Дата зміни інформації:

ЦІЛІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

ПОЛОЖЕНКОВА О.А

студентка 3 прискореного курсу, факультету електронної та біомедичної інженерії

Науковий керівник: Воргуль О.В.

доцент кафедри мікропроцесорних технологій і систем

Харківський національний університет радіоелектроніки

Основним результатом діяльності освітньої установи має стати не система знань, умінь та навичок, а набір заявлених державою ключових компетенцій в інтелектуальній, суспільно-політичній, комунікаційній, інформаційній та інших сферах.

Одним із головних завдань сучасної загальної освіти є формування інформаційної компетентності: володіння інформаційними технологіями, розуміння їх застосування, слабких та сильних сторін, здатність критично оцінювати інформацію, що розповсюджується різними засобами та рекламою. Таким чином, включення нових технологій до освітнього процесу стало соціально обумовленою необхідністю [1].

Інформаційні технології, що розглядаються як один із компонентів цілісної системи навчання відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації та диференціації, дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб’єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій студент був б активним та рівноправним учасником освітнього процесу. Впровадження нових технологій у навчальний процес дозволяє активізувати процес навчання, реалізувати ідеї, підвищити темп, збільшити обсяг самостійної роботи студентів [2].

Актуальність цієї теми пов’язана з тим, що комп’ютери все активніше вторгаються в усі галузі освіти, вміле використання викликає розширення можливостей інформаційного супроводу здобувачів, їх стійкий інтерес до навчання дисциплін, допомагає засвоювати інформацію із захопленням, що в наслідку призводить до високих результатів у навчальній діяльності.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) радикально змінює систему навчання. Навчальний процес стає індивідуалізованим. Форма реалізації освітнього процесу має відповідати критеріям доступності та інформативності, забезпечувати можливість виконання встановленого освітньою програмою плану в максимальному об’ємі і, при цьому, враховувати можливість виникнення методичних, технічних, організаційних моментів, що можуть перешкоджати реалізації організованого онлайн-навчання [3-5].

У процесі застосування ІКТ відбувається розвиток особистості людини, їх підготовка до вільного та комфортного життя в умовах інформаційного суспільства, у тому числі:

  • розвиток наочно-образного, наочно-дієвого, теоретичного, інтуїтивного, творчих видів мислення;
  • естетичне виховання за рахунок використання можливостей комп’ютерної графіки, технології мультимедіа;
  • розвиток комунікативних здібностей;
  • формування навичок більш широкого мислення, тобто приймати оптимальне рішення або пропонувати варіанти рішень у складній ситуації;
  • формування інформаційної культури, умінь здійснювати обробку інформації [6].

ІКТ призводить до інтенсифікації всіх рівнів навчально-виховного процесу, забезпечуючи:

– підвищення ефективності та якості процесу навчання за рахунок реалізації засобів ІКТ;

– забезпечення стимулів, що зумовлює активізацію пізнавальної діяльності;

– поглиблення міжпредметних зв’язків за рахунок використання сучасних засобів обробки інформації, у тому числі й аудіовізуальної, під час вирішення завдань із різних предметних областей [7].

У висновках можемо виділити, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у сферах навчання активізує пізнавальну діяльність, розвиває нестандартне мислення та творчі здібності, допомагає сформувати активну життєву позицію у сучасному інформаційному суспільстві.

Список використаних джерел

  1. Інноваційні технології в освіті/За ред. І.І. Абилгазієва, І.В. Ільїна / Упоряд. Д.І. Земцов. – М.: МАКС Прес, 2011. – 141 с.
  2. Алексєєва М.Б., Балан С.М. Технології використання мультимедіа. – М., 2002.
  3. Свид І. В. Регіональний центр STEM-освіти технічного розвитку молоді / І. В. Свид, В. С. Чумак, Н. В. Бойко // Сучасна освіта – доступність, якість, визнання: збірник наукових праць ХІI міжнародної науковометодичної конференції, 11–13 листопада 2020 року, м. Краматорськ – Краматорськ : ДДМА. – 2020. – С. 151–152.
  4. В.С. Чумак, И.В. Свид. Современные тенденции подготовки технических специалистов. // Сучасна освіта – доступність, якість, визнання: збірник наукових праць XI Міжнародної науково-методичної конференції, 13–14 листопада 2019 року, м. Краматорськ – Краматорськ : ДДМА, 2019. – С. 245-247.
  5. Методичні та технічні аспекти реалізації онлайн лабораторії з проектування пристроїв / В. В. Семенець, І. В. Свид, О. В. Зубков, О. В. Воргуль, Н. В. Бойко, В. С. Чумак. // Збірник матеріалів ІІ форуму «Автоматизація, електроніка та робототехніка. Стратегії розвитку та інноваційні технології» до 90- річчя ХНУРЕ. – Харків, ХНУРЕ, 2020. – С. 45-48.
  6. Зайцева Л.А. Використання інформаційних комп’ютерних технологій у навчальному процесі/Л.А. Зайцева. – М., 2004.
  7. Кузнєцов Є.В. Використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі/Є.В. Ковалів. – М., 2003.