ЗОЗУЛЯ Д.Р.
студентка 3 курсу, факультету фізики, математики та інформатики
Науковий керівник: Тітова Л.О.
викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
У наш час спостерігається стрімкий розвиток інформаційних технологій по всьому світі. Майже в кожного здобувача є багато різних гаджетів чи ПК з доступом до Інтернету. І найчастіше їх використовують для розваг чи ігор. З впровадженням хмарних технологій в освіту використання гаджетів можна направити в корисніше русло, таке як навчання. Дітям не цікаво просто слухати матеріали уроку, тому вчителі залучають різні інформаційні технології для цікавішого та доступного для сприймання викладу навчального матеріалу. Але у зв’язку з стрімким розвитком інформаційно-комп’ютерних технологій не завжди є можливість забезпечити школу новим апаратним та програмним забезпеченням. Цю проблему вирішують хмарні технології.
Хмарні технології – це технології, які забезпечують повсюдний та зручний мережевий доступ до даних, що зберігаються на віддаленому сервері. Користувач Інтернету має змогу використовувати програмне забезпечення як онлайн-сервіс [2]. Це неабияк зручно, оскільки перебуваючи в будь-якому куточку світу можна отримати потрібну інформацію чи програмне забезпечення не виконуючи багато зусиль.
Хмарні технології в навчальному процесі надають ряд переваг:
- Немає потреби купувати спеціальне програмне забезпечення;
- Зручні засоби контролю та представлення робіт здобувачів загальної середньої освіти;
- Економія пам’яті на ПК;
- Не існує потреби мати спеціальне приміщення;
- Забезпечує безпеку та відкритість освітнього середовища для вчителів та здобувачів [3].
Одним із хмарних сервісів, який відмінно працюватиме в освітньому процесі є Google Apps. Він має такі додатки та сервіси:
- Google Документи, Презентації, Таблиці, Форми – онлайн сервіси по типу Microsoft Office.
- Google Classroom – онлайн клас в якому вчитель завантажує теоретичний матеріал і завдання, а учні мають змогу переглядати та виконувати їх.
- Google Sites – безоплатний хостинг.
- Google Maps – карти світу.
- Google ArtProject – дає змогу дистанційно відвідати популярні музеї світу.
І це лише мала частина додатків та можливостей Google Apps. Сервіси не мають проблем з оновленням програмного забезпечення та надають можливості спільно виконувати різні проєкти [1]. Всі вони неабияк покращать роботу та загартують інтерес здобувача до вивчення предмету. Також варто зауважити, що використання цих технологій можливе не лише на уроках інформатики, але й у процесі вивчення й інших предметів.
Попри безліч переваг використання хмарних сервісів, існують також певні недоліки. Напевно найголовнішою проблемою є некомпетентність вчителя в роботі з сервісом, який не зможе чітко та доступно пояснити здобувачам усі аспекти роботи хмарних сервісів. Також інколи може виникати проблема доступу до Інтернету у вчителя та самих здобувачів, але це лише тимчасова перешкода.
Отже, використання хмарних технологій в освітньому процесі має низку переваг та значно полегшить освітній процес. Здобувачі матимуть змогу використовувати сучасні гаджети з користю та не лише на уроках інформатики, але й на інших дисциплінах. А впровадження в заклад загальної середньої освіти таких технологій стане досить доречним, а згодом і звичною практикою.
Список використаних джерел
- Вакалюк Т. Можливості використання хмарних технологій в освіті. Актуальні питання сучасної педагогіки : Матеріали міжнар. науково-практ. конф., м. Острог, 1–2 листоп. 2013 р. Херсон, 2013. С. 97–99.
- Литвинова С. Хмарні технології в управлінні дошкільними навчальними закладами. Информационно-компьютерные технологии в экономике, образовании и социальной сфере. 2013. № 8. С. 99–101.
- Хмарні технології в освіті. Google Docs. URL: https://docs.google.com/presentation/d/1t1YfIIb1vH5Rsg38JZCyUJ6BoWxwps85wDja1yrNROQ/edit#slide=id.p13 (дата звернення: 20.04.2022).