Дата зміни інформації:

МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

ТКАЧЕНКО І.А.

студентка 2 курсу, факультету автоматики і комп’ютеризованих технологій

Науковий керівник: Чумак В.С.

асистент кафедри  мікропроцесорних технологій і систем (МТС)

Харківський національній університет радіоелектроніки 

Використання інноваційних технологій є невід’ємною складовою сучасної системи освіти, що сприятиме формуванню нової культури мислення. Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які можна об’єднувати в межах класичної освіти: навчання, працевлаштування, планування кар’єри, безперервна освіта [1]. Такий підхід є поштовхом до подальших змін у вищій освіті: введення нових підходів до подання теоретичного матеріалу, проведення практичних і лабораторних занять [2-4]; зміни методів і прийомів роботи викладачів, студентів; зміни методів оцінювання знань студентів та їх корекції.

Однією з активних форм дистанційного навчання (ДН) є мобільне навчання (MН), яке все більше набуває популярності. MН поширюється завдяки розвитку технологій мобільного зв’язку, що базується на застосуванні мережі Інтернет, і в майбутньому може стати найкращим засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах загальноосвітньої та вищої освіти [5].

За допомогою мобільних пристроїв можна ввійти в мережу Інтернет, знайти потрібну навчальну інформацію, відповісти на питання на форумі або пройти тест. Мета дистанційного навчання зробити процес отримання і засвоєння знань гнучким та доступним.

Аналіз останніх досліджень та публікацій свідчить про те, що на сьогодні питання впровадження мобільних технологій є одним із засобів мобільного навчання, які забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти. Україна робить впевнені кроки на шляху забезпечення належного місця у світовій освітній спільноті на основі ДН, що допомагає у здобутті цілей сталого розвитку.

Термін «мобільне навчання» відноситься до використання мобільних і портативних пристроїв, зокрема кишенькових комп’ютерів, мобільних телефонів, ноутбуків і планшетів у навчальному процесі.

Оскільки комп’ютери та Інтернет і є необхідним освітнім інструментарієм, а мобільні технології стають більш портативними, доступними і простими у використанні, то це призводить до поширення і застосування МН серед молоді. Однак, застосування освітніх технологій на основі MТ сьогодні потребує детального аналізу та систематизації.

Застосування мобільних телефонів і планшетних персональних комп’ютерів дозволяє створювати більш природні умови для навчання, зберігаючи переваги традиційного навчання до застосування в освіті. Мобільність і гнучкість технології MН дозволяє відображати інформацію в тому вигляді, що необхідний на даний момент і створює умови для здійснювання навчального процеса не тільки в аудиторії, а і в зручний час для студентів.

Електронні засоби навчального призначення сьогодні безпосередньо розробляються для платформ мобільних телефонів. Студентам пропонується завантажити на телефон Java-додатки, що містять, наприклад, тести з певних предметів, відео-записи, а також інформацію (електронні підручники, тексти лекцій), необхідну для успішного виконання освітнього навантаження. Сучасні технології мають можливість розміщення схем, креслень і формул, робить написання електронних навчальних курсів для мобільних телефонів універсальним і абсолютно придатним для будь-якого досліджуваного предмета. Унаслідок цього, написання електронних підручників і програм предметного тестування для мобільних телефонів є сьогодні основним напрямком у MТ.

Висновок. У викликах сьогодення з’явились вимоги сучасного інформаційного суспільства до глобалізації знань, своєчасного доступу будь-якої людини до інформаційних джерел, створюють передумови для запровадження технології MН у нашій країні. Перехід до активних форм ДН у вищій школі потребує від студентів глибоких знань і вмінь персоніфікації в мережі, орієнтування на сторінках веб-сайтів, застосування комп’ютерної техніки. Перспективами подальших досліджень є розробка сучасних методів реалізації технологій MН у дистанційному навчанні.

Список використаних  джерел

  1. Луценко А. В. Методи інноваційних технологій при підготовці фахівців технічної галузі / А. В. Луценко, В. С. Чумак / Сучасна освіта – доступність, якість, визнання: збірник наукових праць ХІII міжнародної науково-методичної конференції – Краматорськ : ДДМА, 2021. – С. 192–194.
  2. Методичні та технічні аспекти реалізації онлайн лабораторії з проектування пристроїв / В. В. Семенець, І. В. Свид, О. В. Зубков, О. В. Воргуль, Н. В. Бойко, В. С. Чумак. // Збірник матеріалів ІІ форуму «Автоматизація, електроніка та робототехніка. Стратегії розвитку та інноваційні технології» до 90-річчя ХНУРЕ. – Харків, ХНУРЕ, 2020. – С. 45-48.
  3. Свид І. В. Регіональний центр STEM-освіти технічного розвитку молоді / І. В. Свид, В. С. Чумак, Н. В. Бойко // Сучасна освіта – доступність, якість, визнання: збірник наукових праць ХІI міжнародної науково-методичної конференції, 11–13 листопада 2020 року, м. Краматорськ – Краматорськ : ДДМА. – 2020. – С. 151–152.
  4. В.С. Чумак, И.В. Свид. Современные тенденции подготовки технических специалистов. // Сучасна освіта – доступність, якість, визнання: збірник наукових праць XI Міжнародної науково-методичної конференції, 13–14 листопада 2019 року, м. Краматорськ – Краматорськ : ДДМА, 2019. – С. 245-247.
  5. Пэйн Н. 10 элементов мобильного обучения [Электронный ресурс] / Найджел Пейн // Дистанционное обучение : информационный портал. – Режим доступа: http://distancelearning.ru/ db/el/ C89AA038334 48937C32577660010ACF1/doc.html