Дата зміни інформації:

КРАСНІКОВ М.С., БЕЗДЕННИЙ В.В. “ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ”

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

ІV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковийкерівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманськийдержавнийпедагогічнийуніверситет

імені Павла Тичини

 

На сьогодні інформаційні технології займають велике місце в нашому житті. Застосування ЕОМ стало буденною справою, хоча ще зовсім недавно робоче місце, обладнане комп’ютером, було великою рідкістю. Інформаційні технології дали нові можливості для роботи і відпочинку,багато в чому полегшили працю і просто життя кожної сучасної людини. Теперішнє суспільство навряд чи можна уявити без інформаційних технологій.

Виробництво і транспорт, банки та біржі, засоби масової інформації і видавництва, оборонні системи, соціальні та правоохоронні бази даних, сервіс і охорона здоров’я, навчальні процеси, офіси для переробки наукової та ділової інформації, нарешті, Інтернет – усюди інформаційні технології [3].

Також не оминуло стороною освіту, де широко впроваджуються у навчальних закладах інформаційні технології. Вони мають великі можливості застосування в навчальному процесі. Насамперед, як засіб доступу до інформації та індивідуалізації навчання. До того ж нові інформаційні технології навчання виводять дитину за межі школи, відкривають їй двері до світових знань.

Одним із предметів, де найбільш виправдано використання комп’ютера – математика.

Говорячи про уроки в школах з математики, то використовувати можна електронні підручники та посібники, різноманітну кількість математичних пакетів, які полегшують роботу на уроках, мультимедійні засоби. Особливістю програмових  засобів є акцент на викладання основних теоретичних відомостей по темах . В електронному підручнику пропонуються різнорівневі завдання і вправи по даних темах, тестові завдання на перевірку якості засвоєння теми. Але для вивчення деяких тем з математики не існує спеціально розроблених програмних засобів. Тому в якості надання матеріалу учитель розробляє комп’ютерні презентації, залучає до роботи учнів, розробляє та складає завдання для учнів. Такі навчальні презентації, завдяки своїй наочності та яскравості, полегшують сприйняття учнями навчального матеріалу, їх можна використовувати в самоосвітній діяльності учнів.

Такі презентації дозволяють учням не тільки набути практичних навичок з певної теми, а й виправити помилки при їх виникненні, а також отримати певну оцінку за свою роботу [4].

Також для викладачів і для всіх бажаючих є безкоштовні онлайн-курси для покращення свого рівня знань, які називаються Prometheus.

Prometheus– український громадський проєкт масових відкритих онлайн-курсів. Головною метою проєкту є безкоштовне надання онлайн-доступу до курсів університетського рівня всім бажаючим, а також надання можливості публікувати та розповсюджувати такі курси провідним викладачам, університетам та компаніям [2].

Не можливо оцінити важливість застосування інформаційних технологій  у сфері освіти та науковій сфері. Зараз важко уявити собі школу, в якій би не було комп’ютерного класу, існує багато електронних бібліотек, користуватися  якими можна не виходячи з дому, що значно полегшує процес навчання і самоосвіти. І при цьому інформаційні технології сприяють розвитку наукових знань [1].

Сучасне суспільство навряд чи можна уявити без інформаційних технологій. Перспективи їх розвитку сьогодні складно уявити навіть фахівцям. Проте, ясно, що в майбутньому нас чекає щось грандіозне. І якщо темпи розвитку інформаційних технологій не скоротяться (а в цьому немає ніяких сумнівів), то це відбудеться дуже скоро.

Список використаної літератури:

  1. Кондрашова С.С. Інформаційні технології в управлінні [Текст] : Навч. посібник / С.С.Кондрашова . – К. : МАУП, 1998. –560 с.
  2. Prometheus [Електронний ресурс]. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Prometheus.
  3. Інформаційні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу:kunegin.narod/index.html (дата звернен­ня: 14.12.2019). – Назва з екрана.

4.Використання інформаційних технологій на уроках математики [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://fitu.kubg.edu.ua/images/stories/Departments/kitmd/Internet_conf_17.05.18/s1/1_Zhyvohliad.pdf.