IVкурс , природничо-географічний факультет
Науковий керівник:
Дегтярьова Н.В.,
кандидат педагогічних наук,доцент
Сумський державний педагогічний університет
імені А. С. Макаренка
Інформаційно-комунікаційні технології використовуються учителями різних дисциплін.Для кожного предмету, зараз є багато різних цікавих програми, які можуть допомогти педагогу в навчанні своїх вихованців. Вчителі хімії також не залишилися осторонь, і однією з таких «помічниць» є віртуальна хімічна лабораторія «СhemLab» виробництва «ModelScienceSoftware». Віртуальна лабораторіянадає змогу безпечно проводити різні експериментальні роботи з даного предмету. Це середовище для інтерактивного імітаційного моделювання в хімічній лабораторії. Лабораторне обладнання і послідовність виконання експерименту максимально наближені до реальних умов. Кожна лабораторна робота представлена у вигляді окремого блоку, що дає можливість виконувати різні операції в одному робочому полі.
У кожному блоці є такі ресурси: реактиви, індикатори, можливі операції для певних експериментів.
Віртуальна лабораторія «СhemLab» має два вікна: лабораторне та текстове, і панель інструментів, які необхідні для роботи в обох вікнах. Текстове вікно, в свою чергу складається з трьох вкладок:
- Вступна частина, в якій описано теоретичний матеріал відповідної роботи.
- Порядок виконання роботи.
- Спостереження, куди учень записує результати виконаної роботи.
Віртуальна хімічна лабораторія «СhemLab» має свої переваги та недоліки.
До переваг цієї програми можна віднести:
- Наближення до реальних умов.
- Можливість виконання важливих робіт, які в шкільних умовах провести не можливо, за тих чи інших чинників.
- 100% безпека, на відміну від реальної лабораторії.
- Простота та доступність програми.
- Не вимагає додаткового обладнання чи матеріалів.
Недоліками програми є:
- Обов’язкове знання англійської мови, або використання перекладачів.
- Невелика кількість базових блоків.
Недоліки водночас є гарним мотивом для особистого розвитку вчителі хімії.Варто зауважити, що використання будь-яких середовищ вимагає від вчителя уміння та готовності:
- опановувати функції та досліджувати особливості роботи з середовищем;
- методично правильно визначати тривалість роботи з віртуальною лабораторією, місце на уроці та цілі використання такого роду засобів навчання;
- при застосуванні для практичної роботи правильно розробляти критерії оцінювання дій учня;
- обґрунтовувати доцільність заміщення практичних дій віртуальними.
Отже, віртуальна хімічна лабораторія «СhemLab» є не тільки ефективним інструментом для зацікавлення учнів вчителем хімії, але й поштовхом для вдосконалення методичних компетентностей самого вчителя.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Деркач Т. Програмне для проведення „віртуальних” лабораторних робіт з хімії забезпечення.URL:https://www.researchgate.net/publication/313973275_Programne_zabezpecenna_dla_provedenna_virtualnih_laboratornih_robit_z_himii.
- Нечипуренко П. П. Віртуальні хімічні лабораторії в процесі навчання хімії сучасний стан та перспективи. URL: http://lib.iitta.gov.ua/166163/1/Nechpdf