Дата зміни інформації:

МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМИХ МОВ

МУСІЄНКО Ю.О.

студентка 2 курсу, факультету іноземних мов

Науковий керівник: Бондаренко Т. В.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Світ стрімко розвивається, а разом з ним прогресують інформаційні технології. Для ефективного забезпечення викладання іноземних мов повсякчас з’являється безліч програм, курсів, сайтів та спеціальних хмарних рішень.

Використання мультимедійних технологій у навчанні іноземних мов виконує такі важливі функції як: прискорює процес навчання, збільшує мотивацію, забезпечує якість та контроль засвоєного матеріалу.

Мультимедіа – це система комплексної взаємодії візуальних і звукових ефектів під управлінням інтерактивного програмного забезпечення з використанням сучасних технічних і програмних засобів, які об’єднують текст, звук, графіку, фото, відео в одному цифровому відтворенні.

Як стверджує М. А. Кирилов та О. Б. Герасимчук [2], «під час усного викладу матеріалу, за хвилину слухач сприймає і здатний обробити до однієї тисячі умовних одиниць інформації, а при «підключенні» органів зору до 100 тисяч таких одиниць…» Тобто, є всі підстави говорити про те, що включення інформаційних мультимедійних технологій робить процес навчання більш технологічнішим і результативнішим.

Найпростішим засобом підвищення ефективності навчального процесу є використання мультимедійних презентацій. Створювати їх може як сам вчитель, так і учні. Презентації часто супроводжуються фотографіями, діаграмами, відео фрагментами, звуковим оформленням. Найбільш відомою програмою для їх створення є PowerPoint з пакету Microsoft Office. Альтернативним онлайновим інструментом є Canva. Тут можна створювати різноманітні логотипи, плакати, візитні картки, презентації. Сервіс дійсно пропонує великий асортимент зображень, шрифтів, шаблонів, тем та ілюстрацій, що є важливим аспектом, адже ми маємо справу з дітьми, яких потрібно зацікавити.

Ще одним онлайн-сервісом, який допоможе урізноманітнити навчання є Kahoot! Ця навчальна програма складається з ігор. Тут можна зробити серію запитань з кількома варіантами відповідей. Наприклад, за допомогою цієї програми можна перевірити на скільки добре учні вивчили слова з іноземної мови. Також можна проводити тести після перегляду відео чи прослуховування аудіо. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.

Щоб засвоювати слова було простіше, вчитель може використовувати для своїх учнів Quizlet. Це безкоштовний сервіс, який дозволяє легко запам’ятовувати будь-яку інформацію, яку можна представити у вигляді карток. Це чудова програма саме для вивчення іноземних слів, оскільки тут можна навіть потренувати вимову.

Сайт Film English стане справжньою знахідкою для вчителів, які хочуть за допомогою відеоматеріалів зробити урок яскравішим і цікавішим. На сайті представлені найрізноманітніші фільми, також тут є завдання, рекомендовані до виконання. Щомісяця понад 80000 вчителів приходять сюди завантажувати короткометражки та плани уроків до них.

Отже, мультимедійні технології дозволяють ефективно здійснювати викладання іноземних мов, сприяють удосконаленню процесу формування знань, умінь і навичок, а також підтримувати інтерес до предмету. Вищеперераховані програми дозволяють зробити навчання цікавим та більш результативним. Використання мультимедійних технологій стало вже вимогою часу, тому важливо не обмежуватись одними й тими ж сервісами, а шукати нові.

Список використаних джерел

  1. Мультимедійні технології в середній освіті: https://osvita.ua/school/method/31692/.
  2. Вплив технології мультимедіа на когнітивну діяльність http://www.confcontact.com/2012_10_04/pe5_kirilov.htm.