Дата зміни інформації:

МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН-КУРСІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ

ФЕСЯНОВА Т.В.

студентка І  курсу магістратури, факультету інформатики

Науковий керівник: Кузьміна Н.М.

канд. фіз.-мат. наук, професор кафедри теоретичних основ інформатики

Національний педагогічний університет

імені М. П. Драгоманова

Масові відкриті онлайн-курси, – це інтернет-курси з великомасштабною

інтерактивною участю та відкритим доступом через мережу Інтернет.

В Україні МВОК-платформи представлені такими ресурсами:

  1. Prometheus (http://prometheus.org.ua).
  2. EdEra (https://www.ed-era.com).
  3. Lingva.Skills (https://www.lingva.ua).

Проаналізуємо МВОС-платформу Prometheus. Даний український громадський проект масових відкритих онлайн-курсів з’явився лише у 2014 році, проте швидко став популярним. Перелік доступних курсів на цій платформі надзвичайно широкий – на Prometheus можна знайти матеріали з багатьох напрямів та навіть підготуватися до ЗНО. Навчання безкоштовне, а сам процес складається з вивчення лекційного матерілу, виконання домашніх завдань та складання підсумкових екзаменів. За умови успішного проходження курсу, можна отримати сертифікат.

Розглянемо етапи проходження онлайн-курсу «Основи інформаційної безпеки»:

  1. Зайти на офіційний сайт Prometheus.

Рис.1. Сайт Prometheus

2. Пройти реєстрацію на сайті.

Рис.2.  Реєстрація на сайті

3. Увійти до свого персонального кабінету. Заповнити повністю персональні данні.

Рис.3. Персональний кабінет

4. Обрати курс «Основи інформаційної безпеки».

Рис. 4. Курс «Основи інформаційної безпеки»

  1. Пройти весь курс: ознайомитись з відеолекціями, виконати практичні завдання, опрацювати конспект лекцій та пройти тести по кожному розділу.
  2. Скласти підсумковий екзамен. Отримати електронний сертифікат.

На своїх уроках у 8-х та 9-х класах ми розглядаємо з учнями тему «Основи інформаційної безпеки». Проходження даного онлайн курсу дає можливість учням краще зрозуміти і закріпити раніше набуті знання з даної теми.  Провівши аналіз проходження онлайн курсу, можна зробити висновок, що ті учні, які пройшли курс після вивчення теми, краще знають матеріал і застосовують свої знання на практиці.

Підсумовуючи, зробимо висновки щодо використання масових відкритих онлайн курсів у таких напрямах:

– використання онлайн-курсів як пропедевтичного курсу перед вивченням нормативної або вибіркової дисципліни та теми;

 – використання онлайн-курсу як повного методичного комплексу (лекції, практичні або лабораторні роботи, матеріали для самостійної роботи, тестовий підсумковий контроль, тощо) вивчення дисципліни;

 – як додатковий інформаційний ресурс при вивченні дисципліни, наприклад інформатики;

– як ресурс для самостійного вивчення певного розділу (модуля) відповідної дисципліни.

Список використаних джерел

  1. Масові відкриті онлайн-курси. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Масові_відкриті_онлайн-курси.
  2. Prometheus http://prometheus.org.ua
  3. Роберт Мак-Гір 5 питань про масові онлайн-курси, на які має знати відповідь адміністрація кожного ВНЗ. Переклад – Анна Бурдиляк. URL: https://prometheus.org.ua/5-question-about-moocs.