I-й курс магістратури, Факультет інформатики
Науковийкерівник:
Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук,
професоркафедритеоретичних основ інформатики
Національнійпедагогічнийуніверситетімені М. П. Драгоманова
На сьогоднішній день навчальний процес в середній школі передбачає поетапне і послідовне оволодіння кожним учнем знаннями на теоретичному і практичному рівні з обов’язковою реалізацією таких функцій, як формування особистості і, звичайно ж, розвиток інтелектуальних здібностей, що визначають індивідуальний спосіб мислення та сприяють саморозвитку особистості. В останнє десятиліття в навчальних закладах широко використовуються різні інноваційні технології. Зокрема, інновації в освіті проявляються в тенденціях накопичення і видозміни ініціатив і нововведень в освітньому просторі (нові методики і прийоми навчання), які обумовлюють зміни в сфері освіти і трансформацію його змісту і якості на більш високий рівень [1].
Інформатизація освіти розглядається як частина процесу інформатизації суспільства в цілому і як один з визначальних факторів переходу до високоорганізованої форми існування цивілізації, коли поряд з розвитком інформаційних структур відбувається процес комп’ютеризації всіх сфер життєдіяльності людини. Поява різноманітних електронних ресурсів навчального призначення забезпечує полікомпонентне інформаційне поле як специфічне оточення людини у вигляді графічних зображень, текстових, звукових, аудіовізуальних та інших повідомлень. Впровадження мультимедіа технологій в освітній процес як найбільш динамічно розвинений і перспективний напрямок є одним з найважливіших моментів інформатизації освіти.
Таким чином, використання мультимедійних матеріалів у навчальному процесі середньої школи є актуальною задачею, вирішення якої приводить до більш ефективного і успішного викладання матеріалу.
Одним із перспективних способів підвищення ефективності процесу навчання є його автоматизація, тобто використання в якостізасобу навчання сучасних педагогічних програмних засобів, зокрема – електронних курсів [2].
Основними перевагами використання електронних курсів є:
- індивідуалізація процесу навчання;
- розширення можливостей контролю зі зворотним зв’язком і діагностикою;
- здійснення самоконтролю і самокорекції;
- здійснення самопідготовки і тренажу;
- покращення наочності;
- моделювання реальних процесів;
- посилення мотивації навчання.
У ході написання магістерськоїроботи було розроблено електронний курс «Мультимедіа технології», за допомогою якого учні зможуть слідкувати за процесом створення 3D-моделей та анімації з методичними поясненнями та рекомендаціями – тим самим навчаючись створювати їх власноруч.
Список використаних джерел
- Горлушкіна, Н. М. Педагогічні програмні засоби. СПб.: 2012. – 152 с.
2.Технологія створення електронних засобів навчання. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ido.rudn.ru/nfpk/tech/