Дата зміни інформації:

ПОБЕРЕЖНИЙ В. С. “МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ УЧНІВ 5 – 6 КЛАСІВ В СЕРЕДОВИЩІ «SCRATCH»”

І-й курс магістратури, факультет інформатики

Науковий керівник:

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук,

професор кафедри теоретичних основ інформатики

Національній педагогічнийуніверситет імені М. П. Драгоманова

                                                                     

В дослідженні розглядаються деякі методичні аспекти навчання програмуванню учнів 5-6 класів у середовищі «Scratch»з власного досвіду автора – вчителя інформатики Віньковецького ліцею Хмельницької області.

Не дивлячись на те, що засоби Scratchє нескладнимиузастосуванні, їх використання надаєучням різні можливості щодо роботи з мультимедійними продуктами, які в свою чергу викликають зацікавленістьу дітей та спонукають їх  до активних видів діяльностіпід час вивчення курсу інформатики.

Головноюідеєювикористання мови програмування Scratch під час навчання інформатики є можливість створення і реалізаціїучнямивласних проектів і розробок, починаючи від постановки задачі до остаточного програмного продукту.

Для цього в середовищі «Scratch»є всі необхідні засоби:

– стандартні засоби процедурного типу: типи даних,змінні, псевдовипадкові числа, організаціїосновних алгоритмічних структур -лінійних, розгалуження,повторення тощо;

– об’єктно-орієнтовані засоби: об’єкти (поля, методи), передавання повідомлень і опрацювання подій;

– інтерактивні засоби: опрацювання«взаємодії» об’єктів один з одним та з користувачем;

– засоби паралельного виконання: введення в дію об’єктіву паралельних потоках з можливістюїх координації та синхронізації;

– побудова зручного інтерфейсу для користувача.

У проектах діти задаютьпевну поведінку своїм героям, вивчаючи основні фундаментальні поняття основ алгоритмізації.

         На малюнках наведено приклади реалізації учнями основних базових алгоритмічних структур у середовищі програмування «Scratch». Даний матеріал був використаний автором при підготовці до власних уроків.

  1. Проект алгоритму з розгалуженням;

Проект лінійного алгоритму «Розмова»;

 

Проект циклічного алгоритму.