Дата зміни інформації:

КОХНО Я., КОСОВАН О. ” ТЕХНОЛОГІЯ «СКРАЙБІНГ» ЯК МЕТОД ЕФЕКТИВНОГО ПРЕДСТАВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ”

IІІ курс,  факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Бондаренко Т.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

 

Сучасний розвиток освітньої галузі характеризується складним періодом трансформаційних змін, які спонукають до пошуку та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Інноваційні шляхи розвитку передбачають поступовий перехід від простого та звичного програмного забезпечення до нових сервісів інформаційного середовища. Візуалізація навчального матеріалу, творче й ефективне його використання розкривають чималий спектр можливостей для оптимізації навчального процесу не лише у середньоосвітній ланці шкільництва, а й у вищих закладах освіти. Педагог сьогодення повинен знати та вміло використовувати інформаційні технології, презентувати навчальні матеріали в зрозумілій формі, що легко та надовго запам’ятовується. Тому, вивчення, розробка і поширення досвіду використання різноманітних форм представлення контенту є виправданими і доцільними. Скрайбінг–це інноваційна технологія презентування інформації. Її винайшов художник Ендрю Парк спеціально для британської організації наукових знань. Сам термін «скрайбінг» походить від англійського «scribe», що означає робити замальовки, ескізи або малюнки.Тобто, під час представлення інформації мова виступаючого ілюструється малюнками «на льоту», які виконуються фломастером на білій дошці або аркуші паперу.Під час такого відтворення створюється певний «ефект паралельного проходження», коли користувач і чує, і бачить приблизно одне й те ж саме. При цьому, графічний ряд фокусується на ключових моментах аудіоряду.

Скрайбінг працює за тим самим принцип, що й дудл-заставка (від англ. doodle, що означає «каракулі» або «недбалий рисунок») тобто малюються ескізи від руки.Таке «живе малювання» інтригує глядачів, змушує з цікавістю очікувати, що ж буде далі, спонукає ефективно засвоювати навчальний матеріал.

При розробці скрайб-презентації зазвичай використовують умовно безкоштовні, хмарні сервіси, такі як: SparcolVideoScribe (www.sparcol.com), PowToon (www.powtoon.com), GoAnimate (www.goanimate.com), Plotagon (www.plotagon.com), тощо.

Особливим в скрайбінгу є те, що в процесі пізнання інформаційного матеріалу беруть участь різні органи чуття, а саме: слух, зір, уява. Це сприяє кращому засвоєнню та запам’ятовуванню викладеного матеріалу, адже при цьому візуалізується складний зміст у простійта доступній формі.Зважаючи на особливості процесу навчання і враховуючи його складові частини, інформаційний матеріал, підготовлений за допомогою технології «скрайбінг» варто використовувати під час таких уроків як: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок, під час узагальнення, систематизації, корекції навчального матеріалу. Як засіб навчання «скрайб-презентації» використовують для підсилення інтерактивних методів таких як «мозковий штурм», «ділові ігри», «зигзаг», тощо.

Як інтеграційний компонент презентаційну скрайб-технологіюзастосовують:

  • на уроках літератури (для ілюстрацій віршів, оповідань, казок);
  • на уроках біології (показ схем, ілюстрацій);
  • на урокахфізики (для ілюстрацій фізичних явищ, показ діаграм, схем), тощо.

Процес створення відеоскрайбінгу не складний, але вимагає підготовки та творчих ідей для його реалізації. Найскладніша і значуща річв скрайбінгу– це стисло але гранично зрозуміло та просто передати об’ємниймасив інформації.

Для того, щоб почати роботу в програмі необхідно створити обліковий запис на офіційному сайті та вибрати безкоштовну (пробну) чи платну версіюкористування програмним засобам. Програма пропонує на вибір дві мови користування сервісом: англійську та іспанську. Створюється презентація на єдиному білому слайді з масштабом у 100%. VideoScribe пропонує багату бібліотеку зображень різних категорій: люди, будівлі, спорт, освіта, їжа, транспорт, є функція додавання таблиць і графіків.

Всі елементи, задіяні в реалізації відеоролика, можна налаштувати в залежності від сюжету розгортання подій: положення на екрані, анімація, час, протягом якого зображення буде намальовано або відображено на полотні, розмір. Одним з найяскравіших ефектів появи елемента на екрані є ефект «Morph», під час виконання якого певне зображення з галереї перетворюється в інше. У програмі, крім великої колекції ілюстрацій, є велика кількість композицій для музичного супроводу, а також функція запису голосу. Командадодавання власного логотипу з заданими параметрами ширини і висоти доступна лише в платній версії.

Переваги використання VideoScribe:

  • користувач може експортувати готові проекти на YouTube, на власний комп’ютер, зберігати окремі сторінки у форматі PDF, а також завантажувати як презентацію MS PowerPoint;
  • доступний і простий інтерфейс, будь-який користувач може освоїти програму без певних навичок у створенні відео-скрйбінга;
  • при роботі зі скрайбом не використовується великий обсяг ресурсів ПК, програма не займає великої кількості пам’яті на жорсткому диску.

Отже, скрайбінг – це сучасна техніка презентації навчальної інформації, яку педагоги використовують для забезпечення ефективного представлення наочності в освітній діяльності. Успіх і ефективність скрайбінга пояснюється тим, що людський мозок, схильний малювати картинки, мислить образами, а мова малюнка – універсальна мова, яка якнайкраще сприймається,особливо дітьми шкільного віку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.                Білошапка Н. М. Скрайбінг як технологія візуалізації навчального матеріалу в роботі вчителя / Н. М. Білошапка / Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів VI-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції, м. Кропивницький, 19-20 квітня 2018 р. / За відп. ред. М. І. Садового. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – 132 с.

2.                Сорока Т. В. Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу [Електронний ресурс] / Т. В. Сорока. – Режим доступу: http://journal.osnova.com.ua/article/51806.