Дата зміни інформації:

МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАСОБУ EXE LEARNING ДЛЯ СТВОРЕННІ ЕЛЕКТРОННОГО ПІДРУЧНИКА

ДЕКАРЧУК С.О.

старший викладач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Світ навколо сучасних дітей наповнений великою кількістю різноманітних ґаджетів та електронних пристроїв. Майже кожний школяр має смартфон, ноутбук або планшет, підключений до інтернету, який активно використовує. Через це виникає необхідність в оновлені методики викладання навчальних предметів, джерел та самого освітнього процесу. Доцільно зазначити, що назріла потреба у нових підходах до організації освітнього процесу, а саме використовуючи вільне програмне забезпечення направити вміння школярів працювати з вище перерахованими пристроями в освітніх цілях.

Одним із таких засобів є електронний підручник. Запропонований засіб здатний відкрити для учнів нові освітні можливості. Так, раніше аби освоїти будь-який  навчальний предмет дітям пропонувалося прочитати у підручнику параграф, переглянути ілюстрацію або ж діафільм. Тепер же з метою ефективної організації освітнього процесу з’явилася можливість використовувати різноманітні мультимедіа-матеріали та інтернет джерела. Електронні підручники містять мультимедійний та інтерактивний контент, що розширює та поглиблює можливості паперової версії та доповнює його додатковою інформацією.

Електронні підручники для виконання всіх своїх функцій повинні задовольняти наступним вимогам: універсальність (мультиплатформенність), зручність, надійність, безпека, доступність.[1]

Розглянемо та коротко охарактеризуємо одну з програм для створення електронних підручників, яка має назву eXe Learning xhtml editor.

eXe Learning – безкоштовний програмний засіб для створення електронних підручників (Рис. 1). Дозволяє створювати навчальні матеріали, що складаються з текстових, аудіо та відео матеріалів, Java-аплетів, імпортованих матеріалів іззовнішніх веб-сайтів. Дає можливість використовувати тестові завдання різного типу та складності, включаючи питання з відкритою відповіддю, для перевірки вчителем.

Рис. 1. Головна сторінки eXe Learning

eXe Learning дає можливість генерувати інтерактивний вміст у форматі XHTML або HTML5 і дозволяє створювати веб-сторінки, які легко навігуються, включаючи текст, зображення, інтерактивні дії, галереї зображень або мультимедійні кліпи. (Рис. 2) Усі навчальні матеріали, створені за допомогою eXe Learning, можна експортувати в різні цифрові формати, використовувати самостійно або інтегрувати в LMS (систему керування навчанням), як-от Moodle. Дана можливість програмного засобу особливо актуальна в умовах дистанційного навчання. [2]

Пакет дозволяє упаковувати навчальні матеріали відповідно до стандарту SCORM (Sharable Content Object Reference Model – стандарт, розроблений для систем дистанційного навчання). Програма має простий інтерфейс та не вибаглива до апаратних ресурсів комп’ютера, має варіант, що не вимагає встановлення, тобто такий що може завантажуватися з Flash-носія. Це дає можливість користувачеві запустити програму з будь-якого гаджету. Матеріали, що розробляються за допомогою eXe Learning, грунтуються на технологіях html і Java-script. Дані технології є стандартом для Інтернет-браузерів і тому матеріали, створені за допомогою eXe Learning, задовольняють вимогам мультиплатформеності.

Рис. 2. Інтерактивний вміст підручника створеного за допомогою eXe Learning

Використання електронних підручників у освітньому процесі учнів забезпечує самостійне освоєння теоретичного матеріалу з конкретної дисципліни та закріплення в учня навичок самостійної роботи.

Отже, для того, щоб створювати мультимедійні електронні підручники за допомогою eXe Learning, не потрібно мати глибокі знання з програмування. eXe Learning є саме тим програмним засобом, який володіє дуже хорошим функціоналом, і який не складно опанувати вчителям для освітньої діяльності. На останнє, зауважимо, що проблема вибору ефективних електронних засобів навчання та програмних засобів й надалі залишатиметься актуальною в системі педагогічних наук, доповнюючи склад перспективних напрямків досліджень.

Список використаних джерел

  1. Положення про електронний підручник, затверджене Наказом Міністерства освіти і науки, 02.05.2018 № 440. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0621-18#Text
  2. elearningworld.org. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://www.elearningworld.org/exe-learning/