Дата зміни інформації:

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗАСОБІВ ІКТ

ЛЬОЗІНА О.О.

студентка 1 курсу, факультету інформаційних радіотехнологій і техничного захисту інформації

Науковий керівник: Свид І.В.

кандидат технічних наук, доцент,

завідувач кафедри мікропроцесорних технологій і систем

Харківський національний університет радіоелектроніки

Із запровадженням карантинних обмежень та введенням дистанційної роботи разом з цим, люди почали усвідомлювати важливість інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та інтегрувати новітні технології в життя все більше. Суспільство вже одержує перемогу над пандемією і освітні заклади виходять на змішану форму навчання. Важливо зараз зазначити переваги які надають ІКТ в навчанні, щоб удосконалювати процес навчання у подальшому.

У світі обов’язкова середня освіта. Її отримують люди переважно до повноліття, тобто діти. У дітей невелика тривалість концентрування уваги, тому важно підтримувати інтерес під час вивчення нового матеріалу [1]. Для досягнення цієї мети ідеально підходить ігрова форма навчання. Гарним прикладом використання ІКТ в ігровій форми навчання є різноманітні сайти вивчення мов. Для вивчення нових слів використовують різні ігри типу кросвордів чи знайти потрібний предмет на фото і так далі. Перевага ігрової форми навчання з застосуванням ІКТ полягає й ще в тому що це підвищує ефективність вивчення та засвоєння нового матеріалу. Матеріал гарно засвоюється тому, що одразу застосовуються практичні навики здобувача освіти.

В освітніх закладах є критерії оцінювання, які є об’єктивними, але часто буває так, що здобувач освіти зіштовхується з суб’єктивним ставленням викладача до нього. Наприклад, викладач може занижувати оцінку з суб’єктивних причин. Щоб уникнути таких проблем, найкращий спосіб – додатково перевірити знання за допомогою онлайн тестування. Викладач створює автоматизований тест, який забезпечує виведення результату тестування. Тим самим економиться час викладача на перевірку тестів. Автоматизоване онлайн тестування гарне ще й тим, що викладач не витрачає час на їх перевірку, а одразу отримує результати. Тим самим вивільнений час може бути приділяти учням, які мають проблеми з опануванням матеріалу. Гарною платформою для тестів є Google class. При правильних налаштуваннях здобувач отримує одразу результат с правильними та не правильними відповідями що дозволяє одразу почати роботу над помилками.

За дітьми наглядають їх батьки або опікуни, та дорослим завжди важливо прозоро знати – як навчається їх дитина. Введення багатьма школами електронних щоденників покращує комунікацію викладач-діти-батьки, що позитивно впливає на освітній процес.

У вищий освіті ІКТ технології за останні три роки стали невід’ємною частиною освітнього процесу. Це позитивно вплинуло на розвиток як освітньої складової, так і комунікаційної, а також дозволило облаштувати сучасні лабораторні бази з різних спеціальностей та спеціалізацій [2, 3]. У кожному університеті створено дистанційні освітні портали, які забезпечують здобувачам вищої освіти доступ до конспектів лекцій, практичних та лабораторних практикумів, тестування, допоміжного навчального матеріалу тощо. Як приклад, можна навести платформу дистанційного навчання в Харківському національному університет радіоелектроніки [4]. Дана платформа забезпечує доступ до навчальних матеріалів за всіма спеціальностями університету, підтримує проведення всіх видів занять, забезпечує проведення всіх видів контролю за дисциплінами.

На власному досвіті, через війну я, як здобувач вищої освіти, відчула перевагу електронних конспектів. Я евакуювалась з дому в перший день війни, мій дім розбомбили на другий день війни. Коли ти евакуюєшся, ти не можеш фізично взяти багато речей. Електроні конспекти та електроне навчання дає нагоду вчитися будь-де та за будь-яких умовах. В мене не має доступу до моїх фізичних конспектів, але електроні конспекти замінили їх, і я можу без проблем продовжувати здобувати вищу освіту. Вести електронний конспект займає менше часу ніж фізичний, що є великим плюсом, бо вільний час краще витратити на практичне засвоювання знань.

Переваги використання ІКТ доведено на всіх рівнях освіти, про що свідчить загальне застосування: від дитсадочків до вищої освіти. Підсумовуючи, зазначимо, що важливо підтримувати та розвивати поточні напрацювання у напрямку застосування ІКТ у освітньому процесі. Та не зупинятися на досягнутому, і впроваджувати новітні досягнення ІКТ в освітній процес. ІКТ дозволить вивести освітній процес на новий рівень при застосуванні змішаного навчання.

Список використаних джерел

  1. Використання ІКТ в навчально-виховному процесі. [Електронний ресурс]: https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-ikt-v-navcalno-vihovnomu-procesi-55148.html
  2. Методика розробки та впровадження освітньої компоненти щодо проектування пристроїв / В. В. Семенець, І. В. Свид, О. В. Зубков, О. В. Воргуль // Збірник матеріалів ІІ форуму «Автоматизація, електроніка та робототехніка. Стратегії розвитку та інноваційні технології» до 90-річчя ХНУРЕ. Харків, ХНУРЕ. 2020. С. 40–44.
  3. Методичні та технічні аспекти реалізації онлайн лабораторії з проектування пристроїв / В. В. Семенець, І. В. Свид, О. В. Зубков, О. В. Воргуль, Н. В. Бойко, В. С. Чумак. // Збірник матеріалів ІІ форуму «Автоматизація, електроніка та робототехніка. Стратегії розвитку та інноваційні технології» до 90-річчя ХНУРЕ. Харків, ХНУРЕ, 2020. С. 45-48.
  4. Дистанційне навчання ХНУРЕ. [Електронний ресурс]: https://dl.nure.ua/