ІІI курс, факультет фізики, математики та інформатики
IV курс, факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
У сучасному світі освітні установи вже не можуть ефективно функціонувати без ІКТ. Все частіше освітні послуги надаються учням та викладачам через Інтернет. В епоху інформаційних технологій важко уявити людину, яка не володіє комп’ютером або не користується інтернет мережею. Наше життя практично нерозривно пов’язана з різними технічними пристроями і різноманітними гаджетами. Комп`ютерна грамотність є необхідним атрибутом сучасної людини, що сприяє органічній соціалізації в сучасному світі. В даний час практично кожен педагог використовує інформаційні технології в своїй роботі. Однак ще мало хто знає про можливості та переваги хмарних технологій.Тому виникають завдання, які вимагають нових рішень у створенні та оновленні організації навчання, включення новітніх технічних і технологічних засобів з метою підвищення ефективності та оптимізації навчального процесу.
В даний час навчальний процес в загальноосвітній школі характеризується використанням інформаційних технологій «комп’ютерного» етапу. Актуальність застосування нових інформаційних технологій продиктована, перш за все, педагогічними потребами в підвищенні ефективності навчання, зокрема, потребою формування навичок самостійної навчальної діяльності, дослідницького, креативного підходу в навчанні, формування критичного мислення. Одним з перспективних напрямків розвитку сучасних інформаційних технологій є хмарні технології. Під хмарними технологіями (англ. Cloudcomputing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп’ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс.[1]
Хмарною називається будь-яка технологія, де процес відбувається не на призначеному для користувача терміналі, а на сервері в мережі. Яскравим представником хмарної технології є робота поштового сервісу або, наприклад, обробка фотографій: на комп’ютері через Photoshop – це не хмара; а ось через сервіс Picasa (Web-фоторедактор) – хмара. Шкільний сайт також вже є “хмарним” сервісом з інтерактивною інформацією, електронними журналами і т. п.[1]В цілому сервіси «хмарних» технологій це додатки, доступ до яких забезпечується через Інтернет за допомогою звичайного інтернет-браузера або інших мережевих додатків. Це можуть бути і розважальні, і службові, і спеціалізовані додатки. Головна відмінність від звичного методу роботи з ПО полягає в тому, що користувач використовує не ресурси свого ПК, а комп’ютерні ресурси і потужності, які надаються йому як інтернет-сервіс. При цьому користувач має повний доступ до власних даних і можливість роботи з ними, але не може управляти тією ж операційною системною, програмною базою, обчислювальними потужностями і т.д., за допомогою яких ця робота відбувається.[2]У самому суспільному виді, освітні сервіси, які сьогодні існують всередині «хмари», можна розділити на три великі категорії: зберігання, обробку даних і суміжну діяльність.Для освітніх установ найбільш відповідними є публічні і громадські хмарні системи. Основні переваги, які можуть дати хмарні технології школам: – майбутня економія коштів на придбанні ПО; – зниження необхідності в помешканнях; – виконувати багато видів навчальної роботи, контролю та оцінювання в інтернеті; – економія коштів на виплаті технічних спеціалістів у школі; – економічне використання дискового простору; – відкритість освітнього середовища для учителів та учнів.[2]Як приклад використання хмарних технологій в освіті, можна назвати: використання google-документів; електронні журнали та щоденники; онлайн-сервіси для навчального процесу; система дистанційного навчання; зберігання файлів. Це і тематичні форуми, де учні зможутьздійснювати обмін інформацією; іпошук інформації, де діти зможуть дізнатися про певні навчальні задачі, навіть під часвідсутності педагога або під його керівництвом. Для цього можна використовувати:комп’ютерні програми, електронні підручники, тренажери, діагностичні, тестові та навчальні системи, прикладні та інструментальні програмні засоби, лабораторні комплекси, система на базі мультимедіа-технологій, телекомунікаційні системи (наприклад, електронну пошту, телеконференції), електронні бібліотеки та багато іншого.Хмарні технології дають альтернативу традиційним формам організації навчального процесу, створюючи умови для індивідуального викладання, інтерактивних занять і колективного навчання. Таким чином, введення хмарних технологій не тільки підвищить якість та ефективність освітнього процесу, а також підготує школяра до життя в що йде в ногу з часом інформаційному співтоваристві.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Валерій О.В. Використання хмарних технологій в освітньому середовищі: Теорія та методика електронного навчання. [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: file:///C:/Users/User/Downloads/540-Article%20Text-2828-1-10-20180412%20(2).PDF
- Conducting classes on programming at higher educational institutions applying information communication technologies / TetianaVakaliuk, MariiaMedvedieva // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – V(58), Issue: 133. – BUDAPEST, 2017. – P. 47-50.