ЗОЗУЛЯ Д.Р.
студентка 3 курсу, факультету фізики, математики та інформатики
Науковий керівник: Паршукова Л.М.
старший викладач кафедри інформатики і ІКТ
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Через стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій ми не можемо уявити наше життя без цифрових пристроїв. В освітньому процесі це теж стало помітно, оскільки більшість уроків проводять у супроводі комп’ютера та мультимедійної дошки. Разом із інформаційно-комунікаційними технологіями розвивається і глобальна мережа Інтернет, яка створює можливість мати доступ до гігантських обсягів інформації. Завдання вчителя зацікавити учня у вивченні предмета. Для цього на допомогу приходять різні Інтернет-платформи та ресурси.
Інтернет-ресурс ‒ це інформаційний ресурс, доступний у мережі World Wide Web [1]. Сучасні інтернет-ресурси дозволяють проводити віртуальне навчання із конференціями на які може долучитись велика кількість людей, створювати інтернет-курси для саморозвитку, котрі будуть корисні як і вчителю так і учню. Можна виділити 5 видів освітніх ресурсів: сайти навчальних закладів, на яких можуть публікувати доробки та навчальні матеріали вчителів або дистанційні курси; культурно-освітні сайти на яких містяться віртуальні бібліотеки, віртуальні журнали та газети, електронні підручники; довідкові сайти на яких можна знайти енциклопедії, словники, каталоги; персональні сайти де певна особа може розміщувати свої розробки, в більшості такі сайти створюються для обміну досвіду зі своїми колегами, спільної співпраці, а також для доступу здобувачів освіти до навчальних матеріалів.
Ефективність застосування Інтернет ресурсів на уроках, полягає в тому, що:
- Вони підвищують інформаційну культуру учнів;
- З їх допомогою уроки стають більш наповнені інформацією;
- Забезпечується швидкість збільшення навчального матеріалу новими відомостями;
- Уроки стають більш результативними, захопливими, різноманітними;
- Збільшується мотивацію до навчання [2].
Все більшої популярності набирає Інтерне-сервіс із мультимедійними дидактичними вправами Learning Apps. Сервіс має різноманітні завдання для різних предметів. Також вчитель має можливість сам розробити, використовуючи шаблони, дидактичні вправи.
Платформи відкритих онлайн-курсів, таких як Prometheus, Edera, BYMonline, Wisecow, стануть невід’ємною частиною саморозвитку та самоосвіти.
Безкоштовний онлайн-сервіс Kahoot! з його допомогою можна створювати та проводити різні інтерактивні заняття для перевірки знань учнів за допомогою онлайн-тестування [3].
Використання Інтернет-ресурсів надає багато перспектив у навчанні. Вони значно полегшують життя як і вчителю так і учню. Однак потрібно враховувати і те, що вчитель має донести до учнів, що запропоновані сервіси використовуються, як допоміжний освітній ресурс, а не лише для розваг.
Список використаних джерел
- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nuph.edu.ua/wp-content/uploads/2017/09/%D0%92%D0%B5%D0%B1-%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8.pdf
- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/internetresursinaurokah/vidi-internet-resursiv
- Жабєєв Г.В., Кудін А.П. Організація мережевого Iнтернет/Інтранет навчання // Науково-методичний вісник: Педагогічний пошук, №2(46), 2005. – С.20-27.