Дата зміни інформації:

ЗОЗУЛЯ Д.Р., ПОЛІЩУК Д.В. “ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

I курс, факультет фізики, математики та інформатики

I курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманського державного педагогічного університету

Імені Павла Тичини

 

Раніше, коли ще не існувало хмарних сервісів педагогам важко було зацікавити дітей до навчання. Часто інформація за певних обставин втрачалась. Важко було опитати всіх учнів, знайти потрібний матеріал для уроку і подати його в цікавій формі. З розвитком хмарних технологій освітянам полегшується робота, оскільки тепер можна використовувати різні сервіси для зберігання інформації до якої можна дістатися з будь-якого комп’ютера чи гаджета та ділитися з учнями, адже не  завжди можна все занотувати.

XXI століття відоме як Ера комп’ютерів або інформаційна епоха. У всіх дітей є круті гаджети, які вони використовують без користі. Тому на даний момент головне завдання педагога зробити це використання більш кориснішим. В цьому допоможуть різні онлайн-сервіси з використанням хмарних технологій.

Хмарні технології (англ. Сloud Technology) – це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних. Ця технологія надає користувачам мережі Інтернет, доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса [1]. Тобто якщо є підключення до Інтернету то можна виконувати складні обчислення, опрацьовувати дані та інше. До найбільш використовуваних хмарних сервісів входять: Google Диск, Dropbox, MEGA, OneDrive, iCloud, Microsoft Office 365, Prezi [2, 1]. Головні плюси цих сервісів: по-перше, здатність до відкриття файлу будь-де на будь-яких пристроях. По-друге всі дані можна автоматично синхронізувати, що знижує ризик втрати важливої синхронізації. По-третє, можливість працювати разом з колегами над одним документом, що підвищує навички для командної роботи і також прискорює роботу. Також за допомогою сервісів з використанням хмарних технологій можна створювати опитування, що дасть змогу дізнатися знання всіх учнів або анонімні опитування щодо різних тем (типу «Чи влаштовує Вас ваш викладач?», «Чи подобається виклад матеріалу?» і таке інше). Ще однією функцією деяких сервісів є створення різних анімацій та презентацій, які допомагають краще для засвоєння, пояснити матеріал. Одним з найголовніших плюсів хмарних сервісів, є те, що викладач може завантажити весь матеріал уроку, всі презентації в «хмару», що дасть змогу учневі переглянути матеріал уроку та краще все засвоїти без зайвих зусиль.

Як вище було описано, хмарні технології значно полегшують життя як педагогові так і учню. Вони дають можливість проводити онлайн-консультації та швидко знайти відповіді на запитання. Дозволяють освітянину на найвищому рівні пояснити матеріал. Хмарні технології підвищують якість освіти в навчальних закладах, що сприяє в подальшому отримати висококваліфікованих спеціалістів.

Список використаних джерел:

  1. Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсинг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В.Ю.Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 8 – 23.
  2. Режим доступу до джерел: https://roman.net.ua/review/view_review.php?id=13.