Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

ФЕЩЕНКО А.В.

студентка 5 курсу, факультету математики, інформатики та фізики

Науковий керівник: Франчук Н.П.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій і програмування

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Актуальність теми дослідження. Спостерігаючи за сучасними дітьми можна помітити, що ні один їхній день не проходить без використання гаджетів. Ноутбуки, комп’ютери, планшети та телефони стали невід’ємною частиною їхнього життя [3, 6]. Але не тільки діти користуються сучасними інформаційними технологіями, для підвищення рівня мотивації та інтересу здобувачів освіти до певного предмету, педагоги використовують інформаційні технології як засіб подання теоретичного матеріалу або проведення контролю знань. Адже дуже важливо зацікавити школяра теоретичним матеріалом ще на початку уроку, від цього буде залежати на скільки успішно пройде все заняття. Тому постає завдання розробити веб-засіб, користуючись яким вчителі зможуть проводити уроки використовуючи сучасні інформаційно-комунікаційні технології, які не тільки зможуть зацікавити учнів, а і заощадити час вчителів на створенні певних завдань [8].

Ступінь розробленості проблеми. Використання ІКТ у системі освіти, а саме у навчальному процесі не береться під сумнів ні з боку тих, хто готує фахівців, ні з боку державних інститутів. Адже впровадження у навчальний процес сучасних інформаційно-комунікаційних технологій розширюють можливості вчителів у пошуку і використанні сучасних засобів навчання та дають можливість проводити уроки в умовах пандемії [9]. Також не менш важливою складовою проведення уроку є інтерес здобувача освіти до теоретичного матеріалу певної теми. Адже від того на скільки цікаво йому буде на уроці залежить його рівень засвоєння певного матеріалу [5].

Подання основного матеріалу. Дедалі більшого поширення в світі набуває англійська мова та підтверджує звання “міжнародної мови”. Результат проведення роботи вчителем значною мірою залежить від мотивації учня та урахуванням психологічних та вікових особливостей здобувачів освіти. Саме тому педагогу необхідно активізувати та підтримувати інтерес до вивчення англійської мови. Також слід зазначити, що як для виконання будь-якої справи так і для вивчення іноземної мови мотивація школяра повинна бути позитивною [10].

Тому для подолання монотонності заняття під час вивчення матеріалу для формування комунікативної та мовленнєвої компетенцій здобувачів освіти середньої ланки, слід використовувати різноманітні засоби подання як теоретичного матеріалу так і проведення певного виду контролю [2]. Але не всі вчителі мають інформатичну освіту і тим самим не мають можливості повністю використовувати матеріли та засоби проведення заняття, які є в доступі через мережу Інтернет [4]. Саме тому потрібно розробити веб-засіб, який буде наповнений уже розробленими уроками для проведення англійської мови у певному класі.

Отже, ефективність використання інформаційних технологій під час навчального процесу беззаперечна, оскільки у порівнянні з старими методами та засобами проведення уроку, вони є цікавішими для здобувачів освіти, що є дуже важливим фактором у успішному засвоєнні певних знань.

Список використаних джерел

  1. Концепція розвитку цифрових компетентностей. 2021. URL: https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/kabmin-skhvaliv-kontseptsiyu-rozvitku-tsifrovikh-kompetentnostey-do-2025-roku/Dodatok-2.pdf (дата звернення: 20.01.2022).
  2. Мішуровська С. В. Підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови мультимедійними засобами навчання. Таврійський вісник освіти. 2016. С. 130-134.
  3. Палєнкова С.А. Підвищення мотивації вивчення іноземної мови за умови використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках англійської мови. Освіта Бердянщини. Бердянськ, 2016.
  4. Сергієнко В.П. Відкрите освітнє середовище як засіб модернізації системи підвищення кваліфікації на засадах концепції нової української школи. Світові освітні тренди: створення творчого середовища STEAM-навчання: матеріали міжнародної науково-практичної online-конференції. Київ, 2021. С. 103-107.
  5. Струтинська О.В. Особливості сучасного покоління учнів і студентів в умовах розвитку цифрового суспільства. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, № 9, 2020. С. 145-160.
  6. Франчук В. М., Франчук Н. П. Використання Family Link батьками та дітьми. Комп’ютер в школі та сім’ї. №1. 2020. С. 34-39. URL: http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/10010/1/%2BCSF_01_20_00_RGB.pdf
  7. Франчук Н. (2019). Сучасне освітнє середовище. Нова комп’ютерна техніка, 17, 7-11. URL: https://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/937
  8. Франчук Н. П. Особливості підготовки майбутніх учителів інформатики та англійської мови з використанням комп’ютерно орієнтованих систем навчання. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: збірник матеріалів наукової конференції (20 лютого 2019, м. Київ). Київ, 2019. С. 144-147. URL: https://lib.iitta.gov.ua/715956/1/Збірник тез звітної 2019_.pdf
  9. Франчук Н. П. Створення комп’ютерно-орієнтованого методичного забезпечення навчально-виховного процесу. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання № 19 (26), 2017. С. 181-187.
  10. Франчук Н. П., Фещенко А.В. Веб ресурси для проведення тестування на уроках англійської мови: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції молодих вчених з міжнародною участю «Новітні інформаційні технології в освіті і науці». 26-27 квітня 2021 року. м. Переяслав. С. 93-96.