Дата зміни інформації:

МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІКТ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

АЛЕКА Д.О.

студент 154 групи, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:  Стеценко Н.М.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

В умовах швидкого поширення пандемії Covid-19 заклади освіти змушені були  перейти на дистанційну або змішану форми навчання. Така ситуація  додала труднощів всім учасникам освітнього процесу, які зіткнулися з новими формами здобуття освіти.

Найбільш поширеними недоліками та труднощами у здійсненні дистанційного навчання, можна виокремити такі:

  • недостатня вмотивованість учнів та студентів;
  • проблема ідентифікації здобувачів освіти;
  • недостатня комунікабельність між учасниками освітнього процесу;
  • низький рівень оволодіння практичними вміннями і навичками здобувачів освіти.

Частково ці недоліки можливо нівелювати за допомогою використання додатків та засобів інформаційно-комунікаційних технологій. До засобів та сервісів ІКТ можна віднести:

  • платформи та сервіси для комунікації Zoom, Google Meet, Cisco Webex, Microsoft Teams, Skype, Telegram, Viber;
  • платформа створення і розміщення відеоуроків (YouTube);
  • матеріали «На Урок», які розміщені на платформах Wizer.me, Liveworksheets, тощо;
  • сервіси для перевірки та закріплення знань (наприклад, Google Forms, STEM labs).

Зокрема, при вивченні екології можна використати такі інструменти як  онлайн-карта Windy.com та SaveEcoBot, що дає змогу онлайн перегляду рівня забрудненості та якості повітря.

Для проведення онлайн уроків найчастіше використовуються платформи Zoom та Google Meet.

До можливостей Zoom можна віднести:

  • проведення онлайн занять, на яких можуть бути присутніми до 100 учасників (безкоштовна версія);
  • демонстрація робочого столу, що вдало підходить для проведення семінарів;
  • чат для обміну матеріалами;
  • можливість записати проведене заняття.

До можливостей Google Meet можна віднести:

  • тривалість заняття до 300 годин, на відміну від безкоштовної версії Zoom (лише 40 хвилин);
  • демонстрація матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів;
  • надання доступу до екрану, щоб показати презентацію або іншу інформацію на робочому столі;
  • приєднання як через браузер, так і через додаток для Android або iOS.

Вивчати нову тему дистанційно це не проста задача, а проводити онлайн лабораторні заняття ще складніше. Вчителям та викладачам можуть прийти на допомогу наукові клуби, STEM labs, Канікули з Політехом, лаби в ХПІ та ін. [2].

Здійснення дистанційного навчання за допомогою інтернет технологій вносить зміни у діяльність всіх учасників освітнього процесу та ставить високі вимоги до вчителів і викладачів, які повинні досконало володіти інформаційно-цифровою компетентністю наряду з іншими компетентностями відповідно до професійних стандартів.

Список використаних джерел

  1. Про затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)». Наказ Мінекономіки України. № 2736-20 від 23.12.2020. URL: https://bit.ly/3pxaZo7 (дата звернення 22.11.2021).
  2. 35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ. URL: https://bit.ly/30SCKgI (дата звернення 22.11.2021).