Дата зміни інформації:

ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ЗОЗУЛЯ Д.Р.

студентка 3 курсу, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Паршукова Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Через стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій ми не можемо уявити наше життя без цифрових пристроїв. В освітньому процесі це теж стало помітно, оскільки більшість уроків проводять у супроводі комп’ютера та мультимедійної дошки. Разом із інформаційно-комунікаційними технологіями розвивається і глобальна мережа Інтернет, яка створює можливість мати доступ до гігантських обсягів інформації. Завдання вчителя зацікавити учня у вивченні предмета. Для цього на допомогу приходять різні Інтернет-платформи та ресурси.

Інтернет-ресурс ‒ це інформаційний ресурс, доступний у мережі World Wide Web [1].  Сучасні інтернет-ресурси дозволяють проводити віртуальне навчання із конференціями на які може долучитись велика кількість людей, створювати інтернет-курси для саморозвитку, котрі будуть корисні як і вчителю так і учню. Можна виділити 5 видів освітніх ресурсів: сайти навчальних закладів, на яких можуть публікувати доробки та навчальні матеріали вчителів або дистанційні курси; культурно-освітні сайти на яких містяться віртуальні бібліотеки, віртуальні журнали та газети, електронні підручники; довідкові сайти на яких можна знайти енциклопедії, словники, каталоги; персональні сайти де певна особа може розміщувати свої розробки, в більшості такі сайти створюються для обміну досвіду зі своїми колегами, спільної співпраці, а також для доступу здобувачів освіти до навчальних матеріалів.

Ефективність застосування Інтернет ресурсів на уроках, полягає в тому, що:

  • Вони підвищують інформаційну культуру учнів;
  • З їх допомогою уроки стають більш наповнені інформацією;
  • Забезпечується швидкість збільшення навчального матеріалу новими відомостями;
  • Уроки стають більш результативними, захопливими, різноманітними;
  • Збільшується мотивацію до навчання [2].

Все більшої популярності набирає Інтерне-сервіс із мультимедійними дидактичними вправами Learning Apps. Сервіс має різноманітні завдання для різних предметів. Також вчитель має можливість сам розробити, використовуючи шаблони, дидактичні вправи.

Платформи відкритих онлайн-курсів, таких як Prometheus, Edera, BYMonline, Wisecow, стануть невід’ємною частиною саморозвитку та самоосвіти.

Безкоштовний онлайн-сервіс Kahoot! з його допомогою можна створювати та проводити різні інтерактивні заняття для перевірки знань учнів за допомогою онлайн-тестування [3].

Використання Інтернет-ресурсів надає багато перспектив у навчанні. Вони значно полегшують життя як і вчителю так і учню. Однак потрібно враховувати і те, що вчитель має донести до учнів, що запропоновані сервіси використовуються, як допоміжний освітній ресурс, а не лише для розваг.

Список використаних джерел

  1. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nuph.edu.ua/wp-content/uploads/2017/09/%D0%92%D0%B5%D0%B1-%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8.pdf
  2. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/internetresursinaurokah/vidi-internet-resursiv
  3. Жабєєв Г.В., Кудін А.П. Організація мережевого Iнтернет/Інтранет навчання // Науково-методичний вісник: Педагогічний пошук, №2(46), 2005. – С.20-27.