Дата зміни інформації:

МАРДОЯН В. Г. “ОКРЕМІ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ ХІМІЧНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ «CHEMLAB» НА УРОКАХ ХІМІЇ”

IVкурс , природничо-географічний факультет

Науковий керівник:

Дегтярьова Н.В.,

кандидат педагогічних наук,доцент

Сумський державний педагогічний університет

імені А. С. Макаренка 

Інформаційно-комунікаційні технології використовуються учителями різних дисциплін.Для кожного предмету, зараз є багато різних цікавих програми, які можуть допомогти педагогу в навчанні своїх вихованців. Вчителі хімії також не залишилися осторонь, і однією з таких «помічниць» є віртуальна хімічна лабораторія «СhemLab»  виробництва «ModelScienceSoftware». Віртуальна лабораторіянадає змогу безпечно проводити різні експериментальні роботи з даного предмету. Це середовище для інтерактивного імітаційного моделювання в хімічній лабораторії. Лабораторне обладнання і послідовність виконання експерименту максимально наближені до реальних умов. Кожна лабораторна робота представлена у вигляді окремого блоку, що дає можливість виконувати різні операції в одному робочому полі.

У кожному блоці є такі ресурси: реактиви, індикатори, можливі операції для певних експериментів.

Віртуальна лабораторія «СhemLab» має два вікна: лабораторне та текстове, і панель інструментів, які необхідні для роботи в обох вікнах. Текстове вікно, в свою чергу складається з трьох вкладок:

  1. Вступна частина, в якій описано теоретичний матеріал відповідної роботи.
  2. Порядок виконання роботи.
  3. Спостереження, куди учень записує результати виконаної роботи.

Віртуальна хімічна лабораторія «СhemLab» має свої переваги та недоліки.

До переваг цієї програми можна віднести:

  • Наближення до реальних умов.
  • Можливість виконання важливих робіт, які в шкільних умовах провести не можливо, за тих чи інших чинників.
  • 100% безпека, на відміну від реальної лабораторії.
  • Простота та доступність програми.
  • Не вимагає додаткового обладнання чи матеріалів.

Недоліками програми є:

  • Обов’язкове знання англійської мови, або використання перекладачів.
  • Невелика кількість базових блоків.

Недоліки водночас є гарним мотивом для особистого розвитку вчителі хімії.Варто зауважити, що використання будь-яких середовищ вимагає від вчителя уміння та готовності:

  • опановувати функції та досліджувати особливості роботи з середовищем;
  • методично правильно визначати тривалість роботи з віртуальною лабораторією, місце на уроці та цілі використання такого роду засобів навчання;
  • при застосуванні для практичної роботи правильно розробляти критерії оцінювання дій учня;
  • обґрунтовувати доцільність заміщення практичних дій віртуальними.

Отже, віртуальна хімічна лабораторія «СhemLab» є не тільки ефективним інструментом для зацікавлення учнів вчителем хімії, але й поштовхом для вдосконалення методичних компетентностей самого вчителя.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Деркач Т. Програмне для проведення „віртуальних” лабораторних робіт з хімії забезпечення.URL:https://www.researchgate.net/publication/313973275_Programne_zabezpecenna_dla_provedenna_virtualnih_laboratornih_robit_z_himii.
  2. Нечипуренко П. П. Віртуальні хімічні лабораторії в процесі навчання хімії сучасний стан та перспективи. URL: http://lib.iitta.gov.ua/166163/1/Nechpdf