Дата зміни інформації:

МОГИЛЕНКО А.Г., ЗУМЕР С.В. “ВИКОРИСТАННЯ GEOGEBRAВ ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ”

ІV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Жмурко О.І.,  кандидат фізико-математичних наук, доцент

Умaнcький деpжaвний педaгoгiчний унiвеpcитет

iменi Пaвлa Тичини

 

Одним з головних завдань шкільної освіти сьогодні є підготовка учнів до швидкого сприймання і опрацювання великої кількості інформації, озброєння їх сучасними засобами й технологіями, формування в них інформаційної культури, життєвих компетентностей. Упровадженню ІКТ у процес вивчення математики в Україні, починаючи з середини 90-х років минулого сторіччя, приділялась значна увага. Результатом чого стала розробка таких інноваційних засобів, як Gran1, Gran2D, Gran3D, DG, GeoGebra та відповідного науково-методичного забезпечення[1].

GeoGebra – педагогічний програмний продукт, який поєднує динамічну геометрію, алгебру, математичний аналіз і статистику. За допомогою GeoGebra  можна швидко створювати високоякісні графічні зображення математичних об’єктів (графіки функцій, рівнянь, геометричні фігури, формули, тощо) і потім їх зберігати у файлі графічних форматів (png; svg) або експортувати до буфера обміну, а також в цій програмі можна обчислювати (дії з матрицями: додавання, множення; транспонування, інвертування. обчислення визначника; обчислення з комплексними числами). Створена з цілю вдосконалення сервісу для зберігання, перегляду, використання та обміну електронними відкритими дидактичними файлами, виготовленими за допомогою GeoGebra: Платформа GeoGebraTube[3].

Використання системи динамічної математики GeoGebra сприяє формуванню алгоритмічного рівня мислення, наочно демонструючи формальний, алгоритмічний характер щодо розв’язування прикладних задач, опановуванню сучасних інформаційно-комунікаційні технології[1].

Особливості щодо використання теорії розв’язування дослідницьких задач ґрунтуються на формулюваннях структури проблем, редукуванні їх щодо продуманих та спрощених форм у вигляді бінарних розбіжностей, що зумовлюється діагностикою проблем, виявленням їх дійсної сутності; формулюванні ідеальних цілей, моделюванням необхідних функцій, яким відповідатиме шуканий розв’язок, що стимулює відсторонення від стереотипного впливу звичних рішень в об’єктах навколишнього середовища; використанні досвіду застосуванні законів розвитку пропонованих систем задля стратегічного добору напрямку відшаровування доцільних ідей розв’язування, послуговуючись окремими компонентами комп’ютерною орієнтовною системою навчання та методики покрокового аналізу прикладних проблем й синтезу ідеї розв’язування з використанням пропонованих алгоритмів розв’язування проектно-дослідницьких завдань[2].

Використання програми GeoGebra на уроках математики дозволяє:

  • оптимізувати навчальний процес, більш раціонально використовуючи час на різних етапах уроку;
  • здійснювати диференційований підхід у навчанні;
  • проводити індивідуальну роботу, використовуючи персональні комп’ютери;
  • знизити емоційну напругу на уроці, вносячи в нього елемент гри;
  • розширювати кругозір учнів;
  • сприяє розвитку пізнавальної активності учнів[1].

Після застосування даної технології на своїх заняттях, в слабо успішних учнів підвищився інтерес до предмета, рівень самооцінки. Уроки математики з використанням програми GeoGebra спонукали дітей до відкриття і вивчення нового у сфері ІКТ, бажанням поділитися з товаришами своїми знаннями[3].

Використання системи GeoGebra при вивченімматематикидозволяє оптимізувати освітній процес, проводити індивідуальну роботу, використовуючи портативні гаджетиучнів, сприяє високійефективності навчання, активізує пізнавальну діяльність та сприяє формуванню алгоритмічного стилю мислення, створює можливість наочно демонструвати результати своєї навчальної діяльності, створення інтерактивної моделі, інтерактивні завдання з моделювання різних явищ, і головне, посилює інтерес учнів до фундаментальної науки через можливість візуалізації застосування математичного апарату до розв’язування прикладних задач[2].

Таким чином, використання восвітньому процесі системи динамічної математики GeoGebra є одним із перспективних напрямків підвищення ефективності навчання математики учнів старшої школи.Кожен вчитель математики повинен спробувати включити у свій арсенал додаток «GeoGebra» та допомогти учням йти до чогось нового.

СПИСОКВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Семеніхіна О. В. Побудова геометричних місць точок з використанням програм динамічної математики / О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Фізико-математична освіта. – Вип. 1. – С. 127-133.
  2. Крамаренко Т. Г. Уроки математики з комп’ютером : посіб. для вчителів і студентів / Т. Г. Крамаренко ; за ред. М. І. Жалдака. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2008. – 272 с.
  3. Ракута В. М. GeoGebra для початківців : навчальний посібник / Ракута В. М. – Чернігів : ЧОІППО ім. К. Д. Ушинського, 2011. – 49 с