Дата зміни інформації:

ТРОЦЕНКО Д.Ю. “ДО ПИТАННЯ ПРО ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У ЗЗСО”

IV курс, фізико-математичний факультет

Науковий керівник:

Семеніхіна О.В., доктор педагогічних наук,

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, м.Суми

Проектне навчання є різновидом інтерактивних технологій, що характеризується прагматичною спрямованістю на результат, який можна осмислити і застосувати у практичній діяльності. Проектна технологія поєднує сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, які розвивають творчу самостійну діяльність учнів [2].

При використанні даного методу проекти можна класифікувати на різних підставах:

  • за критерієм провідної діяльності (дослідницькі, пошукові, творчі, рольові, прикладні та інформаційні);
  • за предметно-змістовою галуззю знань (міжпредметні та моно предметні);
  • за ступенем складності (прості, складні, надскладні);
  • за тривалістю виконання (короткочасні, тривалі, довготривалі); за формою організації (індивідуальні, парні, групові).

Цикл реалізації проекту передбачає фазу проектування (визначення мети, розробка плану виконання), технологічну фазу (реалізація проекту та оформлення його результатів), рефлексивну фазу (презентація проекту, аналіз та оцінка результатів) [1].

На нашу думку, реалізація проектної діяльності може відбуватися або під час проведення уроків або за рахунок самостійної роботи учнів. А підготовлені проекти повинні обговорюватися, аналізуватися, коригуватися та доповнюватися на заняттях під керівництвом вчителя.

Робота над проектом у ЗЗСО можереалізовуватися як індивідуально, так і у творчих групах до 5-ти осіб, між якими за взаємною згодою розподіляються обов’язки, визначається обсяг і характер участі кожного. Реалізація проекту передбачає такі етапи:

– обґрунтування актуальності проекту, постановка мети і завдань;

– теоретичний аналіз і узагальнення інформації щодо заданої тематики проекту;

  • дослідження особливостей тематики, реалізація ідей тощо;
  • унаочненняобраного проекту, що дозволить яскраво представити його до захисту.

Основними критеріями оцінювання проекту можуть бути:

1) якість обґрунтування актуальності проекту;

2) чіткість постановки мети і завдань;

3) практична значущість одержаних результатів; 4) творчий підхід і новизна реалізованих ідей;

5) якість доповіді та захисту проекту, аргументоване відстоювання своєї позиції;

6) якість оформлення презентації.

У процесі презентації і захисту проектівповинне відбуватися фронтальне обговорення й оцінювання результатів проектної діяльності, висловлюватися пропозиції щодо внесення коректив та ін. Оцінювання результатів проектної діяльності здійснюється експертною групою, до складу якої можна залучити по одному учню з творчих груп та вчителя в ролі голови експертної групи.

Застосування проектних технологій у освітньому процесі ЗЗСО ілюструє особливості реалізації творчого підходу. Застосування проектної діяльності дозволяє активізувати пізнавальну, творчу і навчальну активність учнів, поглибити знання та практичні навички з предмету, інтегрувати зміст теоретичної і практичної підготовки, сформувати цікавість до предмету.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Новиков А. М., Новиков Д. А. Методология. Москва : СИНТЕГ. 663 с.
  2. Сисоєва С. О. Особистісноорієнтованітехнології: метод проектів.Неперервнапрофесійнаосвіта: теорія і практика. Вип.1. С. 73-80.