Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ВОРОБЙОВА А.

студентка 1 курсу, факультету початкової освіти

Науковий керівник: Нестерено І.Б.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов

Уманський державний педагогічний університет

 імені Павла Тичини

Визначення нових цілей і задач для закладів вищої освіти в Україні, які мають бути реалізовані під час навчання майбутніх фахівців, зумовлені сучасними процесами глобалізації та інтеграції, що сьогодні відбуваються в усьому світі.

У результаті стрімкого розвитку інформаційних технологій в ХХІ сторіччі людство говорить про значні досягнення, такі як індивідуальні освітні ресурси, онлайн курси, електронні навчальні посібники, онлайн освітні середовища тощо. Організація навчального процесу в інтерактивній і дистанційній формах збагачує зміст навчання, робить його більш гнучким і таким, що відповідає потребам і можливостям тих, хто навчається. Хмарні технології дають можливість інтегрувати різні активні методи навчання в інформаційне середовище.

Зауважимо, що хмарні технології знайшли своє використання у сфері освіти завдяки тому, що дають можливість значно знизити витрати, певною мірою вирішити проблему забезпечення рівноправного доступу до засобів інформаційних технологій завдяки тому, що досить потужні ресурси можна отримувати через Інтернет [4]. Крім того, забезпечується можливість врахування індивідуальних потреб та навчальної траєкторії студента за рахунок моделювання його діяльності та добору необхідних ресурсів на основі обробки значних обсягів даних і мобільності навчання [3].

До найбільш популярних та доступних користувачеві інтернет-сервісів належать:

  • Google Docs представляє собою онлайн-офіс, де можливо створювати різні документи, а також надає можливість здійснювати спільну роботу з документами [2];
  • OneDrive – сервіс компанії Microsoft, аналогічний сервісу Google Docs;
  • Scribd – інтернет-сервіс хмарного зберігання документів, який надає можливість публікувати документи, підготовлені в більшості популярних форматів: Microsoft Office, Open Office, Adobe Acrobat тощо;
  • Slideshare – онлайн-сховище презентацій;
  • Google Scholar – пошукова система навчально-наукових публікацій;
  • YouTube – сервіс, який надає можливість завантажувати і переглядати відео в браузері;
  • Skype – сервіс, який забезпечує аудіо та відео зв’язок користувачів; зокрема у форматі відео конференції;
  • Вікіпедія – онлайн-енциклопедія побудована на основі технології Вікі (wiki);
  • Blogger – це Internet-сервіс у вигляді онлайн-щоденника (або блогу);
  • Facebook, Вконтакте – соціальні мережі, що надають можливість створювати навчальні групи, спільноти тощо [1].

Варто зазначити, що використання хмарних сервісів в освітньому процесі є новою тенденцією, яка дає можливість використовувати різноманітні віртуальні ресурси (апаратне забезпечення, програмне забезпечення та послуги) для лекцій та лабораторних робіт. Університети вже використовують такі технології для аутсорсингу послуг електронної пошти та зберігання даних, а також впроваджують широкомасштабні масові відкриті онлайн-курси.

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), що сьогодні застосовуються для дистанційної освіти, мають давні традиції і не є інновацію. Однак, події останніх років в усьому світі спричинили зміну парадигми практично всієї освітньої системи шляхом реформування викладання та навчання, в результаті чого традиційна (класна) освіта стала повністю онлайн освітою. І вчителям, і учням довелося вивчати нові платформи та адаптувати освітні практики та педагогіку відповідно до нової реальності.

Таким чином, підсумовуючи, зазначимо, що робота, спрямована на популяризацію використання хмарних технологій у дистанційному навчанні сьогодні є надзвичайно актуальною, а низький рівень використання хмарних технологій є наслідком недостатньої обізнаності викладачів.

Список використаних джерел

  1. Гнедкова О. А. Методические рекомендации по использованию Интернет-сервисов в системе дистанционного обучения «Херсонский Виртуальный Университет». Информационные технологии в образовании. Херсон, № 10. С. 183 – 187.
  2. Мінтій І. С. Використання Документів Google як умова оптимізації спільної роботи. Теорія та методика електронного навчання. Кривий Ріг, 2010. Том І. С. 150 – 154.
  3. Теплицький І. О. Модель мобільного навчання в середній та вищій школі. Комп’ютерне моделювання в освіті : мат. ІІІ Всеукр. Наук.-метод. семін. Кривий Ріг (24 квітня 2008 р.). Кривий Ріг : КДПУ, 2008. С. 45 – 46.
  4. Kravtsov H. M. Microsoft cloud services in distance learning system «Kherson Virtual University». Information Technology in Education. Херсон, 2014. Vol. 20. P. 53 – 65.