Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ

ВАЛЬЧУК Є.В.

студентка 4 курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ковтанюк М.С.

викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

У сьогоднішніх реаліях, де стрімкого розвитку набирають інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), освітянам, особливо в умовах пандемії, як ніколи слід приділити увагу електронному навчанню (E-learning). Зараз практично кожна людина користується мобільним пристроєм. До того ж, в переважній більшості такими пристроями є смартфони (63% користувачів) [1], які слугують не лише для мобільного зв’язку, розваг або пошуку різноманітної інформації, але й для навчання та саморозвитку. Оскільки поняття «mobile learning» (мобільне навчання (M-learning)) передбачає у собі використання портативних та мобільних пристроїв, які більш доступні по ціні, ніж стаціонарні комп’ютери, зручніші у використанні та мають рівний або більший функціонал. Не дивно, що M-learning є одним із популярних видів електронного навчання та набуває все більшої популярності серед учасників освітнього процесу. [2]

Будучи актуальним доповненням в інших освітніх галузях, M-learning займає особливе місце в навчанні програмуванню. Існує велика кількість додатків, які сприяють ефективному навчанню, самонавчанню та слугують допомогою при вивчені тем з програмування як у школах, так у закладах вищої освіти. Особливо їх цінність зростає коли дізнаємося, що за результатами щорічного опитування з мов програмування «dou.ua»,  JavaScript, Java, C#, Python та PHP багато років поспіль стають першими у рейтингу мовами, яким українці надають перевагу. [4]

Популярними та безкоштовними додатками для вивчення цих мов є:

  1. «Основи HTML» (розробник Krack Digger) – безкоштовний додаток для інтерактивного вивчення основ HTML, який містить таблицю спецсимволів і палітру web-кольорів. У додатку можна створити свою першу html-сторінку і побачити результат безпосередньо в браузері смартфона. У розділі «CSS» доступні тільки перші п’ять глав для ознайомлення. Весь розділ «CSS» доступний в платній версії програми (HTML, CSS & JavaScript)
  2. «JR: вивчаємо Java» – програмування на Java в форматі гри-квесту від розробників «JavaRush». Курс містить 1200 практичних завдань і 600 міні-лекцій. Додаток містить у собі розділ допомоги i систему підказок та автозамін. Після написання коду моментально отримуєте результат.
  3. «SoloLearn: Навчіться безкоштовно кодувати» (розробник SoloLearn) – безкоштовний додаток за допомогою якого можна вивчити 12 мов програмування (від HTML і CSS, до Swift і С#) та дізнаватися останні новини про алгоритми і машинне навчання від відомих компаній («Google», «Netflix»). Процес вивчення побудовано у вигляді гри. В кінці навчання можна писати код будь-якою з обраних мов. До речі, щоб більш детально зайнятися одною з мов програмування, досить набрати назву додатка в пошуковій системі «Play Market» і вказати ту мову програмування, яка вам потрібна. Наприклад: Sololearn: C#.
  4. «Programming Hero: Простота програмування» (розробник Programming, Coding, and Coding Games) – додаток у якому вивчаються основи програмування, об’єктно-орієнтоване програмування, структури даних, алгоритми, вирішуються задачі, дається можливість розробити власну гру, базу даних (SQL, Database, SQLite), веб-розробку (HTML, CSS, HTML5, JavaScript, Bootstrap).
  5. «Програмування ігор, створення з нуля (Python 3)» (розробник Viktor Trofimov) – віртуальний підручник для вивчення програмування на Python 3. У додатку доступна інформація по роботі з бібліотекою «Tkinter» та  представлено чотири гри. [3]

М-learning стає популярним засобом серед студентів, а отже вивчення можливостей мобільних технологій, розширення їх функціонал та практичне застосування у якості засобу навчання в освітній системі, саме тому такі технології не втрачають своєї актуальності. Мобільне навчання дає поштовх для розкриття перспектив електронного навчання та можливості для реалізації творчих задумів учасників освітнього процесу.

Список використаних джерел

  1. 23 Дивовижні Статистики в Інтернеті і соціальних медіа в 2021 році. URL: https://uk.wizcase.com/blog/дивовижні-статистики-в-інтернеті/(дата звернення: 18.04.2021)
  2. Горбатюк Р. М., Тулашвілі Ю. Й. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Ужгород, 2013. №27. С. 31-34
  3. Програмування це творчість. URL: http://vgtrofimov.ru (дата звернення: 18.04.2021)
  4. Рейтинг мов програмування 2021: частка Python зменшується, а TypeScript обійшов С++. URL: https://dou.ua/lenta/articles/language-rating-jan-2021/ (дата звернення: 18.04.2021)