Дата зміни інформації:

Мaкcютa Д.I., Беркут І.І. “IНФOPМAЦIЙНO-КOМУНIКAЦIЙНI ТЕXНOЛOГIЇ У НАВЧАННІ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН”

ІІI куpc, факультет фізики, математики та інформатики

І курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Жмурко О.І.,  кандидат фізико-математичних наук, доцент

Умaнcький деpжaвний педaгoгiчний унiвеpcитет

iменi Пaвлa Тичини

Навчання школярів стає ефективнішим, якщо вчитель володіє інтернет-технологіями і використовує ресурси і можливості Інтернету в своїй практичній діяльності.

Протягом останніх десятиліть відбувається поступове зниження інтересу школярів до природничих предметів.

Перед вчителем ставиться завдання – зацікавити, а не відлякувати учнів важкістю предмета, особливо на начальному етапі вивчення курсу фізики.

Використання сучасних освітніх технологій дозволяє швидко і правильно організувати процес навчання, добиватися гарних результатів

Комп’ютерні технології на уроках фізики передбачають:

  • використання мультимедіа-технологій при вивченні навчального матеріалу;
  • інтенсивне використання комп’ютерів як інструмент повсякденної навчальної роботи учнів і вчителів;
  • реалізація міжпредметних зв’язків фізики з іншими предметами в школі;
  • розробку методів самостійної та дослідницької роботи учнів у ході виконання навчальних проектів;
  • залучення учнів до колективного рішення проблем;
  • використання електронних таблиць, графіків, діаграм для вирішення завдань;
  • проведення віртуальних занять і лабораторних робіт;
  • дає зможу вчителям якісно підготувати урок з новим змістом, новими методами і організаційними моментами навчання.

Комп’ютер дозволяє отримати доступ до практично необмежених ресурсів інформації. Це дає можливість при організації навчального процесу спиратися на знання які доступні жителю “інформаційного суспільства”. Абсолютно нові можливості для діалогу дитини з наукою, інтерактивне спілкування надає Всесвітня комп’ютерна мережа – INTERNET.

Інформаційні технології підвищують інформативність уроку, ефективність навчання, надають уроку динамізм і виразність.

Відомо, що в середньому за допомогою органів слуху засвоюється лише 15% інформації,  а наприклад за допомогою органів зору 25%. А якщо поєднувати то засвоєними виявляться близько 65% інформації.

Завдяки використанню інформаційних технологій на уроці можна показувати фрагменти відео, незвичні фотографії, графіки, формули, анімацію досліджуваних процесів і явищ, роботу технічних пристроїв і експериментальних установок.

За допомогою комп’ютера можна показати такі явища і експерименти, які недоступні безпосередньому спостереженню, наприклад, еволюцію зірок, ядерні перетворення, і т.п. За допомогою моделей з віртуальної лабораторії, можна змоделювати будь-які фізичні процеси. Демонстрація дослідів, мікропроцесів, які не можна виконати в школі, можлива без показу реальних експериментів.

З’являється можливість виконати роботу в віртуальної лабораторії шляхом вибору різних початкових параметрів.

Наявність в школі комп’ютерів і підключення до мережі Інтернет дозволяє організувати дистанційне навчання учнів, які не мають можливості відвідувати школу.

Комп’ютерні моделі легко вписуються в традиційний урок і дозволяють організовувати нові види навчальної діяльності.

В результаті, на етапі закріплення знань багато учнів починають придумувати свої завдання, вирішувати їх, а потім перевіряти правильність своїх міркувань, використовуючи комп’ютер.

Складені школярами завдання можна використовувати в класній роботі або запропонувати іншим учням для самостійного опрацювання у вигляді домашнього завдання.

До найбільш ефективним і інноваційним формам подання матеріалу слід віднести мультимедійні презентації. Використання мультимедійних презентацій доцільно на будь-якому етапі уроку, що дозволяє оперативно поєднувати різноманітні засоби навчання, які сприяють більш глибокому і усвідомленому засвоєнню матеріалу, що вивчається, економії часу на уроці, насиченню його інформацією.

Презентація дає можливість проявити творчість і індивідуальність. Діти і самі охоче складають презентації і використовують їх у своїх відповідях на уроці.

Особистість дитини формується в процесі його власної діяльності. Через спілкування лежить шлях до спорідненості душ. 45 хвилин уроку – це не тільки інтелектуальна напруга, а й просте людське спілкування.

У новій, реформованій школі школяреві повинно бути цікаво і комфортно навчатися, в таку школу дитина буде приходити з задоволенням, смакуючи радість від зустрічі з однолітками і вчителями.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – Київ, 2002.
  2. Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики / П.С.Атаманчук. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. – 174 с.
  3. Біда Д.Д. Інтерактивні уроки фізики. – Харків, 2005.

Карпова Л.Б. Використання персонального комп’ютера на уроках фізики. //Фізика в школах України. – Основа, 2008, №17, 32ст.