Дата зміни інформації:

СТРОКОВА М.А. “МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВИЙ ФАКТОР У ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ”

IV курс , факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Ярошик Я.В., Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Теперішнє медіасуспільство– це медіаграмотнесуспільство. Тобто інформаційне суспільство, яке спілкується, ділиться інформацією, отримує нові знання, влаштовує соціальні акції та флешмоби у віртуальному просторі.

В основі медіаграмотності перебуває модель, яка заохочує людей замислюватися над тим, що вони дивляться, бачать, читають. Завдання медіаграмотності полягає у трансформації медіаспоживання в активний та критичний процес, допомагаючи людям краще усвідомити потенційну маніпуляцію, а також допомогти зрозуміти роль мас-медіа і ЗМІ у формуванні громадської думки.[1]

Медіаграмотність– це набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої  участі в житті медійного суспільства. Експерти визначили  які це мають бути компетентності. На основі їхніх відповідей було створено модель, у яку щороку будуть вноситися зміни – й незначні, й ґрунтовні. Остаточним результатом є одна всеохопна модель, яка включає десять компетентностей із медіаграмотності.[4]

Розуміння. Розуміння все більшого впливу ЗМІ на суспільство.Наше повсякденне життя все більше зазнає впливу засобів масової інформації. Цей процес, у ході якого широкий спектр засобів масової інформації проникає в наш світ усе глибше, і є все більшим упливом ЗМІ на суспільство. Медіаграмотність починається з усвідомлення цього процесу та його наслідків.

Розуміння того, як побудовані ЗМІ.Велика частина медіаконтенту приходить до нас повністю сформованою. Газети, фільми й рекламні ролики «завершуються» після того, як ви їх побачили. Остаточна форма включає технічні, економічні та стратегічні рішення. Бути медіаграмотним означає розуміти, як засоби масової інформації, які ви споживаєте, набувають своєї форми.

Розуміння того, як медіа забарвлюють реальність.Засоби масової інформації завжди представляють реальність із певного погляду. Цей погляд часто виділяється, як-от у рекламі певного продукту чи у викритті несправедливості в документальному форматі.

Використання. Використання обладнання, програмного забезпечення й додатків.Активна участь у житті медійного суспільства починається з технічних навичок використання медіа. Вони варіюються від простих завдань, як-от використовувати мишку або відкривати вкладення, до складніших навичок, як-от налаштувати інтернет на мобільному телефоні або створити презентацію, й до дуже складних вмінь, таких як редагування відео або створення веб-сайтів.

Орієнтація в медіасередовищі.Багато працівників проводять у середньому чотири години свого робочого дня в Інтернеті. Бути медіаграмотним означає розбиратися в медіасередовищі.

Комунікація. Пошук та обробка інформації.У сучасному інформаційному суспільстві ми завалені інформацією. Громадські та комерційні медіаканали ведуть мовлення 24/7. Щоденно друкуються три мільйони газет. Незліченна кількість книг щорічно береться з бібліотек. Цифри щодо отримання інформації в інтернеті– ще більш астрономічні.

Створення контенту.Громадяни еволюціонували від споживачів (consumers) до споживачів-виробників (prosumers). Ми не просто дивимося телевізор пасивно, але реагуємо на те, що ми бачимо, у Twitter. Ми не просто йдемо в кіно, а й виставляємо свої власні відео на YouTube. Ми дізнаємося про світ не з книжок та енциклопедій, але й пишемо про нього у блогах та робимо свої внески у Вікіпедію.

Використання соціальних мереж.Теперішнє медіасуспільство– це мережеве суспільство. Ми перебуваємо в контакті з іншими в режимі 24/7 через електронну пошту, смартфони, онлайн-ігри й соціальні медіа.

Стратегія. Розмірковування про власне використання медіа.Розуміння, Використання і Комунікація, в кінцевому рахунку, є лише умовами для останньої групи компетентностей: Стратегії. Як випливає зі значення слова, здебільшого «ЗМІ» завжди є засобом для реалізації особистих, соціальних, професійних або суспільних цілей.

Досягнення цілей за допомогою засобів масової інформації.У сучасному медіасуспільстві практично неможливо досягнути особистих, соціальних, професійних або суспільних цілей без використання медіа хоча б у якийсь спосіб.[4]

Тому виходячи з цих положень, ми можемо зробити висновок, що бути медіаграмотнимдуже важливо, це дасть нам навички, за допомогою яких ми зможемо відрізнити правдиву інформацію від неправдивої, знайти ряд необхідної нам фнормації з перевіреного джерела, та навіть нові змоги до заробітку.

Список використаних джерел

1.Медіаграмотність – це не “магічна ін’єкція”– веб-сайт. URL: https://nv.ua/ukr/opinion/mediahramotnist-tse-ne-mahichna-injektsija-2504545.html.

  1. Плахта Чому важливо бути медіаграмотним – веб-сайт.URL: https://day.kyiv.ua/uk/blog/suspilstvo/chomu-vazhlyvo-buty-mediagramotnym

3.Медіаграмотність як сучасна потреба інформаційного суспільствавеб-сайт.URL: https://izbirkom.org.ua/news/medialiteracy/2018/mediagramotnist-iak-suchasna-potreba-informatsiinogo-suspilstva/

4. Бути медіаграмотним: десять необхідних компетентностей веб-сайт.URL:https://ms.detector.media/mediaosvita/post/18961/2017-05-24-buti-mediagramotnim-desyat-neobkhidnikh-kompetentnostei/