Дата зміни інформації:

КАРПИЧКО А. “ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ УЧНЯМИ СЕРЕДНЬОЇ ЛАНКИ ЗАКЛАДІВ ЗАГОЛЬНОЇ ОСВІТИ”

IV курс, фізико-математичний факультет

Науковий керівник

Дегтярьова.Н.В., кандидат педагогічних наук, доцент

Сумський державний педагогічний університет

 імені А.С. Макаренка

Хмарні технології – це кардинально новий сервіс, який дозволяє віддалено використовувати засоби обробки і зберігання даних[1].

У науковій літературі на сьогодні накопичено значну кількість досліджень, пов’язаних із розробкою та застосуванням хмарних технологій в різних сферах застосування, зокрема і у навчанні. Питанням використання хмарних технологій саме в освіті присвячено багато праць таких вчених як: Е. І. Аблялімова, А. М. Кух, Л. М. Меджитова, З. С. Сейдаметова, С. Н. Сєйтвеліева, Ю. В. Триус та ін.

Термін хмарні технології пішов від англійського словосполучення “cloud technology”, так як дослівний переклад такого слова, як “cloud” означає “хмара”, але віншому розумінні це ж саме слово можна перекласти як “розсіяний” або “розподілений”. Саме тому, можна сказати, що хмарні технології – це “розподілен ітехнології”, тобто дані опрацьовуються з використанням не лише одного комп’ютера, а опрацювання розподіляється по декількох комп’ютерах, які підключені до мережі Internet [1].

Хмарні сервіси надають широкі можливості для створення різних навчальних ситуацій в яких учні можуть освоювати і відпрацьовувати необхідні навички:

  • інформаційна грамотність, тобто вміння шукати інформацію, порівнювати її з різних джерел, розпізнавати та вибираи найнеобхідніше;
  • мультимедійна грамотність – здатність розпізнавати і використовувати різні типи медіаресурсів як у роботі так, і в навчанні;
  • організаційна грамотність – здатність планувати свій час так, щоб встигнути, все що заплановано;
  • розуміння взаємозв’язків, які існують між різними людьми, групами та організаціями;
  • комунікативна грамотність – це навички ефективного спілкування та співробітництва;
  • продуктивна грамотність – здатність до створення якісних продуктів, можливість використання засобів планування [2].

Такі сервіси як Тhinglink та LearningApps.org слугують для узагальнення та систематизації знань учнів на уроці, використовучи інтерактивні завдання, які створенні у цих середовищах. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів[3].Umaigra дозволяє створювати дидактичні онлайн-ігри з різних навчальних предметів для дітей. [4]. Завдання у вигляді інтерактивних малюнків створюються за допомогою сервісу Тhinglink [5]. Для створення різноманітних дидактичних матеріалів для учнів використовую також мережеві сервіси такі як: документи Goоgle, його таблиці, презентації та малюнки. Дидактичні матеріали створені за допомогою сервісу GoogleDocs, використовую як для різноманітних дистанційних заходів (олімпіад, проектів, веб-квестів, конкурсів) [6].  Для організації освітнього процесу використовуються сервіси Google для створення блогів, за допомогою яких відбувається  взаємозв’язк з учнями.

До переваг хмаро орієнтованого навчального середовища можна віднести: підвищення активізації навчальної діяльності учнів та мотивація до навчання; економія навчального часу ― акцент ставиться на відпрацювання навичок, розвиток логічного мислення, пам’яті; взаємодія з освітніми сервісами, що в цілому підвищують ефективність навчального процесу [7].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Литвинова С. Г. Хмарні технології в управлінні дошкільниминавчальними закладами / С. Г. Литвинова // Информационнокомпьютерныетехнологии в экономике,образовании и социальнойсфереВыпуск 8. – Симферополь : ФЛП Бондаренко О.А., 2013. – С.99-101.
  2. З досвіду роботи “Використання хмарних технологій та сервісів в освітньому процесі”URL: https://naurok.com.ua/z-dosvidu-roboti-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-ta-servisiv-v-osvitnomu-procesi-6840.html
  3. Дистанційне та змішане навчання інформатикиURL: http://dystosvita.blogspot.com/2014/04/learningappsorg.html
  4. Umaigra— конструктор дидактическихигрURL: https://nitforyou.com/umaigra/
  5. ThingLink URL: http://wiki-sibiriada.ru/ThingLink
  6. Google Документи URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Google_%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8
  7. Биков В. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища педагогічних систем відкритої освіти / В.Биков // Наукові записки. – Випуск 77. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2008.