Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

ПЕЙС А.Ю.

студентка  І курсу магістратури, факультету інформаційно-комп’ютерних технологій

Науковий керівник: Вакалюк Т.А.

доктор педагогічних наук, доцент,

професор кафедри інженерії програмного забезпечення

Державний університет «Житомирська політехніка»

Стрімкий розвиток технологій визначає майбутнє освітньої системи. Технології в освіті з кожним днем стаюсь все більш популярними під час навчального процесу.

Важливим пріоритетом використання мобільних технологій є можливість навчатися незалежно від місця і часу. Таке навчання гарантує неперервність та максимальну гнучкість освітнього процесу. Сучасні мобільні технології поступово стають невід’ємною частиною навчання, так званого мобільним навчальним інструментом. В США та країнах ЄС використання гаджетів є важливою частиною освітнього процесу. Вони допомагають учням працювати як самостійно, так і колективно виконувати певні завдання.

Здебільшого під використанням мобільних технологій, розуміють подання навчального матеріалу за допомогою готових відеоматеріалів, обміну текстовими повідомленнями або переписування готових конспектів.

Тому зараз набирає популярність дистанційне навчання, при якому застосовуються мобільні телефони, смартфони, КПК та електронні книжки. Навчання за допомогою мобільних технологій допомагає здобувачам освіти отримувати доступ до освітніх ресурсів, мати безперервний зв’язок з іншими користувачами та створювати контент в школі та за її межами.

Вчителі та здобувачі освіти з кожним днем все більш зацікавлені у використанні гаджетів під час навчального процесу. Про те, існує низка недоліків, що виникають при використанні сучасних мобільних технологій під час навчання в класі. Тому пропонуємо співставити переваги та недоліки використання мобільних технологій в освітньому середовищі (табл.1).

Табл. 1.

Переваги та недоліки мобільних технологій.

Переваги Недоліки
Учні мають змогу вільно спілкуватися одним з одним та вчителем, обмінюватися інформацією та отримувати відповіді на незрозумілі питання. Мобільні додатками та програми мають велику конкуренцію з іграми за увагу учнів.
Можливість навчатися в зручному для них місці, тобто вони завжди можуть бути на зв’язку. Акумулятор мобільного пристрою в будь-який момент можу розрядитися і всі дані, які не збережені можуть зникнути.
Можливість навчатися людям з обмеженими можливостями, які за станом здоров’я не мають змоги відвідувати заняття. Маленькі екрани смартфонів обмежують здатність переглянути великий обсяг інформації.

 

навчальні матеріали легко поширюються між користувачами завдяки сучасним бездротових технологій (3G, 4G, Bluetooth, Wi-Fi).

 

Підводячи підсумки, можна стверджувати, що з одного боку використання мобільних технологій в освітньому процесі будуть зацікавлювати та заохочувати учнів до навчання. А іншого боку, враховуючи всі недоліки, можуть загальмовувати розвиток даного напряму. Тому для реалізації навчання з використанням мобільних технологій потрібна співпраця розробників мобільних додатків та експертів в сфері освіти.