків операційних систем Androidчи IOS та авторизуватись в ньому. Після цього роздрукувати картки і роздати їх респондентам. Головне кожну картку з номером дати відповідній людині, щоб результат був об’єктивним. Вибір правильної відповіді виконується поворотом картки, де варіант, що обирає учень встановлюють згори.

Для початку тестування комп’ютер потрібно перевести в режим показу питань, що виконується натисканням кнопки NowPlaying і смартфоном просканувати карти.Результат вибору відповіді учасників показується вже при скануванні, але потрібно звернути увагу на те, що відповідь можна змінити декілька разів впродовж перевірки. Підсумок результатів у відсотках знаходиться в розділі Scoresheet, на основі яких можна виставляти оцінку чи робити висновки.

Загалом на розробку пакету десяти питань витрачається менше години, а з достатніми навичками і наявними тестами у будь-якому текстовому редакторі – декілька хвилин. З власного досвіду можемо сказати, що учасники освітнього процесу мали відчуття ніби грають в гру, а саме опитування триває декілька хвилин, що дає можливість приділити більше часу на інші форми роботи.

Отже, сервіс Plickers є зручною платформою для проведення тестувань, що дозволяє за короткий проміжок часу опитати велику кількість респондентів, але все ж таки на нашу думку повністю замінити всі інші форми він не зможе.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Офіційний сайт Plickers. UPL: https://get.plickers.com/ (дата звернення: 26.02.2020)
  2. Опис змін та нововведень Plickers. URL: https://www.plickers.com/reports#updates (дата звернення: 27.02.2020).
  3. Ткачук Г.В. Тестовий контроль як засіб оцінювання професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, 2017. №19 (26). С.127-131.