Дата зміни інформації:

ДЕНИСЮК К., РОМАНЕНКО Д. “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ”

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Ковтанюк М.С., викладач-стажист

Уманський державний педагогічний університет 

імені Павла Тичини

Освіта є інформаційним процесом і тому використання сучасних технологій навчання із застосуванням комп’ютера особливо важливе.

З розвитком інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), світ науково-технічного прогресу вимагає від сучасної молоді вміння користуватись комп’ютерною технікою, володіти певними знаннями новітніх інформаційних технологій і застосовувати їх у різних сферах життєдіяльності.

Використання ІКТ на уроках фізики сприяє кращому сприйняттю матеріалу, особливо в тих ситуаціях коли школа не має відповідного забезпечення приладами. Тобто для демонстрації певних фізичних явищ  тощо. А також для створення сучасних уроків фізики, яких вимагають новітні досягнення науки та техніки [1].

Поєднання традиційних методів та інформаційно-комунікаційних технологій дають вищий результат засвоєння матеріалу з фізики та його практичне застосування.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі навчання створюють сприятливі умови для: задоволення освітніх потреб в поглибленому вивченні предмета; широкого вибору змісту, форм, темпів і рівня їх загальноосвітньої підготовки; розкритті творчого потенціалу учнів: участь у конкурсах, олімпіадах, навчальних конференціях; індивідуальних навчальних можливостей і потреб; активного самостійного пошуку та засвоєння знань.

Напрямки використання інформаційних технологій при вивченні фізики можна розділити на кілька блоків: створення мультимедійних уроків чи фрагментів уроків; створення наукових проектів; використання Інтернет мережі для індивідуальної роботи з учнями; використання комп’ютерних моделей фізичних дослідів; використання комп’ютерних тренажерів для контролю знань; використання комп’ютера для підготовки до ЗНО; використання комп’ютера для позаурочної діяльності [2].

Використання ІКТ на уроках фізики досить актуальне у зв’язку із сучасним розвитком новітніх інформаційних технологій. Це також поліпшує засвоєння матеріалу оскільки учні можуть спостерігати перебіг певних явищ, шукати додаткову інформацію, поглиблюючи знання з фізики, готуватись до ЗНО та закріплювати набуті знання на уроках інформатики. ІКТ дещо спрощують роботу вчителя, адже учні можуть працювати як на уроці так і дистанційно.

ІКТ навчання надають можливість реалізувати принципово нові форми і методи навчання, застосовувати як окремі види навчальної роботи, так і будь-який їхній набір. Інструментальні засоби (програми конструкторів уроків) дозволяють оперативно поновлювати зміст навчальних і контролюючих програм відповідно до появи нових знань і технологій, використовувати дидактичні можливості відео і аудіо інформації, імітувати експеримент, дають новий імпульс системі дистанційного навчання.

Оскільки нові інформаційно-комунікаційних засоби є більш ефективними у поданні та сприйманні інформації, тобто є продуктивніші, а також простіші у пошуку та зручніші у використанні. То їх роль у поширенні та втіленні ідей сталого розвитку у повсякденну практику нашого життя значно зросла.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Александрук В. Використання інформаційних технологій на уроках фізики/ В. Александрук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kabfiz-roippoua/Seminar/Book_AVV.pdf
  2. Олексієнко Н. Л. Використання комп’ютерних технологій при викладанні фізики/ Н. Л.  Олексієнко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/physics/7471/