Дата зміни інформації:

Зінов’єва М.С. АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ОПРАЦЮВАННЯ ЗВУКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Зінов’єва М.С.

студентка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету соціально-педагогічних наук та іноземної філології

Науковий керівник: Хміль Н.А.

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри інформатики

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

 

АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ОПРАЦЮВАННЯ ЗВУКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ

 

Звукова інформація є однією з основних засобів комунікації та взаємодії людей, що є важливою умовою існування суспільства. У результаті швидкого розвитку технологій звукова інформація стала невід’ємною частиною сучасних медіа-технологій. Технології звукової інформації широко використовують в різних сферах (кіно, телебачення, радіо, музика, Інтернет, реклама тощо). Саме тому, на наш погляд, на уроках інформатики виникає потреба у формуванні компетентної особистості, здатної використовувати різні технології опрацювання звукової інформації, зокрема, комп’ютерних технологій.

Вивчення комп’ютерних технологій опрацювання звукової інформації надає можливість учням оволодіти знаннями про специфіку відтворення звуку, а також сприяє формуванню навичок створення, обробки, редагування звукових ефектів та звукових доріжок, конвертування та збереження звукових файлів.

Відповідно до затвердженої Міністерством освіти і науки навчальної програми вибірково-обов’язкового предмету «Інформатика» для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту) доступний для вибору варіативний модуль «Комп’ютерні технології опрацювання звукової інформації». У ході його вивчення здобувачі освіти знайомляться із загальними відомості про природу звуку, опановують програмне забезпечення для роботи зі звуком за допомогою редакторів MIDI файлів, навчаються публікувати звукову інформацію з дотриманням авторських прав та ліцензій [1].

Водночас зауважимо, що запропонована навчальна програма потребує вдосконалення відповідно до сучасних потреб суспільства з використання звукової інформації у різних сферах життя та поглиблення міжпредметних  зв’язків. В умовах сьогодення популярними формами застосування звукової інформації є: фільми, мультфільми, відеоігри, телебачення (звуковий супровід візуальних даних для кращого сприйняття інформації); реклама (аудіореклама в місцях продажу товарів, в інтернеті, на радіо для приваблення потенційних покупців); аудіокниги (звукові записи, які відтворюють текст книги, підручника, журналу); використання диктофону (для запису розмов, лекцій, дискусій); аудіомедитації (запис медитацій); аудіовистави, аудіоконцерти; аудіогіди (запис звукової інформації до творів мистецтва у галереях, до експонатів у музеях, які дозволяють відвідувачам отримати додаткову інформацію); подкасти (прослуховування аудіо- або відеозаписів на різні теми: спорт, новини, розваги); скринкасти (запис з екрана комп’ютера із супроводом закадрового голосу); аудіовведення тексту (для пошуку інформації у пошукових системах, для введення текстових повідомлень та тексту засобами звукового введення); навчання (створення аудіокурсу з навчальних дисциплін).

Використання комп’ютерних технологій опрацювання звукової інформації учнями на уроках інформатики у старших класах сприятиме практичній підготовці до майбутніх професій, які пов’язані із технологіями опрацювання звукової інформації (звукорежисер, звукоінженер, звукооператор, музикант, теле- та радіоведучий, саунд-дизайнер, технік звуку, подкастер та ін.). Застосування комп’ютерних технологій опрацювання звукової інформації на уроках інформатики сприятиме розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів.

Отже, вивчення комп’ютерних технологій опрацювання звукової інформації на уроках інформатики у старших класах є дуже актуальним, оскільки допомагає учням розвивати навички роботи зі звуком, а також творчі здібності, що можуть бути корисними у майбутній професійній діяльності.

 

Список використаних джерел

  1. Навчальна програма вибірково-обов’язкового предмету «Інформатика» для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). Міністерство освіти і науки. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/informatika-standart-10-11.docx (дата звернення: 10.03.2023).