Дата зміни інформації:

ІНТЕГРАЦІЯ КОМП’ЮТЕРНИХ СИМУЛЯЦІЙ У НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМАХ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ

ОСІПЕНКО В. Ю.

студент 154 групи, факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:  Стеценко Н.М.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

Сучасний світ невпинно розвивається, постійно створюються нові технології, які стають невід’ємною частиною нашого життя. Значного впливу інформаційно-комунікаційних технологій зазнають всі галузі, а тому числі й освітня. З метою удосконалення та управління освітнім процесом створено велику кількість програм, сервісів, нових технічних засобів. Багато освітніх закладів використовують сучасні системи управління навчанням, які надають багато можливостей для успішного здійснення освітнього процесу.

Системи управління навчанням спрощують процес формування інформаційного простору, полегшують адміністрування навчання і підвищення кваліфікації. Це складні системи, які використовують менеджери, адміністратори, інструктори та здобувачі освіти для створення розкладу, реєстрації, виставлення оцінок і відстежування успіхів тих, що навчаються на курсах або беруть участь в інших освітніх подіях. Вони дають змогу здобувачам освіти знаходити курси і реєструватися на них, запускати курси онлайн, відстежувати отримані знання і досягнення протягом курсу або програми навчання. [3].

Окрім цього розроблена велика кількість сервісів, на яких розміщено комп’ютерні симуляції, які допомагають у вивчені різних навчальних дисциплін: хімії, фізики, математики, біології та інших предметів.

При використані великої кількості різних сервісів на одному і тому ж занятті, виникає проблема, пов’язана з тим, що здобувачі освіти витрачають більше часу на перехід між різними програмами, втрачаючи час на виконання поставлених завдань. Щоб розв’язати  цю проблему, достатньо використовувати додаткові можливості сучасних технологій.

Приклад таких можливостей можна представити за допомогою онлайн-сервіса PhET. PhET – це проєкт University of Colorado Boulder для створення і використання безкоштовних інтерактивних симуляцій з математики і наук про природу [2]. На цьому сервісі розміщена велика кількість симуляцій моделей та експериментів. Вибравши потрібну симуляцію, необхідно натиснути на кнопку «Вставка», яка однаково позначається на всіх ресурсах (рис.1) і скопіювати HTML-код, який надалі можна розмістити в системі управління навчанням.

Рис.1 Кнопка «Вставка»

Інтеграція додаткових елементів у системі управління навчанням дозволить зібрати всі необхідні матеріали, що дасть змогу оптимізувати навчальний процес.

Для покращення якості навчання необхідно ефективно використовувати всі можливості, які надають сучасні мультимедійні засоби та інформаційно-комунікаційні технології, оскільки вони дозволяють більш продуктивніше використовувати час, відведений на здійснення освітнього процесу.

Список використаних джерел

  1. Електронне навчання персоналу. URL: https://bit.ly/3DJrUYG (дата звернення: 11.2021).
  2. Інтерактивні симуляції для природничих наук і математики. URL: https://phet.colorado.edu/uk/ (дата звернення: 11.2021).
  3. 15 найкращих систем управління навчанням (LMS року 2021). URL: https://bit.ly/3r0ySoW (дата звернення: 11.2021).