Дата зміни інформації:

БАБАК А.М. “АНАЛІЗ СЕРВІСІВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙНОВОГО ТЕСТУВАННЯ “

ІІ курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Ткачук Г. В., доктор педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

З розвитком мережі Інтернет та онлайнових середовищ організації навчальної діяльності збільшується кількість сервісів для проведення онлайнового тестування[2, с.127]. Нині є велика кількість таких сервісів, проте у своїй роботі ми зосередили увагу на тих, які використовуються найчастіше:Google-форми, Kahoot!, Plickers, LearninApps.org.

Розглянемо детальніше ці середовища та проаналізуємо їх особливості.

Google-форми.Дане середовище давно засвідчило свою ефективність завдяки простоті та швидкості проведення онлайн-тестування, а його безкоштовність приваблює велику кількість користувачів. Звісно, робота в даному середовищі потребує наявності облікового запису в Google.

Google-форми надають можливість створювати завдання різних типів: з однією відповіддю, з декількома, вибір зі списку тощо. Крім того, в тестах можуть бути зображення, відео з сервісу Youtube, посилання тощо. Тести зберігаються на Google-диску та доступні за посиланням.

LearninApps.org. Основна ідея даного сервісу – це створення інтерактивних вправ, які подаються у незвичній, грайливій формі. Під час виконання вправи учень може пересувати об’єкти у правильному напрямку, сортувати їх, складати тощо. Така нетрадиційна організація завдань дуже приваблює учня та мотивує його до подальшої навчальної діяльності.

Сьогодні на сервісі можна знайти безліч вправ розроблених різними учителями для підтримки своїх предметів. Кожен користувач може скористатись будь-якими вправами для навчання або перевірки своїх знань.

Рис.1. Фрагмент сервісу LearninApps.org з переліком предметів

Кожен зареєстрований учасник може створити власний клас на сервісі, приєднати учнів, розробити вправи та організовувати різні види тестувань для поточного або підсумкового контролю.

Plickers. Дане онлайн опитування характеризується тим, що проводиться безпосередньо на уроці. Учні отримують бланки з варіантами відповідей, які піднімають після того як учитель задасть (покаже) запитання. Учитель сканує відповіді учнів своїм телефоном і результати одразу доступні для перегляду.

Рис.2. Фрагмент проведення тестування засобами середовища Plickers

Створення тестів у Plickers не складне, оскільки інтерфейс інтуїтивно зрозумілий та простий. В системі також можна створити клас та приєднати до нього учнів, щоб вони могли бачити свою статистику також.

Kahoot!. Сервіс також передбачає проходження тесту в класі. Особливість цього середовища в тому, що в ньому можна формувати не тільки тести, але й проводити вікторини, створювати навчальні ігри, використовуючи мобільні телефони учнів.  Учні можуть використовувати як мобільну версію додатку, так і працювати за комп’ютером на сайті. Така можливість пояснюється тим, що не у кожного учня на телефоні достатньо якісне з’єднання з мережею, в деяких випадках вона взагалі відсутня. Тому можливість працювати за комп’ютером забезпечує участь всіх учасників у тестуванні.

Аналіз усіх сервісів для проведення онлайного тестування свідчить про те, що кожне середовище можна ефективно використати в навчальному процесі, проте слід звертати увагу на особливості проведення такого тестування і особливості самої системи. Тут важливі не тільки такі показники як наявність мережі Інтернет та мобільних пристроїв, але й кількість учасників, типи завдань, які потрібно розробити, мету проведення тестування тощо.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Офіційний сайт Plickers. UPL: https://get.plickers.com/ (дата звернення: 26.02.2020).
  2. Ткачук Г.В. Тестовий контроль як засіб оцінювання професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, 2017. №19 (26). С.127-131.