IV курс бакалавр,факультет фізики, математики та інформатики:
Науковий керівник:
Ярошик Я.В., викладачкафедри інформатики і ІКТ
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Нині маніпулювання інформацією – найсильніша зброя, яку можна собі уявити. А простори Інтернету роблять її ще й доступною для всіх. Сучасна освіта немислима без використання засобів масової комунікації й інформаційних технологій. Засоби масової комунікації виконують безліч функцій: інформаційну, виховну, просвітницьку, розважальну та ін.
Для вдосконалення якості сучасної освіти, забезпечення її доступності та ефективності, підготовки молоді до життя і діяльності в інформаційному суспільстві сьогодні доцільно враховувати процеси стрімкого інформаційно-технологічного розвитку різних галузей.Незважаючи на те, що більшість учителів позитивно ставляться до медіаосвіти, насправді є ряд проблем, що стають на заваді активному застосовуванню нових технологій в навчальному процесі. Серед них відсутність належного оснащення навчальних закладів технологічними засобами, непідготовленість педагогів і т. ін. З іншого боку, відзначається досить великий відсоток учителів, що працюють по традиційній системі, яка не враховує потребу сучасного суспільства у формуванні самостійного критичного мислення учнів[1].
Медіаосвіта–це частина освітнього процесу, яка спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії з сучасною системою мас-медіа, як традиційними, так і новітніми медіа, з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій [2].
Медіаграмотність у першу чергу необхідна школярам, що пов’язано з особливостями сучасної соціокультурної ситуації, зокрема із широкими контактами учнів з медіа.
Необхідність розвитку медіаграмотності саме в підлітковому віці обумовлена такими факторами:
- По-перше, підлітковий вік є важливим періодом для інтелектуального, фізичного і психоемоційного розвитку дитини.
- По-друге, сучасний школяр має, як правило, досить значний аудіовізуальний досвід: активно спілкується з телевізійною, комп’ютерною, відео – і звукозаписною технікою, володіє навичками поводження з мобільною телефонією і т. ін.
- По-третє, учні, що стикаються з постійно зростаючим потоком інформації (навчальної, медійної), мають значні труднощі, коли їм необхідно самостійно критично оцінити отриману інформацію, виявити не тільки інтелектуальну і пізнавальну активність, але й особистісну, суб’єктивну позицію, творчу індивідуальність[3].
Саме система освіти має давати учням необхідні знання про інформаційне середовище, формувати медіакультуру і новий інформаційний світогляд, заснований на розумінні визначальної ролі інформації в житті людини.Навчити нове покоління “читати” аудіовізуальний текст як друкований, познайомити з закономірностями й особливостями різних засобів масової інформації, тобто допомогти учням стати медіаграмотними і медіакомпетентними[4].
Сучасне юне покоління все частіше називають «медійним». І це факт, бо молоді подобається мати справу з новими технологіями. Але зловживання медіа завдає шкоди як фізичному здоров’ю, так і емоційному. Тому, важливим завданням для батьків і педагогів є потреба в допомозі дітям при роботі з медійною інформацією. Медіазасоби допомагають в розкритті професійного і творчого потенціалу молодого покоління.Таким чином, разом з нашими дітьми ми повинні читати, критично осмислювати медіатексти, разом створювати медіапродукти. Це значно урізноманітнитьнавчальну діяльність і сприятиме всебічно розвиненої особистості.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Навчально-Методична Лабораторія — Медіаосвіта як частина освітнього процесу : веб-сайт. URL: https://bitly.su/meTV4gHN.
- Медіаосвіта як процес розвитку й саморозвитку особистості сучасного школяра” – Освіта.UA: веб-сайт. URL:https://bitly.su/QGFt.
- Модель упровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес Харківської гімназії №14 Харківської міської ради Харківської області : веб-сайт. URL: https://bitly.su/esmRSH7.
- Педрада. Портал освітян : веб-сайт. URL: https://bitly.su/ZkjZ1m.