Дата зміни інформації:

ТРИТЯК С.В, МЕЩЕРЯКОВ Р.О. “ВИКОРИСТАННЯ СЕРЕДОВИЩА MOODLE В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

ІІІ курс,факультет фізики, математики та інформатики

IVкурс ,факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Жмурко О.І., кандидат фізико-математичних наук, доцент

Уманський педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

Інформатизація суспільства – це перспективний шлях до економічного, соціального та освітнього розвитку. Інформатизація освіти спрямовується на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп’ютерних методів навчання та тестування, що надає можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог.

Прискорення науково-технічного прогресу, засноване на впровадженні у виробництво гнучких автоматизованих систем, мікропроцесорних засобів і пристроїв програмного управління, роботів і обробних центрів, поставило перед сучасною педагогічною наукою важливе завдання – виховати та підготувати підростаюче покоління, здатне активно включитися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов’язаний з інформатизацією.

Рішення вищезгаданого завдання – виконання соціального замовлення суспільства – докорінно залежить як від технічної оснащеності навчальних закладів електронно-обчислювальною технікою з відповідним периферійним обладнанням, так і від інформаційно-комунікаційного програмного забезпечення.

Як приклад, розглянемо програмну реалізацію інформаційноїтехнології, систем дистанційного навчання Moodle.Moodle (Modular Object-OrientedDynamicLearningEnvironment, вимовляється «Мудл») – це модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище, яке називають також системою управління навчанням (LMS), системою управління курсами (CMS), віртуальним навчальним середовищем (VLE) або просто платформою для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам дуже розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного. Moodle можна використовувати в навчанні школярів, студентів, при підвищенні кваліфікації, бізнес-навчанні, як в комп’ютерних класах навчального закладу, так і для самостійної роботи вдома.

Moodle – це найбільш досконала і поширена в Україні і в світі система такого призначення. На даний момент Moodle вже має 129 мільйонів користувачів в усьому світі й продовжує розвиватися темпами, значно швидшими, ніж її конкуренти.

Використовуючи це динамічне навчальне середовище, викладачі можуть надавати доступ до навчальних матеріалів (методичних рекомендацій, конспектів лекцій, питань для самоконтролю, лабораторних та практичних робіт, презентацій та ін.), надсилати повідомлення студентам, розподіляти, збирати й перевіряти завдання, вести електронні журнали оцінок та присутності. Аби полегшити контакт між викладачем і слухачем дистанційного курсу, існує низка так званих ресурсів: форуми, чати, опитування, тестування, блоги та ін. Усе це називають динамічними ресурсами. Робота студента з ними може бути оцінена викладачем вручну чи автоматично комп’ютером (наприклад, при роботі з тестами). Тести в системі Moodle можна виконувати як під час пари, так і вдома у вільний від навчання час. Навчальна інформація та названі інтерактивні ресурси в Moodle організовані у вигляді курсів, для яких, окрім автора, може бути призначено менеджера (редактора, який наповнює курс навчальною інформацією) та асистента (вони допоможуть організовувати процес контролю знань). Поступово навчальний курс можна перетворити та розвинути до окремого інноваційного типу підручника, що постійно вдосконалюються та доповнюється за рахунок роботи з ним слухачів. Наприклад, деколи запитання студентів на форумі можуть краще розкрити певне питання з курсу, ніж текст автора.

Робота в такій системі є інтуїтивною для кожного користувача мережі Інтернет – наповнення матеріалів та доступ до них не потребують особливих знань у сфері інформаційних технологій.

Одним із способів вирішення  проблеми,виховати та підготувати підростаюче покоління,є застосування в освіті інформаційних технологій. Значення інформаційної технології величезне – вона формує передній край науково-технічного прогресу, створює інформаційний фундамент розвитку науки і всіх інших технологій.Середовище Moodleє одним із інструментів вирішення цієї проблеми.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Нові інформаційні технології в освіті [Електронний ресурс] // Інформаційні технології в освіті – Режим доступу до ресурсу: https://it-tehnolog.com/statti/novi-informatsiyni-tehnologiyi-v-osviti.
  2. Що таке Moodle [Електронний ресурс] // moodle. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://moodle.org/mod/page/view.php?id=8174.
  3. Що таке Moodle? [Електронний ресурс] // Що таке Moodle? – Режим доступу до ресурсу: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/4117.
  4. Інформаційні технології в освіті та формування інформаційного суспільства [Електронний ресурс] // інформаційні технології в освіті. – 2010. – Режим доступу до ресурсу: https://www.bibliofond.ru/view.aspx?id=788694.