Дата зміни інформації:

ЧЕРНЕГА А.В. “ВИКОРИСТАННЯ МАКРОСА DRAGANDDROP В POWERPOINT ДЛЯ ОСВІТИ”

III курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Паршукова Л.М., старший викладач

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

В епоху розвитку інформаційних технологій сучасний педагог не може проходити стороною повз інтерактивних методів навчання, які забезпечують не лише високе зацікавлення учнів, а й краще засвоєння матеріалу учнями. Хоча і досі багато педагогів надають перевагу колишнім способам навчання з яких ми і досі черпаємо знання і досвід, та все ж епоха старих методів освіти відходить далеко у небуття, замінюючи їх новітніми засобами навчання. Адже для молодих педагогів набагато легше використовувати сучасні технології в освітньому процесі, на відміну від старшого покоління, яке має більший досвід користування підручниками.

Сучасна система освіти орієнтована на повсюдне впровадження технологічних підходів для забезпечення цікавості учнів до навчального матеріалу. Завдання вчителя полягає в тому, щоб включити учня в активну діяльність на уроці, і в цьому педагогу допомагають інтерактивні методи навчання.

Активне використання інформативно-комунікаційних технологій дозволяє вчителю застосовувати в тому числі і інтерактивні можливості комп’ютерних програм. З розвитком цієї сфери в освітньому процесі використовуються інтерактивні дошки, технологія MouseMischief («Кілька мишей»), інтернет технології, різноманітне програмне забезпечення та інші. Найбільш доступною і часто використовуваною, як в освітньому процесі, так і в багатьох інших сферах є програма MicrosoftOffice–PowerPoint, за допомогою якої ми можемо створювати презентації[1].

Управлінням презентацією, в тому числі і за допомогою спеціального пульта, і додаванням мультимедійних елементів педагоги активно користуються при створенні навчальних презентацій. А ось про можливості управління об’єктами на слайді знають далеко не всі, а тим часом саме використання тригерів і макросів дозволяє створити програмне середовище, аналогічне використання дорогої інтерактивної дошки. Проте створення макросу займає багато часу  сил, які можна було б направити в інше русло. До того ж всього для чого заново «придумувати велосипед», адже в Інтернеті є безліч доступних шаблонів із застосуванням тригерів і макросів. Серед них найбільш актуальні в педагогічній діяльності макрос переміщення DragandDrop, конструктор тестів TestKit, а також шаблони на основі макросів, запропоновані німецькими педагогами. Перевага використання таких шаблонів в швидкості створення власних завдань на основі готових – досить замінити текст і зображення в завданні відповідно до теми і цілі учителя.

Мультимедійні засоби навчання допомагають чітко будувати структуру уроку, естетично оформляти, допомагають економити час, адже створивши, наприклад, презентацію ви можете ії застосовувати будь-коли, а також, що саме головне, мультимедійні засоби сприяють кращому засвоєнню матеріалу. Ще одним плюсом може бути емоційний вплив та підвищення мотивації до навчання в учнів. Цінність таких уроків в тому, що на слайдах ми можемо розміщувати все – від тексту навіть до пізнавального відео. Об’єкти можна заставити рухатися, видавати звуки, появлятися чи щезати.

Макрос DragandDrop, який створив Ганс Вернер Гоффтман, це слайд, на якому записана програма для переміщення, обертання, збільшення і зменшення об’єктів, а також для створення написів і гіперпосилань в режимі слайд-шоу, виконаних в програмі PowerPoint. І ще одна функція – робота в режимі мікрокалькулятора. За допомогою макросу DragandDrop зручно створювати тренажери, тести, ігрові завдання та інше.

За допомогою цього засобу можна виконувати завдання на відновлення послідовності з можливістю переміщення. Це наприклад, може бути кросворд, або карта а якій потрібно розмістити умовні позначення, корисні копалини, зображення звірів, прапорів та інше.Також, можна створювати завдання на відповідність, таких, як: «Знайти автора твору», «Співвіднеси дату з подією», «Закінчи прислів’я» і подібні. Завдання спрямовані на розставлення послідовності, або в хронологічному порядку. Наприклад: «Розвиток рослини», «Етапи розвитку метелика», «хронологія Революції Гідності» тощо. Завдання таких типів можуть застосовувати вчителі середніх і старших класів використовуючи вже готовий макрос, просто замінюючи своїм матеріалом презентацію[2].

Застосування макросаDragAndDrop, який з англійської перекладається як «перетягнути і кинути» дуже активно обговорюється на різних освітніх форумах, адже він допомагає значно розширити освітні можливості офісного додатку PowerPoint. Найбільш ефективніше ми можемо застосовувати його до діток меншого шкільного і дошкільного віку, адже зацікавити дитину якоюсь дисципліною або якимось видом діяльності ми можемо в такому віці, що в подальшому не забудеться і збереже зацікавлення в подальшому вивченні того чи іншого предмету. Гарним прикладом може стати складання пазлів або розставляння об’єктів за якоюсь ознакою.

Використання інтерактивних засобів дуже урізноманітнює процес навчання і не вимагає високих навиків і знань від педагога. Всі можливості застосування макросаDragAndDrop залежать лише від бажання і фантазії вчителя.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. ИнтерактивныевозможностиPowerPointв педагогическойдеятельностиURL:http://gymnasium-7.ru/zolotoy-fond-gimnazii/nmo/metodicheskaya-kopilka/nmo-mat-fiz-inf/interaktivnyie-vozmozhnosti-powerpoint-v-pedagogicheskoy-deyatelnosti/
  2. ПриёмыиспользованиямакросаDrag-Аnd-Drop для созданияинтерактивныхпрезентацийURL:https://educontest.net/ru/249584/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%91%D0%BC%D1%8B-%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B0-drag-%D0%B0nd-drop-%D0%B4%D0%BB%D1%8F/