Дата зміни інформації:

ЕЛЕКТРОННИЙ ЩОДЕННИК

МАХЕНЬКО Я. Д.

студент 1 курсу магістратури, фізико-математичного факультету

Науковий керівник: Кривонос О. М.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Вступ. У наші часи все актуальніше стає питання автоматизації звичайних процесів. В Україні можна отримати довідку не виходячи з дому, провести платіж, подати заявку, заплатити штраф, отримати сертифікат, отримати та надати допомогу просто сидячи на дивані. Україна одна з перших держав, яка створила «державу у смартфоні». Так чому ж Міністерство освіти і науки України має жити без інновацій?

Виклад основного матеріалу. Електронна система контролю успішності – це крок до простого і зручного майбутнього. Так, у розробників постає задача створити систему, яка якісно замінить всю паперову документацію: журнали, щоденники, архіви, особові справи тощо.

Основними вимогами, для створення, такої системи є:

  • зручність внесення даних;
  • забезпечення доступу до журналу як вчителям і адміністрації школи, так і учням та їх батькам;
  • зрозумілий інтерфейс сайту (або додатку) для учнів будь-якої вікової категорії;
  • надання можливості підключення до системи з будь-якого пристрою, аби кожен учень міг мати доступ до журналу/щоденнику;
  • наділити систему всілякими можливостями, аби повністю замінити паперову систему контролю успішності та відвідувань занять.

Так, Міністерство освіти і науки рекомендує (№1/11-9213 від 18.10.2019) власну розробку під назвою Єдина Школа (https://eschool-ua.com/#/teacher ), що являє собою електронний журнал, який слугує засобом економії найціннішого ресурсу для вчителя – часу.

Система Єдина Школа має такі можливості як:

  1. Електронне ведення шкільних результатів, підрахунок і аналіз всіх оцінок, що значно економить час вчителя.
  2. Доступ до журналів з будь-якого місця у будь-який час, як показує практика в умовах пандемії та війни, це дає можливість навчати дітей і давати їм необхідні знання навіть за умови розташування учнів у будь-якій точці світу.
  3. Швидке та зручне занесення даних до журналу, аби вчителі, що звикли до ведіння паперової альтернативи віддавали перевагу новітнім технологіям.
  4. Автоматизація більшої частини роботи вчителя.
  5. Зменшення цифрового розриву між учителем та учнем.

По аналогії з ДІЯ (Держава і Я – держава у смартфоні), Єдина Школа здатна, при необхідності, замінити стандартне поняття «школа» до якого ми звикли (рис. 1).

Рис. 1. Можливості системи Єдина Школа

Маючи смартфон, планшет, ноутбук чи персональний комп’ютер, учні мають змогу отримати всі необхідні знання [1].

Перевагою використання даної системи контролю успішності та відвідувань занять є можливості, зазначені на сайті (рис. 2):

Рис. 2. Додаткові можливості

  • можливість проведення уроків дистанційно;
  • можливість спілкування з батьками та учнями прямо у застосунку;
  • автоматичне складання звітів;
  • зберігання інформації у архівах;
  • можливість імпорту, експорту та друку даних.

Висновки. Опираючись на всі наведені функції системи Єдина Школа, можна точно сказати, що ця розробка є повноцінно допрацьована, немає недоліків в роботі, а також продумана аби допомагати вчителю та учню, а не ускладнювати роботу повторним введенням інформації в електронний журнал.

Звичайно, така система не має повністю викорінити та відмінити походи учнів до школи, адже дітям, для правильного розвитку, потрібне живе спілкування з однолітками, але Єдина Школа являється не засобом заміни школи, а лише засобом автоматизації всієї системи контролю успішності в періоди і дистанційного, і очного навчання.

Список використаних джерел

  1. Єдина школа. URL: https://eschool-ua.com/#/teacher .