Дата зміни інформації:

ЗАБІЯКА С.О., ОСІЄВСЬКА Т.В. “ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ”

І курс магістратури, факультет фізики, математики таінформатики

Науковий керівник:

Махомета Т.М., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Сьогодні, в еру інформатизації суспільства, все більшого значення набуває проблема використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітньому процесі загальноосвітніх навчальних закладів. Одним із найперспективніших напрямів розвитку ІКТ є використання хмарних технологій.

Хмарні технології – це технології, які надають користувачам Інтернету доступ до комп‘ютерних ресурсів сервера і використання программного забезпечення як онлайн-сервіса [9, с. 45].

Використання Інтернету, зокрема й хмарних технологій, у викладанні математики дає змогу вчителю формувати спеціальні математичні навички в школярів. Педагог отримує можливість широко застосовувати інформаційну технологію навчання, де засобом підготовки й передання даних школярам є комп’ютер [10].

Щоб організувати урок із використанням хмарних технологій, вчителю потрібно:визначити тип уроку;створити та дібрати навчальний матеріал відповідно до мети уроку;продумати спосіб організації роботи на уроці з Web-додатками та онлайн-сервісами (колективна робота через проектор, групова робота за комп’ютерами, індивідуальна робота чи самостійна робота вдома);створити хмаро орієнтовне навчальне середовище, до якого учні будуть мати доступ і де будуть зберігатися всі матеріали, необхідні для уроку;враховувати вікові особливості учнів та рівень їх підготовленості.

Використання хмарних сервісів повинно розглядатися не як мета чи самоціль, а як засіб підвищення якості навчання, розвитку учнів та підвищення їх інтересу до отримання нових знань.

Розглянемо сервіси, які частіше використовуються для створення дидактичного матеріалу з математики:

LearningApps – це сервіс, який призначений для створення інтерактивних навчально-методичних вправ. Тематика різноманітна: від роботи з картами до розв’язування кросвордів і створення карт знань. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів.

JigsawPlanet – он-лайн сервіс для генерації пазлів з вихідних графічних зображень (фотографій). Сервіс дає можливість створити різні за складністю та формою пазли. Створені роботи можна зберігати на сторінках сайтів у вигляді альбомів і як окремі роботи. Можна поділитися роботами в соціальних сервісах і за допомогою електронної пошти.

Cacoo – це зручний он-лайн інструмент малювання, який дозволяє створювати «асоціативні кущі», різні діаграми, графіки.  Робота в Cacoo виглядає так, начебто всі працюють разом в одній кімнаті і надає нове значення слову «співпраця». Створенні діаграми можна зберігати у вигляді зображення, а також вбудовувати на сайт чи блог і організовувати спільну роботу учнів.

Навчання математиці, засноване на використанні хмарних технологій, не вимагає від школярів фізичної присутності за місцем отримання освіти. Використання хмарних технологій у навчанні математиці дозволяє не тільки отримати доступ до навчальних матеріалів різного виду, але й виконувати роботу спільно з однокласниками чи вчителем.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Матеріали VIII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції / Проблеми впровадження інформаційних технологій в економіці. – 2012. – 420с.
  2. Мініч Л. В. Використання інформаційних технологій на уроках фізики в основній школі / Л. В. Мініч // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vuzlib.com/content/view/378/84/